GP Αζερμπαϊτζάν: Τρίτη πολ ποζίσιον για τον Φέτελ
18:41 - 28 Απριλίου 2018
Ο Σεμπάστιαν Φέτελ έλυσε τα χθεσινά προβλήματα πρόσφυσης της Ferrari SF71H για να κατακτήσει την τρίτη φετινή του πολ ποζίσιον σε τέσσερις αγώνες της Formula 1, και να θέσει τις βάσεις για να κάνει ισάριθμες τις φετινές νίκες του, στο αυριανό GP του Αζερμπαϊτζάν.
Ο Κίμι Ράικονεν, ωστόσο, είχε την ταχύτητα να κατακτήσει την πρώτη θέση της εκκίνησης: στον τελευταίο γρήγορο γύρο του είχε πετύχει τους ταχύτερους χρόνους της ημέρας στα δύο πρώτα τμήματα του σιρκουί στους δρόμους του Μπακού.
Όμως, στην έξοδο της πολύ γρήγορης αριστερής στροφής 16, η ουρά της Ferrari έκανε ένα ιδιαίτερα βίαιο τίναγμα. Παρότι ο Φινλανδός διέσωσε τον έλεγχο με δύο μαγικής δεξιότητας διορθώσεις με το τιμόνι, αυτό που συνέβη του κόστισε πάνω από ένα δευτερόλεπτο, και φυσικά την πολ ποζίσιον.
Πάντως, και ο Φέτελ είχε ένα ιδιαίτερα χρονοβόρο μπλοκάρισμα στην ολισθηρή άσφαλτο της πρωτεύουσας του Αζερμπαϊτζάν, που τον εμπόδισε να βελτιώσει τον χρόνο που είχε πετύχει στην πρώτη του προσπάθεια στην τρίτη περίοδο.
Κατά συνέπεια, στην πρώτη σειρά της εκκίνησης ανέβηκε ο Λιούις Χάμιλτον, που -βελτιώνοντας επίσης την εικόνα της Mercedes από την Παρασκευή- πλησίασε τον Φέτελ στα δύο δέκατα. Με την έτερη Mercedes W09 ο Βάλτερι Μπότας πέτυχε τον τρίτο χρόνο, μπροστά από τις δύο Red Bull που, αντίθετα με τις υποσχέσεις της Παρασκευής, έμειναν μισό δευτερόλεπτο μακριά από την πολ ποζίσιον.
Ο Ράικονεν, μένοντας με το χρόνο της πρώτης του προσπάθειας στο Q3, περιορίστηκε στην 6η θέση, όμως αυτό δεν είναι το μόνο από τα προβλήματά του. Ο πρωταθλητής του 2007 είχε ένα μπλοκάρισμα στο Q2 και κατέστρεψε τη μαλακή γόμα, με αποτέλεσμα να χρειαστεί να κάνει το γρήγορο γύρο του με τα ultra μαλακά ελαστικά - και συνεπώς να αναγκαστεί να εκκινήσει και τον αγώνα με αυτά. Πρόκειται για κάτι που ίσως του κοστίσει στρατηγική, καθώς θα πρέπει να κάνει νωρίτερα το πρώτο του πιτ-στοπ.
Η Force India επιβεβαίωσε την πρόοδο της με την τέταρτη σειρά εκκίνησης που κατέκτησαν οι Έστεμπαν Οκόν και Σέρχιο Πέρεθ, και μάλιστα με διαφορά ενός δευτερολέπτου από την κορυφή. Εκθρόνισε από την οκτάδα τη Renault, και άφησε εκτός δεκάδας τη McLaren, η οποία θεωρητικά δοκίμαζε χθες με επιτυχία ορισμένες αεροδυναμικές ρυθμίσεις που θα κάλυπταν λίγη από την υστέρηση τελικής ταχύτητας της MCL33.
Ο Νίκο Χούλκενμπεργκ της Renault, παρότι σημείωσε τον 9ο χρόνο –και με αισθητή διαφορά από τον Κάρλος Σάινθ- θα εκκινήσει από την 14η θέση, λόγω ποινής πέντε θέσεων που του επεβλήθη για τη χθεσινή του αλλαγή κιβωτίου ταχυτήτων.
Τέλος, στην πρώτη περίοδο των κατατακτήριων δοκιμών ένα συμβάν μεταξύ των δύο οδηγών της Toro Rosso, Πιέρ Γκασλύ και Μπρέντον Χάρτλεϊ, οριακά δεν είχε πολύ σοβαρές συνέπειες. Ο Χάρτλεϊ επέστρεφε αργά στα πιτς λόγω κλαταρίσματος, και ο Γκασλύ τον συνάντησε έπειτα από μια γρήγορη αριστερή στροφή, σε σημείο περίπου 320 km/h.
Ο πρώτος άλλαξε την πορεία του, μην γνωρίζοντας από ποιο σημείο ο Γκασλύ ήθελε να τον περάσει, και η επαφή μεταξύ των δύο αποφεύχθηκε μόνο από μια ενστικτώδη, και οριακή, αντίδραση του Γκασλύ. Ο Χάρτλεϊ εξήγησε στο τέλος ότι προσπαθούσε να ανοίξει δρόμο, και ότι «αισθάνομαι πολύ ανόητος για τον Γκασλύ».
