Πώς εξηγεί τους χαμηλούς μέσους όρους των Εξετάσεων το Υπ.Παιδείας
12:58 - 26 Ιουνίου 2018
Σήμερα, οι Μέσοι Όροι των γνωστικών αντικειμένων όπως ανακοινώθηκαν δεν αποδίδουν την πραγματική επίδοση των μαθητών και παρατηρείται μία στρέβλωση, αναφέρει, σε ανακοίνωση του, το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, προσθέτοντας ότι οι Μέσοι Όροι των επιδόσεων των μαθητών που ενδιαφέρονταν μόνο για το απολυτήριο, είναι πολύ χαμηλοί.
Αναφορικά με τα αποτελέσματα των Παγκυπρίων Εξετάσεων, το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού αναφέρει ότι οι τελικές Παγκύπριες Εξετάσεις χαρακτηρίζονται σαν το τελικό αποτέλεσμα μιας προσπάθειας που καταβλήθηκε από ένα σύνολο εμπλεκόμενων φορέων (μαθητών, γονέων, εκπαιδευτικών, διοικητικής και παιδαγωγικής οργάνωσης της σχολικής μονάδας, δοκιμασία εφαρμογής εκπαιδευτικών πολιτικών) σε συγκεκριμένη χρονική περίοδο.
«Η περίοδος που διανύουμε χαρακτηρίζεται για την μεταβατικότητά της ως προς την εφαρμογή εκπαιδευτικών πολιτικών από το Ενιαίο Λύκειο στις κατευθύνσεις υποχρεωτικών μαθημάτων για σκοπούς απόλυσης και συνδυασμούς μαθημάτων για σκοπούς πρόσβασης στα Πανεπιστήμια. Ο πλήρης διαχωρισμός των εξετάσεων απόλυσης για απόκτηση απολυτηρίου Μέσης Εκπαίδευσης και πρόσβασης στα Πανεπιστήμια θα εφαρμοστεί το σχολικό έτος 2019-2020. Τότε ο πλήρης διαχωρισμός των δύο μορφών εξετάσεων θα δώσει την πραγματική εικόνα και τον αντικειμενικό σκοπό για τον οποίο θα διενεργείται η κάθε μία. Σήμερα, οι Μέσοι Όροι των γνωστικών αντικειμένων όπως ανακοινώθηκαν δεν αποδίδουν την πραγματική επίδοση των μαθητών και παρατηρείται μία στρέβλωση», προσθέτει.
Όπως αναφέρει, οι Μέσοι Όροι των επιδόσεων των μαθητών που δεν είχαν ως κύριο στόχο τους την πρόσβαση σε Δημόσια Πανεπιστήμια της Κύπρου ή/και της Ελλάδας αλλά ενδιαφέρονταν μόνο για το απολυτήριο, είναι πολύ χαμηλοί (υπολείπονται στα βασικά μαθήματα από 3-6 μονάδες από το Μέσο όρο των Παγκυπρίων).
«Επίσης, εάν αφαιρεθεί το ποσοστό αυτών των μαθητών, για να περιοριστούμε μόνο στους μαθητές που ήθελαν πρόσβαση στα Πανεπιστήμια, τότε οι Μέσοι Όροι του συνόλου των μαθημάτων, ανεβαίνουν προς τα πάνω κατά 2-3 μονάδες. Τότε φαίνεται η πραγματική εικόνα των επιδόσεων», σημειώνει.
Αναφέρει, επίσης, ότι στο εκπαιδευτικό σύστημα της Κύπρου γίνονται ουσιαστικές και στοχευμένες αλλαγές όπως η εφαρμογή των δεικτών επιτυχίας και επάρκειας όπου πλέον υπάρχει πλήρης συνάφεια ανάμεσα στον ωφέλιμο διδακτικό χρόνο και τα διδακτέα (ύλη, δεξιότητες), ουσιαστική και πολυποίκιλη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην εφαρμογή των δεικτών επιτυχίας και επάρκειας και στη διαφοροποιημένη διδασκαλία στην τάξη για καλύτερη και αποδοτικότερη εμπέδωση των διδακτέων.
