Β.Τζιωρτζής: Στον δρόμο για τη Formula 1

Ξεκίνησε να τρέχει σε αγώνες ταχύτητας (κάρτινγκ) σε ηλικία πέντε χρόνων. Ήταν τόσο μικρός που ο πατέρας του αναγκαζόταν να βάζει σφουγγάρια στα πετάλια του καρτ για να τα φτάνει! Από οκτώ χρόνων δοκιμάζει συστηματικά την τύχη του εκτός συνόρων. Στα 15 του ήρθε πρώτη φορά σε επαφή με Formula (Renault 2.0). Με διαβατήριο επτά πρωταθλήματα Κύπρου στο κάρτινγκ, τα δύο τελευταία χρόνια αγωνίζεται με αυτοκίνητα Formula 3 – πάντα εκτός Κύπρου, καθώς στο νησί μας δεν γίνονται αγώνες Formula. Στόχος του Βλαδίμηρου Τζιωρτζή για το 2016 το πρωτάθλημα Formula 4 NEZ (North Europe Zone), ένα από τα επτά περιφερειακά πρωταθλήματα F4 που πιστοποιεί η FIA.
 
- Βλαδίμηρε, ποιο ήταν το ερέθισμα ώστε ν’ ασχοληθείς με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό;
Ο πατέρας μου Αντρέας Τζιωρτζής ήταν αναβάτης στα μότοκρος και οδηγός ράλι. Το 1997 που γεννήθηκα εγώ, σταμάτησε να αγωνίζεται. Στα πέντε μου με έβαλε σε καρτ και… κόλλησα το μικρόβιο των αγώνων, ώστε να συνεχιστεί η αγωνιστική αλυσίδα της οικογένειας.
 
- Και τα καρτ ακολούθησε η Formula…
Το 2012 ήρθα πρώτη φορά σε επαφή με Formula, στη Βαλένθια όταν οδήγησα σε δοκιμές Formula Renault 2.0, η οποία αποτελεί ένα «φυτώριο» ανάδειξης ταλέντων στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Πέρσι και φέτος βρέθηκα εννιά φορές στο εξωτερικό, για αγώνες και δοκιμαστικά με αυτοκίνητα Formula 3.
 
- Ποια ήταν η πιο σημαντική σου στιγμή;
Όταν οδήγησα στην πίστα της Formula 1, στο Σίλβερστοουν, πέρσι.
 
- Έχεις πάει σε αγώνα Formula 1;
Ναι, στο Spa του Βελγίου το 2012. Μπήκα και στο paddock.
 
- Πόσο δυσχεραίνει τα πράγματα το ότι στην Κύπρο δεν υπάρχουν αυτοκίνητα Formula;
Αρκετά, διότι πέραν του ότι δεν έχουμε αυτοκίνητα και πίστες, για να πάμε οπουδήποτε πρέπει να πάρουμε αεροπλάνο και είμαστε και σχετικά μακριά - η πιο κοντινή πτήση προς πόλη με πίστα είναι τρεις ώρες.
 
- Φαντάζομαι έτσι ανεβαίνει και το κόστος.
Τα έξοδα μετάβασης είναι το λιγότερο. Πρόκειται για πολύ δαπανηρό άθλημα. Ένα τριήμερο δοκιμών κοστίζει αρκετές χιλιάδες ευρώ. Οι πλείστοι οδηγοί προέρχονται από μεγάλες χώρες και έχουν πίσω τους τεράστιες χορηγίες. Υπάρχουν αθλητές που συστηματικά δεν επιδεικνύουν κάποιο καλό χρόνο ή αποτέλεσμα, όμως δεν χάνουν ούτε δοκιμαστικό, λόγω μεγάλων χορηγιών. Ολόκληρα κράτη, όπως πχ το Καζακστάν, στηρίζουν  οδηγούς.
 
- Εσύ πως ανταπεξέρχεσαι οικονομικά;
Δύσκολα. Κυρίως με την στήριξη της οικογένειας μου, που την υπερευχαριστώ. Έχουμε χορηγούς, το Global College και την Ιntertaxaudit και μερικές ακόμα εταιρείες που θα ανακοινώσουμε σύντομα. Το πρόβλημα είναι πως μεγάλες κυπριακές επιχειρήσεις και οργανισμοί, με διαφημιστικά μπάτζετ εκατομμυρίων, μέχρι τώρα δεν έχουν πεισθεί πως αξίζει να συμβληθούν με την προσπάθεια μας. Ελπίζω να αλλάξει αυτό σύντομα.
 
- Το 2015 πως ήταν;
Αρκετά δύσκολο, λόγω οικονομικών ζητημάτων. Το παλέψαμε. Έκανα τρεις αγώνες στην Formula Masters, το ρωσικό πρωτάθλημα της Formula 3 και ένα δοκιμαστικό. Ήμουν πάντα πίσω από τους τρεις διεκδικητές του τίτλου, αρκετά κοντά τους σε χρόνους. Στον τελευταίο αγώνα στο Γκρόζνι έτρεξα με την Kremlin Racing, τη βοήθησα να έρθει πρώτη στους κατασκευαστές, διασφαλίζοντας τη δεύτερη θέση του πρωταθλήματος.
 
