Παρασκευή, 16 Νοεμβρίου, 2018 | Επικοινωνία
trans gif

Ο 27χρονος από το Παραλίμνι στην Formula1-Από φοιτητής… πρωταθλητής (pics)

Γιώργος Χατζηπαναγή  29/09/2018 09:37
Ο 27χρονος από το Παραλίμνι στην Formula1-Από φοιτητής… πρωταθλητής (pics)
Ο Κυριάκος Γεωργίου μιλά στην ΟΜΑDA για την εμπειρία να εργάζεσαι δίπλα στους πιλότους της oμάδας

Ο 27χρονος από το Παραλίμνι στην Formula1-Από φοιτητής… πρωταθλητής (pics)

Γιώργος Χατζηπαναγή  29/09/2018 09:37
Οι περισσότεροι άνθρωποι περιμένουν το Σαββατοκυρίακο για να ξεκουραστούν και να ασχοληθούν με πράγματα που τους ηρεμούν και τους δίνουν χαρούμενες στιγμές. Μεταξύ των πολλών επιλογών που υπάρχουν οι περισσότεροι επιλέγουν να παρακολουθήσουν αγώνες ποδοσφαίρου ή όπως έχει καθιερωθεί να λέγεται του «βασιλιά των σπορ».
 
Ο ομαδικός αθλητισμός χαρίζει στιγμές που μένουν χαραγμένες για πάντα στο μυαλό και έχει κατακτήσει την καρδιά εκατομμυρίων ανθρώπων σε όλο τον κόσμο. Υπάρχουν όμως και τα ατομικά αθλήματα, εκεί που ένας οδηγός είναι ο απόλυτος αστέρας…Εκεί που ομάδες ή χώρες ολόκληρες κρέμονται από τα χέρια και τα πόδια ενός οδηγού. Είναι ο μαγικός κόσμος… της Formula1.
 

Αυτόν τον κόσμο οι περισσότεροι Κύπριοι μπορούν να τον χαρούν μέσω τηλεοράσεως, ενώ λιγότεροι κατάφεραν να παρακολουθήσουν κάποιον αγώνα από κοντά. Ελάχιστοι είναι αυτοί που έχουν την ευκαιρία να δουλέψουν σε αυτόν τον μαγικό κόσμο, να συναναστραφούν με τους μεγάλους πρωταγωνιστές και να ζήσουν από κοντά όσα συμβαίνουν σε μια ομάδα.

Ο ένας εκ των δύο Κύπριων, που όχι μόνο εργάστηκε σε ομάδα αλλά έγινε και πρωταθλητής μαζί της είναι ο Κυριάκος Γεωργίου. Ένας 27χρονος από το Παραλίμνι, που παρά το νεαρό της ηλικίας του δούλεψε, στο τμήμα αεροδυναμικών της RedBull η οποία ήταν πρωταθλήτρια κατασκευαστών (2010-2013) και οδηγών με τον Βεττελ (2010-2013)

Έτσι ξεκίνησε το όνειρο…
 
Πολλοί όντας παιδιά παρακολουθούν από την τηλεόραση του σπιτιού τους την Formula1 και ονειρεύονται μια μέρα να δουν από κοντά όσα συμβαίνουν σε ένα Σαββατοκυρίακο του αθλήματος. Ένας από αυτούς είναι και ο Κυριάκος, ο οποίος μετά την εκπλήρωση της στρατιωτικής του θητείας έφυγε για σπουδές στο Μάντσεστερ, για να ακολουθήσει τη μεγάλη του αγάπη, την επιστήμη των υπολογιστών.
 
Τρία χρόνια σπουδών, συν ένα χρόνο εργάσιμης εμπειρίας προέβλεπε ο κύκλος του Πανεπιστημίου του Μάντσεστερ, για να πάρει ο Κυριάκος το πολυπόθητο πτυχίο του. Όταν έφτασε η στιγμή να αποφασίσει σε ποια δουλειά θα έκανε την πρακτική του, ο Κυριάκος δεν δυσκολεύτηκε πολύ. Ήθελε να ζήσει από κοντά τη Formula1 και έκανε αίτηση στην ομάδα της RedBull, στο τμήμα αεροδυναμικών.
 
