GP Γαλλίας: Χάμιλτον χωρίς αντίπαλο
20:05 - 24 Ιουνίου 2018
Μ’ ένα θριαμβευτικό "περίπατο" για τον Λιούις Χάμιλτον και έναν καταστροφικό αγώνα για τον Σεμπάστιαν Φέτελ, ο Άγγλος κέρδισε το GP Γαλλίας, 8ο φετινό αγώνα, και ανέκτησε το προβάδισμα στο πρωτάθλημα από τον Γερμανό - που τερμάτισε πέμπτος έπειτα από σύγκρουση με τον Βάλτερι Μπότας στον πρώτο γύρο.
Ο οδηγός της Mercedes κυριάρχησε με άνεση από τον πρώτο μέχρι τον τελευταίο γύρο, καθώς η πίεση από τον Φέτελ δεν έμελλε να έρθει ποτέ, και η RBR δεν είχε την ταχύτητα να απειλήσει την πρωταθλήτρια, με τη νέα μονάδα ισχύος που η Mercedes εισήγαγε στη Γαλλία.
Υιοθετώντας λίγο διαφορετική στρατηγική, από όλους, με αργότερο πιτ-στοπ και πιο μαλακή γόμα, ο Ράικονεν κατάφερε να περάσει στην πίστα και τον Φέτελ και τον Ντάνιελ Ρικιάρντο για να ανέβει στην τρίτη θέση του βάθρου, πίσω από τον Μαξ Φερστάπεν.
Η σύγκρουση του Φέτελ με τον Μπότας συνέβη στο πρώτο σικέιν, μετά την εκκίνηση, όταν στη δεύτερη αριστερή στροφή ο Γερμανός μπλόκαρε τα φρένα και προσέκρουσε στη Mercedes. Αυτό κατέστρεψε το ρύγχος της Ferrari και το πίσω αριστερό ελαστικό του Μπότας, οδηγώντας και τους δύο στα πιτς. Εκεί, οι Φέτελ και Μπότας επέλεξαν τη μαλακή (soft) γόμα, τη σκληρότερη του αγώνα, ίσως για να φτάσουν μέχρι τέλους χωρίς άλλο πιτ-στοπ.
Στον πρώτο γύρο, επίσης, συγκρούστηκαν οι Πιερ Γκασλύ και Εστεμπάν Οκόν, με υπαιτιότητα του Ρομέν Γκροζάν (που τιμωρήθηκε αργότερα), και η ανικητοποίηση των Toro Rosso και Force India στην πίστα έφερε το Όχημα Ασφαλείας. Μετά από όλα αυτά, ο Χάμιλτον ηγούνταν από τον Φερστάπεν, τον Σάινθ και τον Ρικιάρντο, ενώ ο Ράικονεν για να αποφύγει το χάος, βγήκε εκτός πίστας και έπεσε στην 7η θέση.
Όταν το Όχημα Ασφαλείας αποχώρησε, σύντομα ο Χάμιλτον οικοδόμησε, και με άνεση συντήρησε, διαφορά 5’’ από τον Φερστάπεν. Την ίδια στιγμή, ο Φέτελ με φρέσκα ελαστικά και αρκετά ταχύτερο μονοθέσιο ανέβαινε μέχρι την 5η θέση – όμως ο 4ος, Ράικονεν, ήταν πολύ μακριά. Άλλωστε, τότε, περί τα μισά του αγώνα, που έφτασε και η ενημέρωση ότι του επεβλήθη από τους αγωνοδίκες ποινή 5 δευτ. για τη σύγκρουση με τον Μπότας.
Το «χορό» των πιτ-στοπς των κορυφαίων άνοιξαν οι δύο Red Bull, που μπήκαν πρ΄τες για να βάλουν τα soft. Ο Χάμιλτον δεν αγχώθηκε και δεν απάντησε αμέσως, παρά λίγους γύρους αργότερα, ενώ ο Ράικονεν περίμενε για να βάλει τα supersoft στο μοναδικό του πιτ-στοπ. Το έκανε, και παρότι επέστρεψε στην πίστα πίσω από τον Φέτελ, το ρίσκο του απέδωσε διότι ήταν πολύ ταχύτερος και από τον Γερμανό, και από τον Ρικιάρντο - τους οποίους πέρασε μέσα στην πίστα.
Ο Φέτελ μετά δυσκολίας συναίνεσε, ενώ η μάχη του Κίμι με τον Ρικιάρντο ήταν εξαιρετικά θεαματική και καθαρή. Ο Αυστραλός κατάφερε να αμυνθεί εξαιρετικά για αρκετές στροφές, πριν δεχθεί την προσπέραση από τον Κίμι, ο οποίος είχε και την ταχύτητα και πιο φρέσκα και μαλακότερα ελαστικά, και την πολυτέλεια του DRS. Στους πέντε προηγούμενους γύρους, ο Φινλανδός είχε καταφέρει να καλύψει διαφορά 11 δευτ. από τον Ρικιάρντο.
Ο Μπότας χρειάστηκε να κάνει και δεύτερο πιτ-στοπ, κι έτσι και ο Φέτελ είχε την πολυτέλεια να κάνει το ίδιο χωρίς να ρισκάρει την 5η του θέση, και παράλληλα να εκτίσει την ποινή των 5 δευτερολέπτων χωρίς συνέπειες. Ο Μπότας κατάφερε να ανελιχθεί ως την 7η θέση, αλλά στο τέλος δεν βρήκε τρόπο να περάσει τη Haas του Κέβιν Μάγκνουσεν για την έκτη. Στην όγδοη κατάφερε να τερματίσει, τέλος, ο Κάρλος Σάινθ, παρά την ξαφνική απώλεια ισχύος της Renault στις τελευταίες εκατοντάδες μέτρων.