- Γιατί επέλεξες να αγωνίζεσαι στη Ρωσία;
Μεταξύ των πρώτων επιλογών, ήταν η πιο προσιτή οικονομικά, ενδιέφερε πιο πολύ τους χορηγούς μου και υπάρχει καλύτερη προοπτική καθώς λόγω καταγωγής της μητέρας μου έχω ρωσική αγωνιστική άδεια. Επίσης, στη Ρωσία έχω δικούς μου ανθρώπους που με στηρίζουν.
 
- Τι σε περιμένει με το νέο έτος;
Έχω αρκετές προτάσεις, δυνατές, πιστεύω θα καταφέρω να κάνω ένα ολόκληρο πρωτάθλημα. Προτεραιότητα είναι η Formula 4 NEZ (North Europe Zone), ένα από τα επτά πρωταθλήματα F4 της FIA. Δίνει υποτροφίες για την ευρωπαϊκή Formula 3, που θεωρείται καλό σκαλοπάτι προς το GP3. Μετά το Γκρόζνι, υπάρχει ισχυρότερο ενδιαφέρον από την Formula Masters. Ιδανικά θα ήθελα να ακολουθήσω και τα δύο πρωταθλήματα.
 
- Πιστεύεις ότι μπορείς να τρέξεις μια μέρα στην Formula 1;
Είναι το όνειρό μου, αυτό επιδιώκω. Είναι πάρα πολύ δύσκολο, μιλάμε για πολύ ακριβό άθλημα και για να φτάσεις σε επίπεδο F1 πρέπει να ξοδέψεις εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ. Ελπίζω να βρω στήριξη και ώθηση εκτός Κύπρου, ώστε να πλησιάσω το όνειρό μου.
 
 
«Λιγότερο αίμα στην άσφαλτο»
Μπορεί οι αγώνες αυτοκινήτου να είναι όλη του η ζωή και δηλώνει  πως «χωρίς τη μυρωδιά των pits δεν μπορώ να ζήσω», εντούτοις, δεν είναι η μοναδική ενασχόληση του Βλαδίμηρου.
 
- Σπουδάζεις, σωστά;
Ναι, στο πρώτο έτος του Τμήματος Μηχανικής του Global College, προσδοκώντας  να ακολουθήσω το επάγγελμα του πατέρα μου (μηχανικός αυτοκινήτων).
 
- Είσαι μόλις 18.5 χρόνων. Με το στρατό τι έγινε;
Ήταν δύσκολο καλοκαίρι, μέχρι την τελευταία στιγμή δεν ήξερα αν θα καταταγώ, κάτι που θα σήμαινε πως ό,τι έχτισα θα πήγαινε στράφι και δύο χρόνια μετά θα έπρεπε να ξεκινήσω απ’ την αρχή. Εν τέλει μου δόθηκε αναβολή στράτευσης κατόπιν παρέμβασης του Προέδρου της Δημοκρατίας, τον οποίο και ευχαριστώ. Διευκρινίζω πως θέλω να εκπληρώσω τις υποχρεώσεις μου προς την πατρίδα, αμέσως μόλις το επιτρέψουν οι αγώνες στο εξωτερικό.
 
- Συνδυάζονται οι σπουδές με τον αθλητισμό υψηλού επιπέδου;
Ναι, δεν μπορώ να πω ότι είναι πολύ δύσκολο. Πάω κάθε μέρα στο γυμναστήριο, μάθημα στο κολλέγιο και μια φορά την βδομάδα στην πίστα για κάρτινγκ, έξι – επτά ώρες. 
 
- Δεν είναι επικίνδυνος ο μηχανοκίνητος αθλητισμός;
Ό,τι κάνεις στη ζωή είναι επικίνδυνο. Με τόσο θανατηφόρα τροχαία κάθε χρόνο, θεωρητικά είναι πιο επικίνδυνο να οδηγείς στον δρόμο, παρά στην πίστα. Ξέρω πόσες ασφαλιστικές δικλίδες υπάρχουν στο άθλημά μας, δεν φοβάμαι. Για να καταλάβετε πόσο σφικτά δεμένοι είμαστε, την ώρα που δένουν τις ζώνες, πονάω – αλλά μετά συνηθίζεις.
 
- Οι δικοί σου;
Πάντα έχουν την έγνοια, ακόμα και ο πατέρας μου που προέρχεται από το άθλημα. Η μητέρα μου τα τρία τελευταία χρόνια έρχεται στους αγώνες. Της έτυχε ένα άσχημο περιστατικό. Όταν ήμουν οκτώ χρόνων, είχα μια επικίνδυνη έξοδο με το καρτ, κτύπησα και μεταφέρθηκα προληπτικά στο νοσοκομείο. Καταλαβαίνετε την αγωνία της. Με τα χρόνια πείστηκε ότι αυτό που κάνω είναι ασφαλές.
 