«Στην ομάδα έχουν ένα αριθμό από φοιτητές. Τους προσλαμβάνουν για ένα χρόνο και είναι από διάφορους κλάδους. Εκείνη τη χρονιά πήραν γύρω στους είκοσι και εγώ ήμουν ο μόνος από το τμήμα της επιστήμης υπολογιστών και δούλευα στο τμήμα αεροδυναμικών. Ο ρόλος μου ήταν διαχειριστής συστημάτων για το τμήμα αεροδυναμικών της ομάδας».
 
Αυτή η εμπειρία ήταν ένα όνειρο ζωής για τον Κυριάκο, το οποίο έγινε πραγματικότητα. Ένα όνειρο που δεν πίστευε ποτέ ότι θα έβγαινε αληθινό και φρόντισε να ζήσει την κάθε στιγμή του.
 
«Από μικρός που βλέπω Formula1 μαζί με το θείο μου δεν πίστευα ότι κάποτε θα τύγχανέ να δούλευα για μια εταιρεία όπως την RedBull.
 
Πόσο μάλλον να δούλευα για τον πρωταθλητή, γιατί τον καιρό που εργαζόμουν στην ομάδα, είμασταν οι πρωταθλητές. Ήταν κάτι που μου άλλαξε τη ζωή. Το να εκπληρώσω ένα από τα πιο μεγάλα μου όνειρα ήταν κάτι πολύ σημαντικό για μένα. Η Formula1 δεν είναι μια κανονική δουλειά είναι ένας τρόπος ζωής».
 
Η δομή των ομάδων της Formula1
 
Σχεδόν κανένας δεν γνωρίζει πως λειτουργούν οι ομάδες της Formula1, αλλά σίγουρα οι άνθρωποι που τις απαρτίζουν δεν είναι μονάχα αυτοί που βλέπουμε μέσα από τους τηλεοπτικούς μας δέκτες κάθε Σαββατοκύριακο. Υπάρχουν πολλοί αφανείς ήρωες που βρίσκονται πίσω από τις κάμερες.
 
Η ομάδα της Red Bull στην οποία εργάστηκε ο Κυριάκος έχει τη βάση της στο Μίλτον Κέιν, στην Αγγλία και εργοδοτεί περίπου επτακόσια πενήντα άτομα, τα οποία χωρίζονται σε δύο μέρη.
 
«Το ένα κομμάτι είναι τα κεντρικά γραφεία που έχουν μια συγκεκριμένη βάση, το Μίλτον Κέινς και εκεί υπάρχουν περίπου επτακόσια άτομα που δουλεύουν, ενώ περιλαμβάνει άλλα πενήντα με εξήντα άτομα που κάνουν τα ταξίδια και ακολουθούν την ομάδα στους αγώνες.
 
Ο ρόλος τους είναι να στήνουν το αυτοκίνητο και τις εγκαταστάσεις κάθε φορά που πηγαίνουν στις κούρσες, αυτοί αποτελούν το δεύτερο κομμάτι της ομάδας. Εγώ όμως ήμουν στα κεντρικά γραφεία, ο ρόλος μου ήταν μέσα στο εργοστάσιο».
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά στην Fοrmula1
 
Κάθε ομάδα έχει το δικό της εργοστάσιο και κάθε εργοστάσιο της F1 χωρίζεται σε διάφορα τμήματα, όπως το κατασκευαστικό, το τμήμα σχεδίου και άλλα. Αυτά τα εργοστάσια λειτουργούν για να παράγουν τα μέρη του μονοθεσίου, εξηγεί ο Κυριάκος Γεωργίου.
 