«Παράλληλα η εφαρμογή των τετραμήνων στην Γ΄ Λυκείου θα επιτρέψει στους εμπλεκόμενους φορείς συνεχή και επαρκή ανατρόφοδότηση, διαμορφωτική αξιολόγηση, αποτελεσματικότερο έλεγχο των διαδικασιών προετοιμασία των υποψηφίων για πρόσβαση αλλά και ενδυνάμωση και αναγνωρισιμότητα του Εθνικού απολυτηρίου», καταλήγει το Υπουργείο Παιδείας, στην ανακοίνωση του.
Αναφορικά με τα αποτελέσματα των Παγκυπρίων Εξετάσεων, το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού αναφέρει ότι οι τελικές Παγκύπριες Εξετάσεις χαρακτηρίζονται σαν το τελικό αποτέλεσμα μιας προσπάθειας που καταβλήθηκε από ένα σύνολο εμπλεκόμενων φορέων (μαθητών, γονέων, εκπαιδευτικών, διοικητικής και παιδαγωγικής οργάνωσης της σχολικής μονάδας, δοκιμασία εφαρμογής εκπαιδευτικών πολιτικών) σε συγκεκριμένη χρονική περίοδο.
«Η περίοδος που διανύουμε χαρακτηρίζεται για την μεταβατικότητά της ως προς την εφαρμογή εκπαιδευτικών πολιτικών από το Ενιαίο Λύκειο στις κατευθύνσεις υποχρεωτικών μαθημάτων για σκοπούς απόλυσης και συνδυασμούς μαθημάτων για σκοπούς πρόσβασης στα Πανεπιστήμια. Ο πλήρης διαχωρισμός των εξετάσεων απόλυσης για απόκτηση απολυτηρίου Μέσης Εκπαίδευσης και πρόσβασης στα Πανεπιστήμια θα εφαρμοστεί το σχολικό έτος 2019-2020. Τότε ο πλήρης διαχωρισμός των δύο μορφών εξετάσεων θα δώσει την πραγματική εικόνα και τον αντικειμενικό σκοπό για τον οποίο θα διενεργείται η κάθε μία. Σήμερα, οι Μέσοι Όροι των γνωστικών αντικειμένων όπως ανακοινώθηκαν δεν αποδίδουν την πραγματική επίδοση των μαθητών και παρατηρείται μία στρέβλωση», προσθέτει.
Όπως αναφέρει, οι Μέσοι Όροι των επιδόσεων των μαθητών που δεν είχαν ως κύριο στόχο τους την πρόσβαση σε Δημόσια Πανεπιστήμια της Κύπρου ή/και της Ελλάδας αλλά ενδιαφέρονταν μόνο για το απολυτήριο, είναι πολύ χαμηλοί (υπολείπονται στα βασικά μαθήματα από 3-6 μονάδες από το Μέσο όρο των Παγκυπρίων).
«Επίσης, εάν αφαιρεθεί το ποσοστό αυτών των μαθητών, για να περιοριστούμε μόνο στους μαθητές που ήθελαν πρόσβαση στα Πανεπιστήμια, τότε οι Μέσοι Όροι του συνόλου των μαθημάτων, ανεβαίνουν προς τα πάνω κατά 2-3 μονάδες. Τότε φαίνεται η πραγματική εικόνα των επιδόσεων», σημειώνει.
Αναφέρει, επίσης, ότι στο εκπαιδευτικό σύστημα της Κύπρου γίνονται ουσιαστικές και στοχευμένες αλλαγές όπως η εφαρμογή των δεικτών επιτυχίας και επάρκειας όπου πλέον υπάρχει πλήρης συνάφεια ανάμεσα στον ωφέλιμο διδακτικό χρόνο και τα διδακτέα (ύλη, δεξιότητες), ουσιαστική και πολυποίκιλη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην εφαρμογή των δεικτών επιτυχίας και επάρκειας και στη διαφοροποιημένη διδασκαλία στην τάξη για καλύτερη και αποδοτικότερη εμπέδωση των διδακτέων.
«Παράλληλα η εφαρμογή των τετραμήνων στην Γ΄ Λυκείου θα επιτρέψει στους εμπλεκόμενους φορείς συνεχή και επαρκή ανατρόφοδότηση, διαμορφωτική αξιολόγηση, αποτελεσματικότερο έλεγχο των διαδικασιών προετοιμασία των υποψηφίων για πρόσβαση αλλά και ενδυνάμωση και αναγνωρισιμότητα του Εθνικού απολυτηρίου», καταλήγει το Υπουργείο Παιδείας, στην ανακοίνωση του.
ΚΥΠΕ