GP Μπακού: Η επιστροφή του Ρόσμπεργκ
18:47 - 19 Ιουνίου 2016
Σ’ έναν αγώνα που, λόγω ποιότητας και εξέλιξης, θα ξεχαστεί με το ρυθμό που τα χρυσόψαρα ξεχνούν πράγματα, ο Νίκο Ρόσμπεργκ επέστρεψε μετά από «διάλειμμα» τριών αγώνων στις νίκες και αύξησε τη διαφορά του από τον δεύτερο στη βαθμολογία Χάμιλτον.
Πίσω από τον Γερμανό της Μερσέντες τερμάτισε ο Σεμπάστιαν Φέτελ, ενώ ρυθμό είχε και ο Σέρχιο Πέρεζ που πήρε ακόμα ένα βάθρο με τη Φορς Ίντια.
Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή.
Θα σβήσουν τα φώτα, αλλά θα είναι σα να μην έσβησαν
Με το που έσβησαν τα 5 κόκκινα φώτα και είχαμε εκκίνηση στον παρθενικό αγώνα στο Αζερμπαϊτζάν, δεν άλλαξε απολύτως τίποτα στις μπροστά θέσεις του γκριντ: ο Ρόσμπεργκ ξεκίνησε καλά και διατήρησε με ευκολία την πρώτη θέση, με τον Ρικιάρντο να κρατά άνετα πίσω του τις δύο Φεράρι με Φέτελ και Κίμι.
Ο Σέρχιο Πέρεζ (που έκανε χθες τον δεύτερο καλύτερο γύρο, αλλά λόγω αλλαγής κιβωτίου έπεσε 7ος) κέρδισε άμεσα 2 θέσεις και ανέβηκε 5ος, θέτοντας εξ αρχής σοβαρή υποψηφιότητα ακόμα και για το βάθρο, τη στιγμή που ο Μαξ Φερστάπεν ταλαιπωρούσε εαυτόν και- κυρίως- αλλήλους στις πίσω θέσεις της βαθμολογούμενης δεκάδας, αποτελώντας τετράτροχο εμπόδιο εν κινήσει για τον 10ο Χάμιλτον.
Φτωχός και μόνος καουμπόι
Αφού διασφάλισε τη πρωτοπορία μετά τη εκκίνηση, ο Νίκο Ρόσμπεργκ απέδειξε για νιοστή έκτη φορά αυτό που ακόμα και οι πιο αδαείς πέτρες με τη Φόρμουλα 1 γνωρίζουν: η Μερσέντες είναι για 3η συνεχόμενη χρονιά σε άλλο αγωνιστικό επίπεδο.
Έτσι, κερδίζοντας σταθερά 1+ δευτερόλεπτα στο γύρο, έφτασε άμεσα σε απόσταση άνω των 10 δευτερολέπτων από τον δεύτερο, ο οποίος ήταν ο Σεμπάστιαν Φέτελ που στον 4ο γύρο κατάφερε να προσπεράσει τον (εμφανώς αργότερο) Ρικιάρντο.
Από πολύ νωρίς, μόλις στον 5ο γύρο άνοιξε ο χορός των πιτ στοπ με τις δύο Ρεντ Μπουλ να μπαίνουν πρώτες (Φερστάπεν στον 5ο και Ρικιάρντο στον 6ο) και τους Ράικονεν, Χάμιλτον να έπονται, με όλους τους πιλότους να βγάζουν την πολύ μαλακή γόμα και να βάζουν τη μαλακή.
Τα άσχημα μαντάτα για τον (σταθερά 3ο) Φινλανδό ήταν πως πάτησε λανθασμένα τη γραμμή των πιτ και δέχτηκε ποινή 5 δευτερολέπτων, τα οποία θα προστίθεντο στο τέλος του αγώνα στον συνολικό του χρόνο.