«Μιλάμε για εκατομμύρια κομμάτια. Τα μόνα που παίρνουμε έτοιμα είναι η μηχανή, οι τροχοί και οι ζάντες αλουμινίου. Τα υπόλοιπα φτιάχνονταν στο εργοστάσιο. Αεροδυναμικά, φτερά, σασί, ακόμα και η τελευταία βίδα φτιάχνεται στο εργοστάσιο. Γιατί; Γιατί ξέρεις ότι θέλεις ακρίβεια»
 
Στόχος κάθε ομάδας όπως λέει, είναι να δημιουργήσει το πιο ελαφρύ αυτοκίνητο αλλά και το πιο αποδοτικό και για το λόγο αυτό ακόμα και τα γραμμάρια σε κάθε κομμάτι παίζουν ρόλο.
 
«Υπάρχουν άτομα που εργάζονται στην εταιρεία που η δουλειά τους είναι να παρατηρούν το οδόστρωμα, πόσο λείο ή σκληρό είναι. Αυτά παίζουν ρόλο στα ελαστικά, στις αναρτήσεις και κατ’ επέκταση στη συμπεριφορά του αυτοκινήτου».
 
Απλοί και προσγειωμένοι άνθρωποι οι πιλότοι
 
Αυτά τα κομμάτια που ετοιμάζονται με ακρίβεια και μεράκι από τους εργαζόμενους στην ομάδα θα τοποθετηθούν στο όχημα και απ’ εκεί και στο εξής αφήνονται στα χέρια των πιλότων της εκάστοτε ομάδας για να ολοκληρώσουν την σκληρή δουλειά που έγινε. Αυτούς τους πρωταγωνιστές που παρακολουθούμε κάθε εβδομάδα να τρέχουν με απίστευτες ταχύτητες και να συναρπάζουν τον πλανήτη. Είναι οι απόλυτοι αστέρες στο άθλημα, τους οποίους ο Κυριάκος γνώρισε από κοντά.
 
«Πολλές φορές έρχονται στα κεντρικά για να δουλέψουν πάνω στους προσομοιωτές. Κι όταν λέμε προσομοιωτές είναι κάτι σαν playstation, όμως εξιδεικευμένα και εργάζονται με τις ώρες πάνω σε αυτούς.
Περνούν από τα γραφεία, τους γνωρίζουμε, ενώ υπάρχουν και συγκεκριμένες μέρες για να υπογράφουν αυτόγραφα για τους υπαλλήλους και να συναναστρέφονται με αυτούς. Όταν ξεκίνησα ήταν ο Σεμπάστιαν Φέτελ με τον Μάρκ Βέμπερ, μετά ήρθε ο Ντάνιηλ Κίβιατ και ο Nτάνιελ Ρικιάρντο και τώρα ο Μαξ Φερστάπεν».
 
Ο Κυριάκος τους χαρακτηρίζει για ανθρώπους απλούς, χαμηλών τόνων και προσγειωμένους.
 
«Μια φορά βρήκα τον Ρικιάρντο που ήταν στο χώρο στάθμευσης και δεν θυμάμαι κάτι μου είπε και πιάσαμε την κουβέντα. Νομίζω κάτι του άρεσε στο ποδήλατο μου, γιατί πήγαινα με το ποδήλατο στη δουλειά και ξεκίνησε απ’ εκεί η κουβέντα».
Στα 23 μου πήγα με την ομάδα στη Βαρκελώνη
 
Πριν αρχίσει η νέα σεζόν στη Formula1, υπάρχει η δοκιμαστική περίοδος που χωρίζεται σε τέσσερις εβδομάδες και οι ομάδες στέλνουν τα αυτοκίνητα τους για προσαρμογή σε διάφορες πίστες. Στα 23 του χρόνια ο Κυριάκος είχε την ευκαιρία να ζήσει από κοντά τα δοκιμαστικά της Red Bull στη Βαρκελώνη. Αυτή ήταν ίσως η καλύτερη στιγμή της ζωής του.
 