- Στο δρόμο έχει τύχει να παραβιάσεις τον Κώδικά Οδικής Κυκλοφορίας;
Πριν μερικές βδομάδες έβγαλα άδεια οδήγησης, οπότε είμαι λίγο «ψαρωμένος» στο  δρόμο. Ούτε με hands free δεν απαντώ το κινητό, παίρνω πίσω αυτόν που με καλούσε αργότερα. Βγάζω όλη την ενέργεια στην πίστα, δεν έχω ανάγκη να τρέξω στο δρόμο.
 
- Τι θα συμβούλευες τους οδηγούς, ειδικά συνομήλικούς σου, που τώρα πιάνουν τιμόνι;
Πρέπει πάντα να φοράνε ζώνη και οι μοτοσικλετιστές κράνος. Αποδεδειγμένα μπορούν  να σου σώσουν τη ζωή. Οι δρόμοι δεν είναι για επίδειξη, οι ψηλές ταχύτητες είναι μόνο για τις πίστες. Πρέπει να οδηγούμε στην κανονική ταχύτητα και να σεβόμαστε τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ώστε όλοι να είμαστε ασφαλείς.
 
- Θέλεις να ευχηθείς κάτι για το 2016;
Λιγότερο αίμα στην άσφαλτο. Και όλοι οι Κύπριοι αθλητές, ανεξαρτήτως σπορ,  να βρουν στήριξη και να διακριθούν διεθνώς. Ταλέντο έχουμε στον τόπο μας. Πρέπει να βρούμε τον τρόπο να το υποστηρίξουμε.

Η πορεία του Βλαδίμηρου Τζιωρτζή
1997 – Γεννιέται στις 6 Απριλίου, στη Λευκωσία.
2002 – Έχει την πρώτη του επαφή με καρτ.
2004 – Συμμετέχει πρώτη φορά στο Παγκύπριο Πρωτάθλημα Μίνι και έρχεται 4ος.
2005 – Κερδίζει το Παγκύπριο Πρωτάθλημα Μίνι (κάτω των 12 χρόνων) | Αγωνίζεται πρώτη φορά εκτός Κύπρου  (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα).
2007 – Κερδίζει το δεύτερό του Παγκύπριο Πρωτάθλημα, στην κατηγορία Rotax Max αυτή τη φορά.
2008 – Αγωνίζεται πρώτη φορά σε παγκόσμιους αγώνες στην Ιταλία.
2010 – Αναδεικνύεται για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά Πρωταθλητής Κύπρου στα Rok Junior (κάτω των 15).
2011 – Κερδίζει το πρώτο του πρωτάθλημα με αντίπαλους ενήλικες αθλητές.
2012 – Κάνει το πρώτο δοκιμαστικό με Formula (Formula Renault 2.0).
2014 – Κάνει δεύτερο δοκιμαστικό στην Formula Renault 2.0 | Συμπληρώνει δύο αγώνες στην Formula Masters Russia (Μόσχα, Καζάν) | Κάνει δοκιμαστικό στην ευρωπαϊκή Formula 3 με την West Tec στις πίστες του Σίλβερστοουν και της Βαλένθια
2015 – Συμπληρώνει τρεις αγώνες στην Formula Masters Russia (Μόσχα, Νίζνι, Γκρόζνι) και ένα επίσημο δοκιμαστικό (Σμόλενσκ).
 
  
 
 
 

Δειτε Επισης

Η Μαριγκόνα χαμογελαστή και με τον σύντροφό της στο ΣΕΦ για τον Ολυμπιακό
Σπανούλης: «Πώς θα πάμε στο EuroBasket αν δεν είναι τώρα οι διεθνείς στην Εθνική»;
Euroleague: Συνεχίζει το κυνήγι της κορυφής ο Ολυμπιακός μετά την 6 σερί νίκη του, μαζί του και η Παρί
ΑΕΛ-Γκορζόβ 48-92: Δεν κατάφερε να πάρει το ροζ φύλλο αγώνα η λεμεσιανή ομάδα
Ν. Χριστοδουλίδης: Η διοργάνωση του Eurobasket που θα γίνει στην Κύπρο το 2025 θα είναι εξαιρετική
Πάλεψε, αλλά «λύγισε» στο τέλος η Εθνική Κύπρου κόντρα στους ανώτερους Γάλλους
Το νέο «επιχειρηματικό τρίποντο» του Γιάννη Αντετοκούνμπο-Ιδρύει επενδυτικό fund
«Ο Ολυμπιακός μία απόλαυση πάνω από τις προσδοκίες μου, θέλω να ζήσω κάτι εξαιρετικό»
ΑΕΚ και ΑΕΛ για την 5η αγωνιστική του Πρωταθλήματος Futsal
Η ομάδα γυναικών της ΑΕΛ στο μπάσκετ αντιμετωπίζει τη Γκορζόβ