GP ΓΑΛΛΙΑΣ 2018
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ Πηγή: sport24.gr
Ο οδηγός της Mercedes κυριάρχησε με άνεση από τον πρώτο μέχρι τον τελευταίο γύρο, καθώς η πίεση από τον Φέτελ δεν έμελλε να έρθει ποτέ, και η RBR δεν είχε την ταχύτητα να απειλήσει την πρωταθλήτρια, με τη νέα μονάδα ισχύος που η Mercedes εισήγαγε στη Γαλλία.
Υιοθετώντας λίγο διαφορετική στρατηγική, από όλους, με αργότερο πιτ-στοπ και πιο μαλακή γόμα, ο Ράικονεν κατάφερε να περάσει στην πίστα και τον Φέτελ και τον Ντάνιελ Ρικιάρντο για να ανέβει στην τρίτη θέση του βάθρου, πίσω από τον Μαξ Φερστάπεν.
Η σύγκρουση του Φέτελ με τον Μπότας συνέβη στο πρώτο σικέιν, μετά την εκκίνηση, όταν στη δεύτερη αριστερή στροφή ο Γερμανός μπλόκαρε τα φρένα και προσέκρουσε στη Mercedes. Αυτό κατέστρεψε το ρύγχος της Ferrari και το πίσω αριστερό ελαστικό του Μπότας, οδηγώντας και τους δύο στα πιτς. Εκεί, οι Φέτελ και Μπότας επέλεξαν τη μαλακή (soft) γόμα, τη σκληρότερη του αγώνα, ίσως για να φτάσουν μέχρι τέλους χωρίς άλλο πιτ-στοπ.
Στον πρώτο γύρο, επίσης, συγκρούστηκαν οι Πιερ Γκασλύ και Εστεμπάν Οκόν, με υπαιτιότητα του Ρομέν Γκροζάν (που τιμωρήθηκε αργότερα), και η ανικητοποίηση των Toro Rosso και Force India στην πίστα έφερε το Όχημα Ασφαλείας. Μετά από όλα αυτά, ο Χάμιλτον ηγούνταν από τον Φερστάπεν, τον Σάινθ και τον Ρικιάρντο, ενώ ο Ράικονεν για να αποφύγει το χάος, βγήκε εκτός πίστας και έπεσε στην 7η θέση.
Όταν το Όχημα Ασφαλείας αποχώρησε, σύντομα ο Χάμιλτον οικοδόμησε, και με άνεση συντήρησε, διαφορά 5’’ από τον Φερστάπεν. Την ίδια στιγμή, ο Φέτελ με φρέσκα ελαστικά και αρκετά ταχύτερο μονοθέσιο ανέβαινε μέχρι την 5η θέση – όμως ο 4ος, Ράικονεν, ήταν πολύ μακριά. Άλλωστε, τότε, περί τα μισά του αγώνα, που έφτασε και η ενημέρωση ότι του επεβλήθη από τους αγωνοδίκες ποινή 5 δευτ. για τη σύγκρουση με τον Μπότας.
Το «χορό» των πιτ-στοπς των κορυφαίων άνοιξαν οι δύο Red Bull, που μπήκαν πρ΄τες για να βάλουν τα soft. Ο Χάμιλτον δεν αγχώθηκε και δεν απάντησε αμέσως, παρά λίγους γύρους αργότερα, ενώ ο Ράικονεν περίμενε για να βάλει τα supersoft στο μοναδικό του πιτ-στοπ. Το έκανε, και παρότι επέστρεψε στην πίστα πίσω από τον Φέτελ, το ρίσκο του απέδωσε διότι ήταν πολύ ταχύτερος και από τον Γερμανό, και από τον Ρικιάρντο - τους οποίους πέρασε μέσα στην πίστα.
Ο Φέτελ μετά δυσκολίας συναίνεσε, ενώ η μάχη του Κίμι με τον Ρικιάρντο ήταν εξαιρετικά θεαματική και καθαρή. Ο Αυστραλός κατάφερε να αμυνθεί εξαιρετικά για αρκετές στροφές, πριν δεχθεί την προσπέραση από τον Κίμι, ο οποίος είχε και την ταχύτητα και πιο φρέσκα και μαλακότερα ελαστικά, και την πολυτέλεια του DRS. Στους πέντε προηγούμενους γύρους, ο Φινλανδός είχε καταφέρει να καλύψει διαφορά 11 δευτ. από τον Ρικιάρντο.
Ο Μπότας χρειάστηκε να κάνει και δεύτερο πιτ-στοπ, κι έτσι και ο Φέτελ είχε την πολυτέλεια να κάνει το ίδιο χωρίς να ρισκάρει την 5η του θέση, και παράλληλα να εκτίσει την ποινή των 5 δευτερολέπτων χωρίς συνέπειες. Ο Μπότας κατάφερε να ανελιχθεί ως την 7η θέση, αλλά στο τέλος δεν βρήκε τρόπο να περάσει τη Haas του Κέβιν Μάγκνουσεν για την έκτη. Στην όγδοη κατάφερε να τερματίσει, τέλος, ο Κάρλος Σάινθ, παρά την ξαφνική απώλεια ισχύος της Renault στις τελευταίες εκατοντάδες μέτρων.
GP ΓΑΛΛΙΑΣ 2018
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ Πηγή: sport24.gr