Πώς είναι, άραγε, η «γκαντεμιά» στα φινλανδικά;
Όλα τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν
Αφότου οι δύο πρωτοπόροι έκαναν το μοναδικό τους πιτ στοπ στον αγώνα- όπως, δηλαδή, προβλεπόταν-, και με τον Φέτελ να βγαίνει πίσω από τον Κίμι στην 3η θέση, αλλά ο “Iceman” να τον αφήνει… ιπποτικά να περάσει, ο αγώνας ουσιαστικά τελείωσε και η ασύλληπτη βαρεμάρα έκανε την εμφάνισή της.
Ο Ρόσμπεργκ μπροστά ήταν περίπου 3.5 χιλιάδες έτη φωτός πιο γρήγορος από όλους τους υπόλοιπους και βάδιζε με μαθηματική ακρίβεια για την 5η φετινή του νίκη, ο Φέτελ παρέμενε δεύτερος εύκολα (που είναι και το φετινό ταβάνι της Φεράρι), ο Κίμι πάλευε να διατηρήσει τη διαφορά του από τον Περεζ άνω των 5 δευτερολέπτων προκειμένου να ανέβει στο βάθρο και ο Χάμιλτον αντιμετώπιζε προβλήματα με το τιμόνι του, όμως μάχονταν με… γάντια και με πόδια να μειώσει τη ζημιά από τον teammate του.
Και τα χασμουρητά δεν έλεγαν να μας αφήσουν σε ησυχία…
Ο Νίκο επέστρεψε!
Μετά το ονειρώδες ξεκίνημά του στο 2016 και το 4x4 στις νίκες, η θεά τύχη είχε γυρίσει την πλάτη της στον Νίκο: Βαρκελώνη, Μονακό και Καναδάς αποτελούσαν το τρίπτυχο της βαθμολογικής αποτυχίας για τον Ρόσμπεργκ, ο οποίος σήμερα φρόντισε να βάλει φρένο στην γκαντεμιά, πατώντας γκάζι από νωρίς και παίρνοντας μια πανεύκολη νίκη.
Δεύτερος τερμάτισε ο Φέτελ- ό,τι καλύτερο, δηλαδή, μπορεί να κάνει η Σκουντερία- με τον φοβερό Σέρχιο Πέρεζ να έρχεται τρίτος. Κίμι, Χάμιλτον, Μπότας, Ρικιάρντο, Φερστάπεν, Χούλκενμπεργκ, Μάσα συμπλήρωσαν τη βαθμολογούμενη δεκάδα του πρώτου ευρωπαϊκού αγώνα μετά το 2012.
Ο Ρόσμπεργκ, λοιπόν, επέστρεψε στις καρό σημαίες με τον πλέον εμφατικό τρόπο και ξεκαθάρισε πως αυτό το πρωτάθλημα αφορά αυτόν και τον Χάμιλτον.
Το ποιος θα το πάρει, αυτή τη στιγμή, μπορεί να το απαντήσει μόνο η Πυθία.
Και, ίσως, και ο νυν παγκόσμιος πρωταθλητής…
Βαθμολογία οδηγών
Ρόσμπεργκ 141
Χάμιλτον 117
Φέτελ 96
Ράικονεν 81
Ρικιάρντο 78
Φερστάπεν 54
Μπότας 52
Πέρεζ 39
Μάσα 38
Κβιάτ 22
Γκροζιάν 22
Χούλκενμπεργκ 20
Αλόνσο 18
Σάινθ Τζούνιορ 18
Μάγκνουσεν 6
Μπάτον 5
Φαντόρν 1
Γκουτιέρεζ 0
Πάλμερ 0
Έρικσον 0
Νασρ 0
Βερλάιν 0
Χαριάντο 0
Βαθμολογία κατασκευαστών
Mercedes 258
Ferrari 177
Red Bull 140
Williams 90
Force India 59
Toro Rosso 32
McLaren 24
Haas 22
Renault 6
Sauber 0
Manor 0
Πηγή: sdna.gr