«Με έστειλαν και εμένα μια φορά με την ομάδα, στην Βαρκελώνη, μόνο και μόνο για να δω πως δουλεύει η ομάδα στους αγώνες αλλά και τι κάνει ο καθένας από εκείνα τα πενήντα με εξήντα άτομα που πηγαίνουν κάθε Σαββατοκύριακο σε όλες στις χώρες. Εκείνο που θυμάμαι πολύ χαρακτηριστικά είναι ότι ήμουν ντυμένος με τα ρούχα της Red Bull και ένιωθα μέρος της ομάδας. Ένα συναίσθημα απίστευτο. Έβλεπα τον Φέτελ να οδηγεί το αυτοκίνητο, να βάζει πίεση, να σκέφτεται, να μιλά με τους υπόλοιπους, να προσπαθεί να δει τι πάει λάθος για το φτιάξουν το αυτοκίνητο και να το κάνουν καλύτερο».
 
Μετά από αυτή την εμπειρία ο Κυριάκος ολοκλήρωσε την εβδομάδα εργασίας του και επέστρεψε στο Πανεπιστήμιο. Αφού πήρε το πτυχίο του η Red Bull του έκανε πρόταση να επιστρέψει στην ομάδα και τελικά έμεινε στην ομάδα για άλλα τρία χρόνια.
 
Η τεχνολογία στη Formula
 
Ο περισσότερος κόσμος που παρακολουθεί το άθλημα της Formula1 έχει λίγο ή πολύ την απορία κατά πόσο το αυτοκίνητο κάνει τον πιλότο ή ο πιλότος το αυτοκίνητο. Η αλήθεια είναι κάπου στη μέση, όπως τονίζει ο Κυριάκος.
 
«Λίγο πολύ τα αυτοκίνητα έχουν αρκετά κοινά χαρακτηριστικά, το πόσο γρήγορο μπορεί να γίνει ένα αυτοκίνητο σε σύγκριση με το άλλο, είναι εκείνα τα μικρά στοιχεία διαφορετικότητας που θα κάνουν την μια ομάδα να ξεχωρίσει. Για παράδειγμα η Φεράρι ψάχνει το μυστικό στη μηχανή της για να της δώσει το προβάδισμα. Η Red Bull ξεχώρισε και έγινε πρωταθλήτρια από ένα μέρος στα αεροδυναμικά, που ήταν πανέξυπνα σχεδιασμένο από τον αρχιμηχανικό της ομάδας, τον Andrian Newey. Ήταν ένα πολύ εξελιγμένο σύστημα το οποίο δεν μπορούσε κάποιος να αντιγράψει με τον τρόπο που το έκανε ο ίδιος και να κοντράρει την Red Bull. Πέρα όμως από το αυτοκίνητο, όταν αυτό τελειοποιηθεί και βγει έξω είναι στο χέρι των οδηγών να το πάρουν και να γίνουν πρωταθλητές».
Το ίνδαλμα και ο Κύπριος που αδικείται
 
Αναφερόμενος στον Andrian Newey, ο Κυριάκος θυμήθηκε και το δεξί χέρι του αρχιμηχανικού της ομάδας, τον Πήτερ Προδρόμου, ο οποίος είναι όπως εξομολογείται το ίνδαλμα του
 
«Ο Παναγιώτης Προδρόμου ήταν το δεξί χέρι του Andrian Newey, του αρχιμηχανικού της ομάδας. Ο κ. Προδρόμου ήταν ο διευθυντής του τμήματος αεροδυναμικών και ότι απόφαση χρειαζόταν να περάσει από το τμήμα περνούσε από το χέρι του. Με το που μπήκα στην ομάδα τον γνώρισα και μου έκανε μεγάλη εντύπωση γιατί δεν γνώρισα κάποιον άλλο που να είναι τόσο παθιασμένος και να δίνει το 1000% στην δουλειά του. Έβλεπες τον αντίκτυπο και σε όλο το τμήμα για να αποδώσουν περισσότερο όλοι στην δουλειά τους. Αυτό βοήθησε πάρα πολύ την ομάδα να γίνει πρωταθλήτρια».
 
