Νίκη δια περιπάτου του Rosberg

Συνεχίζοντας την φαινομενική του «φόρμα» και αγωνιστική αρτιότητα αυτό το Φθινόπωρο, ο Nico Rosberg πέτυχε στη Suzuka της Ιαπωνίας την 9η φετινή του νίκη στη Formula 1 και σε συνδυασμό με την μόλις 3η θέση του Lewis Hamilton, ο οποίος ανέκαμψε από μια από τις χειρότερες εκκινήσεις της καριέρας του, απέκτησε προβάδισμα 33 βαθμών στην κορυφή της βαθμολογίας, τέσσερα grand prix πριν το τέλος του φετινού πρωταθλήματος.
 
Ο Γερμανός και ο Βρετανός, στο μεταξύ, εξασφάλισαν στην Ιαπωνία και μαθηματικά το τρίτο διαδοχικό παγκόσμιο πρωτάθλημα κατασκευαστών για την Mercedes GP, που εξακολουθεί να είναι η κυρίαρχος της υβριδικής εποχής στην οποία η F1 εισήλθε το 2014.
 
ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ
 
Του δύο οδηγούς της πρωταθλήτριας στο βάθρο χώρισε ο Max Verstappen, ο οποίος εκτέλεσε άψογα στρατηγική παρεμφερή των Mercedes (εκκίνηση με τη μαλακή γόμα και έπειτα δύο σετ σκληρής) και στο τέλος υπερασπίστηκε με σχετικά αμφιλεγόμενο, ξανά, τρόπο τη θέση του από τον Hamilton.
 
Οι δύο Ferrari, με τους Sebastian Vettel και Kimi Raikkonen, περιορίστηκαν εκτός βάθρου, καθώς ο πρώτος υποσκελίστηκε στο δεύτερο pit-stop από τον Hamilton (παρότι ο Γερμανός επέλεξε τη μαλακή γόμα), ενώ ο Kimi εκκίνησε από την όγδοη θέση, αντί της τρίτης, λόγω αλλαγής κιβωτίου ταχυτήτων μετά τις χθεσινές κατατακτήριες δοκιμές.
 