GP ΑΖΕΡΜΠΑΪΤΖΑΝ 2018
ΔΟΚΙΜΕΣ ΚΑΤΑΤΑΞΗΣ
Ο Κίμι Ράικονεν, ωστόσο, είχε την ταχύτητα να κατακτήσει την πρώτη θέση της εκκίνησης: στον τελευταίο γρήγορο γύρο του είχε πετύχει τους ταχύτερους χρόνους της ημέρας στα δύο πρώτα τμήματα του σιρκουί στους δρόμους του Μπακού.
Όμως, στην έξοδο της πολύ γρήγορης αριστερής στροφής 16, η ουρά της Ferrari έκανε ένα ιδιαίτερα βίαιο τίναγμα. Παρότι ο Φινλανδός διέσωσε τον έλεγχο με δύο μαγικής δεξιότητας διορθώσεις με το τιμόνι, αυτό που συνέβη του κόστισε πάνω από ένα δευτερόλεπτο, και φυσικά την πολ ποζίσιον.
Πάντως, και ο Φέτελ είχε ένα ιδιαίτερα χρονοβόρο μπλοκάρισμα στην ολισθηρή άσφαλτο της πρωτεύουσας του Αζερμπαϊτζάν, που τον εμπόδισε να βελτιώσει τον χρόνο που είχε πετύχει στην πρώτη του προσπάθεια στην τρίτη περίοδο.
Κατά συνέπεια, στην πρώτη σειρά της εκκίνησης ανέβηκε ο Λιούις Χάμιλτον, που -βελτιώνοντας επίσης την εικόνα της Mercedes από την Παρασκευή- πλησίασε τον Φέτελ στα δύο δέκατα. Με την έτερη Mercedes W09 ο Βάλτερι Μπότας πέτυχε τον τρίτο χρόνο, μπροστά από τις δύο Red Bull που, αντίθετα με τις υποσχέσεις της Παρασκευής, έμειναν μισό δευτερόλεπτο μακριά από την πολ ποζίσιον.
Ο Ράικονεν, μένοντας με το χρόνο της πρώτης του προσπάθειας στο Q3, περιορίστηκε στην 6η θέση, όμως αυτό δεν είναι το μόνο από τα προβλήματά του. Ο πρωταθλητής του 2007 είχε ένα μπλοκάρισμα στο Q2 και κατέστρεψε τη μαλακή γόμα, με αποτέλεσμα να χρειαστεί να κάνει το γρήγορο γύρο του με τα ultra μαλακά ελαστικά - και συνεπώς να αναγκαστεί να εκκινήσει και τον αγώνα με αυτά. Πρόκειται για κάτι που ίσως του κοστίσει στρατηγική, καθώς θα πρέπει να κάνει νωρίτερα το πρώτο του πιτ-στοπ.
Η Force India επιβεβαίωσε την πρόοδο της με την τέταρτη σειρά εκκίνησης που κατέκτησαν οι Έστεμπαν Οκόν και Σέρχιο Πέρεθ, και μάλιστα με διαφορά ενός δευτερολέπτου από την κορυφή. Εκθρόνισε από την οκτάδα τη Renault, και άφησε εκτός δεκάδας τη McLaren, η οποία θεωρητικά δοκίμαζε χθες με επιτυχία ορισμένες αεροδυναμικές ρυθμίσεις που θα κάλυπταν λίγη από την υστέρηση τελικής ταχύτητας της MCL33.
Ο Νίκο Χούλκενμπεργκ της Renault, παρότι σημείωσε τον 9ο χρόνο –και με αισθητή διαφορά από τον Κάρλος Σάινθ- θα εκκινήσει από την 14η θέση, λόγω ποινής πέντε θέσεων που του επεβλήθη για τη χθεσινή του αλλαγή κιβωτίου ταχυτήτων.
Τέλος, στην πρώτη περίοδο των κατατακτήριων δοκιμών ένα συμβάν μεταξύ των δύο οδηγών της Toro Rosso, Πιέρ Γκασλύ και Μπρέντον Χάρτλεϊ, οριακά δεν είχε πολύ σοβαρές συνέπειες. Ο Χάρτλεϊ επέστρεφε αργά στα πιτς λόγω κλαταρίσματος, και ο Γκασλύ τον συνάντησε έπειτα από μια γρήγορη αριστερή στροφή, σε σημείο περίπου 320 km/h.
Ο πρώτος άλλαξε την πορεία του, μην γνωρίζοντας από ποιο σημείο ο Γκασλύ ήθελε να τον περάσει, και η επαφή μεταξύ των δύο αποφεύχθηκε μόνο από μια ενστικτώδη, και οριακή, αντίδραση του Γκασλύ. Ο Χάρτλεϊ εξήγησε στο τέλος ότι προσπαθούσε να ανοίξει δρόμο, και ότι «αισθάνομαι πολύ ανόητος για τον Γκασλύ».
GP ΑΖΕΡΜΠΑΪΤΖΑΝ 2018
ΔΟΚΙΜΕΣ ΚΑΤΑΤΑΞΗΣ