Κατά την επιστροφή του Κυριάκου στη δεύτερη θητεία του στη Red Bull, ο Πήτερ Προδρόμου είχε φύγει από την ομάδα και είχε πάει στην ΜcLaren.
 
«Όταν επέστρεψα κατάλαβα τη διαφορά. Δεν υπήρχε κάποιος να μας σπρώξει να δώσουμε το κάτι παραπάνω».
Όσον αφορά τον Τίο Έλληνα, τον Κύπριο πιλότο που αγωνίζεται στην Porsche Carrera Cup GB ο Κυριάκος θεωρεί ότι είναι από τους οδηγούς που αδικούνται, ενώ πιστεύει ότι έχει θέση στη Formula1.
 
«Ένα άλλο πράγμα που είδα στην Formula1 είναι ότι υπάρχουν πολλά ταλέντα. Οδηγοί που τους βλέπεις και λες ότι θα πετύχουν. Ένας από αυτούς είναι ο δικός μας ο Τίο Έλληνας, τον οποίο γνώρισα και θεωρώ ότι είναι μεγάλο ταλέντο σαν οδηγός. Απλά όταν μπεις στον κόσμο της Formula1 βλέπεις και πράγματα από το παρασκήνιο. Δηλαδή πόσο δύσκολο είναι να πάρεις μια θέση στο άθλημα. Δεν είναι μόνο το ταλέντο, όπως στο ποδόσφαιρο».
 
Εξηγεί ακόμα ότι στον κόσμο της Formula1 δεν παίζει ρόλο μόνο το ταλέντο, αλλά εξίσου σημαντική είναι και η χρηματοδότηση που έχει κάθε οδηγός.
 
«Εδώ χρειάζεσαι μια δυνατή χρηματοδότηση για να σου εξασφαλιστεί αυτή η θέση στις ομάδες. Η χρηματοδότηση παίζει πολλές φορές και μεγαλύτερο ρόλο από το ταλέντο, αφού βλέπεις άκυρους οδηγούς να μπαίνουν στον κόσμο της Formula1 εξαγοράζοντας ουσιαστικά τη θέση τους, αντί να την κερδίσουν.  Μακάρι να ήταν διαφορετικά τα πράγματα και να βλέπαμε τον Τίο Έλληνα στη Formula1».
 
Η φυγή
 
Παρότι ο Κυριάκος άντεξε για συνολικά τέσσερα χρόνια στο άθλημα, έψαχνε κάτι νέο για να αλλάξει παραστάσεις και να δει και άλλες χώρες. Σήμερα εργάζεται στη Βαρκελώνη, στην πόλη όπου έκανε το ταξίδι με την Red Bull για δοκιμαστικά, λίγα χρόνια προηγουμένως.
 
«Η απόφαση μου να φύγω δεν είχε να κάνει με τη δουλειά, γιατί αγαπούσα τη δουλειά, μου άρεσε πάρα πολύ. Απλά ένιωθα ότι ήθελα μια αλλαγή. Επίσης το γεγονός ότι δούλευα σε μια μικρή πόλη που ήταν σχεδιασμένη για οικογένειες με έκανε να στραφώ προς άλλες πόλεις, για να δω άλλους τόπους, διαφορετικές κουλτούρες και αποφάσισα να πάω στη Βαρκελώνη. Είμαι εκεί δέκα μήνες και εργάζομαι και πάλι ως διαχειριστής συστημάτων σε μια εταιρεία που δημιουργεί ιστοσελίδες».
 
Στο κατά πόσο θα επιστρέψει κάποια στιγμή στην Κύπρο, ο Κυριάκος πιστεύει ότι χρειάζεται ακόμα κάποια χρόνια στο εξωτερικό για να αποκτήσει περισσότερες εμπειρίες και ακολούθως να έρθει στο νησί για να εργαστεί.
 
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πίσω στην αρχή της σελίδας