Η εξέλιξη του αγώνα
Ο Nico Rosberg πήρε το προβάδισμα από την πρώτη στροφή του αγώνα και έκανε αγώνα συντήρησης μέχρι την καρό σημαία, κρατώντας τη διαφορά στα 5 δευτερόλεπτα καθώς φρόντιζε τα μηχανικά μέρη και τα ελαστικά της Mercedes W05 - σε σημείο που ο μηχανικός του έφτασε να του διαμηνύσει από τη ραδιοεπικοινωνία ότι η θερμοκρασία των ελαστικών του ήταν ανησυχητικά χαμηλά!
Ο Hamilton, στο μεταξύ, από τη δεύτερη θέση έπεσε στην όγδοη από τη στιγμή που έσβησαν τα κόκκινα φώτα, μέχρι την πρώτη στροφή. Η υγρασία στην εσωτερική, ακάθαρτη γραμμή της πίστας «δεν έπαιξε κανένα ρόλο, το λάθος ήταν δικό μου, είχα απλά υπερβολικό σπινάρισμα» είπε στο τέλος –δίχως προφανώς ο ψάχνει δικαιολογίες- ο Άγγλος, που στο μεταξύ μετά τους πρώτους γύρους απολογήθηκε στην ομάδα μέσω της ραδιοεπικοινωνίας.
Παρόλα αυτά, ο Hamilton δεν άλλαξε στρατηγική: έμεινε πιστός στο πλάνο δύο pit-stops, με τοποθέτηση της σκληρής γόμας και στα δύο-όπως έκαναν όλοι των Mercedes, Ferrari, Red Bull, πλην του Vettel- και σταδιακά κέρδιζε θέσεις. Πέρασε σύντομα του Nico Hulkenberg και Raikkonen και ανελίσσονταν στην κατάταξη.
Ώσπου, ο πρωταθλητής έφτασε να διεκδικεί από τον Vettel την τρίτη θέση του βάθρου: οι δύο έκαναν τα pit-stops τους στους γύρους 13-14 και 34-35, και στο  δεύτερο ο Hamilton βγήκε επικεφαλής. Τότε ο Γερμανός κι η Ferrari ρίσκαραν με τη μαλακή γόμα, όμως αυτή δεν ήταν αρκετή για να προσπεράσουν στην πίστα τον Hamilton, που αρχικά κατάφερε να αμυνθεί, και στη συνέχεια, όταν πια θέρμανε τα υποδεέστερα σε ταχύτητα σκληρά ελαστικά, να απομακρυνθεί.
Ο Vettel σε υπερβολικό βαθμό, και αργότερα και ο Raikkonen, έκαναν ηχηρά παράπονα στη διάρκεια των τελευταίων γύρων για τους πιο αργούς συνδυασμούς και το σεβασμό στις μπλε σημαίες, όμως στο τέλος ο Vettel παραδέχθηκε ότι δεν ήταν αυτή η αιτία της απώλειας του βάθρου.
Στο μεταξύ, ο Hamilton είχε ήδη φτάσει στο κιβώτιο ταχυτήτων της Red Bull του Verstappen δέκα γύρους πριν το τέλος, όμως δεν κατάφερε να απειλήσει τον Ολλανδό παρά μόνο μία φορά, στον προτελευταίο γύρο. Στο σικέιν της Suzuka ο Άγγλος έκανε την επίθεσή του, αλλά ο Verstappen αμύνθηκε αναγκάζοντας τον Hamilton να βγει στην έξοδο διαφυγής και να επιστρέψει από αυτήν στην πίστα. Ο Hamilton έκανε στη ραδιοεπικοινωνία την παρατήρηση ότι ο Ολλανδός άλλαξε γραμμή στα φρένα, αλλά το θέμα έμεινε εκεί.
«Δεν έχει σημασία πια, ό,τι έγινε έγινε και προχωράμε μπροστά», είπε για το θέμα ο Hamilton, ενώ ο Verstappen τόνισε: «Τον έβλεπα στους καθρέπτες από τους προηγούμενους γύρους. Είδα ότι είχε μια καλή έξοδο [από την προηγούμενη στροφή], αμύνθηκα στο σικέιν, οπότε ναι, όλα καλά. Ο Lewis διεκδικεί το πρωτάθλημα, οπότε δεν θα έκανα κάτι τρελό».
Οι δύο οδηγοί της Ferrari κατάφεραν να μείνουν μπροστά από τη Red Bull του Daniel Ricciardo. Ο νικητής του προηγούμενου αγώνα, στη Μαλαισία, είχε την ίδια στρατηγική με τους πρωτοπόρους, όμως στο δεύτερό του pit-stop καθυστέρησε η αλλαγή ενός ελαστικού, ενώ όλο το τριήμερο -όπως υποστήριξε ο Christian Horner- δεν εντόπισε την αρτιότητα της απόδοσης της μονάδας ισχύος της Renault, όπως ο Max Verstappen.
Οι δύο οδηγοί της Force India, Sergio Perez και Nico Hulkenberg, μπλέχτηκαν στη μάχη της πρώτης εξάδας συχνά στον αγώνα, αλλά τελικά κατέληξαν στην 7η-8η θέση, σε σχηματισμό πίσω από τις δύο Williams. Αυτό ήταν και το σημαντικότερο για τους πρώτους, καθώς οι δύο ομάδες διεκδικούν την τέταρτη θέση του πρωταθλήματος κατασκευαστών.
Η Formula 1 τώρα αφήνει την Ασία και ταξιδεύει στην αμερικανική ήπειρο για δύο συνεχόμενα grand prix εκεί, στις Ηνωμένες Πολιτείες και το Μεξικό, με πρώτο τον αγώνα του Όστιν, στο Τέξας, στις 23 Οκτωβρίου.
 
Πηγή: www.sport24.gr
 
 

Δειτε Επισης

Ολυμπιακοί Αγώνες: Ευρωπαϊκές χώρες θα στείλουν στρατό στη Γαλλία για έξτρα μέτρα ασφαλείας
Σηκώνεται η αυλαία του ΙΑΜΕ Series Cyprus
Tα πανηγύρια από τους καλαθοσφαιριστές του Κεραυνού μετά την κατάκτηση του ECOMMBX ΟΠΑΠ κυπέλλου (pics)
Κέρδισε την ΑΕΚ στον τελικό ο Κεραυνός και κατέκτησε το 12ο κύπελλο στην ιστορία του
«Ο Χεζόνια φοράει τα λευκά, αλλά… σκέφτεται το πράσινο»
Συνάντηση με τον Μπέκαμ στο προπονητικό κέντρο της Ίντερ Μαϊάμι για Τσιτσιπά και Μπαντόσα
Ώρα τελικού κυπέλλου στο μπάσκετ για Κεραυνό και ΑΕΚ
Koντίδης: Στόχος να προετοιμαστώ όσο καλύτερα μπορώ για τους Ολυμπιακούς Αγώνες
Απίθανη ανατροπή από το -30 οι Χοκς και τέλος το σερί των Σέλτικς
Έσπασε το προσωπικό του ρεκόρ πόντων σε μία σεζόν ο Γιάννης