Επιστρέφονται οι βαθμοί, βαθμολογείται επιπρόσθετα η άσκηση 11 της Φυσικής
10:43 - 04 Ιουνίου 2018

Στην απόφαση για επιστροφή και των 10 βαθμών στην άσκηση 11 του δοκιμίου της φυσικής έφτασε το Υπουργείο Παιδείας μετά τις νέες επιστολές από μαθητές τις Μέσης Εκπαίδευσης στον Κώστα Χαμπιαούρη για το δοκίμιο του μαθήματος, των Παγκύπριων εξετάσεων.
Της ανοικτής επιστολής μαθητών Λυκείου στην Πάφο ακλούθησαν μαθητές από Λύκεια της Λάρνακας και της Πρωτεύουσα και μέσα από αυτές διαμαρτύρονται για την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να δοθούν σε όλους τους μαθητές οι μονάδες της άσκησης 11 του δοκιμίου λόγω του λάθους τρόπου διατύπωσης της άσκησης.
Οι μαθητές και στις τρείς περιπτώσεις επισημαίνουν πως οι πληροφορίες της άσκησης ήταν ξεκάθαρες και πως η συγκεκριμένη άσκηση υπήρχε στην διδακτέα ύλη ως ακριβώς ήταν διατυπωμένη και στο δοκίμιο ενώ θεωρούν πως με αυτό τον τρόπο καταδικάζονται οι μαθητές που έχουν λύσει την άσκηση.
Τέλος, στις τρεις επιστολές οι μαθητές ζητούν από τον Υπουργό Παιδείας να επανεξεταστεί η απόφαση.
Ο Υπουργός Παιδείας αποφάσισε ότι:
(α) Επειδή το λεκτικό της Άσκησης 11 του εξεταστικού δοκιμίου της Φυσικής ενδέχεται να έχει προκαλέσει σύγχυση στους υποψηφίους, έχει αποφασιστεί να δοθούν 10 (δέκα) μονάδες σε όλους τους υποψηφίους.
(β) Επειδή τα τρία ερωτήματα της άσκησης μπορούσαν να επιλυθούν ανεξάρτητα το ένα από το άλλο, θα βαθμολογηθούν επιπρόσθετα και αναλόγως των απαντήσεων των
υποψηφίων στα επιμέρους ερωτήματα.
(γ) Η νέα βαθμολογία που θα προκύψει θα τύχει αναπροσαρμογής στο 100.
(β) Επειδή τα τρία ερωτήματα της άσκησης μπορούσαν να επιλυθούν ανεξάρτητα το ένα από το άλλο, θα βαθμολογηθούν επιπρόσθετα και αναλόγως των απαντήσεων των
υποψηφίων στα επιμέρους ερωτήματα.
(γ) Η νέα βαθμολογία που θα προκύψει θα τύχει αναπροσαρμογής στο 100.
Αυτούσια την ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας:
Αναφορικά με το θέμα που προέκυψε με το εξεταστικό δοκίμιο της Φυσικής στις Παγκύπριες Εξετάσεις 2018, πραγματοποιήθηκε σήμερα συνάντηση στο Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού. Στη συνάντηση, παρουσία του Υπουργού Κώστα Χαμπιαούρη, συμμετείχαν ο Πρόεδρος και τα μέλη της Επιτροπής Θεματοθετών της Φυσικής, υπηρεσιακοί παράγοντες του Υπουργείου, ακαδημαϊκοί και εκπρόσωποι της Ένωσης Κυπρίων Φυσικών και του Συνδέσμου Καθηγητών Φυσικής.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης έγινε ανταλλαγή απόψεων και συμφωνήθηκαν ομόφωνα τα
ακόλουθα:
(α) Επειδή το λεκτικό της Άσκησης 11 του εξεταστικού δοκιμίου της Φυσικής ενδέχεται να έχει προκαλέσει σύγχυση στους υποψηφίους, έχει αποφασιστεί να δοθούν 10 (δέκα) μονάδες σε όλους τους υποψηφίους.
(β) Επειδή τα τρία ερωτήματα της άσκησης μπορούσαν να επιλυθούν ανεξάρτητα το ένα από το άλλο, θα βαθμολογηθούν επιπρόσθετα και αναλόγως των απαντήσεων των υποψηφίων στα επιμέρους ερωτήματα.
(γ) Η νέα βαθμολογία που θα προκύψει θα τύχει αναπροσαρμογής στο 100.
Αναφορικά με το θέμα που προέκυψε με το εξεταστικό δοκίμιο της Φυσικής στις Παγκύπριες Εξετάσεις 2018, πραγματοποιήθηκε σήμερα συνάντηση στο Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού. Στη συνάντηση, παρουσία του Υπουργού Κώστα Χαμπιαούρη, συμμετείχαν ο Πρόεδρος και τα μέλη της Επιτροπής Θεματοθετών της Φυσικής, υπηρεσιακοί παράγοντες του Υπουργείου, ακαδημαϊκοί και εκπρόσωποι της Ένωσης Κυπρίων Φυσικών και του Συνδέσμου Καθηγητών Φυσικής.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης έγινε ανταλλαγή απόψεων και συμφωνήθηκαν ομόφωνα τα
ακόλουθα:
(α) Επειδή το λεκτικό της Άσκησης 11 του εξεταστικού δοκιμίου της Φυσικής ενδέχεται να έχει προκαλέσει σύγχυση στους υποψηφίους, έχει αποφασιστεί να δοθούν 10 (δέκα) μονάδες σε όλους τους υποψηφίους.
(β) Επειδή τα τρία ερωτήματα της άσκησης μπορούσαν να επιλυθούν ανεξάρτητα το ένα από το άλλο, θα βαθμολογηθούν επιπρόσθετα και αναλόγως των απαντήσεων των υποψηφίων στα επιμέρους ερωτήματα.
(γ) Η νέα βαθμολογία που θα προκύψει θα τύχει αναπροσαρμογής στο 100.
Δείτε αυτούσιες τις επιστολές των μαθητών προς τον Υπουργό:
Αυτούσια η επιστολή μαθητών Λάρνακας:
"Έντιμε Κύριε Υπουργέ
Είμαστε μια ομάδα μαθητών της Γ΄ Λυκείου που παρακαθίσαμε στις φετινές παγκύπριες εξετάσεις. Εξεταστήκαμε στο μάθημα της Φυσικής και κατάπληκτοι, ακούμε τα δύο τελευταία εικοσιτετράωρα όσα τεκταίνονται γύρω από το θέμα αυτό.
Κύριε υπουργέ,
Τι γίνεται με εκείνα τα λίγα παιδιά που έλυσαν σωστά την άσκηση;;;
Και την έλυσαν με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που δόθηκε ως ορθή λύση στην επίσημη ιστοσελίδα του υπουργείου παιδείας στον οδηγό διόρθωσης του δοκιμίου λίγες μέρες μετά την διεξαγωγή της εξέτασης!!! Μια άσκηση που δεν είχε λάθος!!! Μια άσκηση που υπάρχει λυμένη στο σχολικό εγχειρίδιο!!!! Μια άσκηση που δόθηκε και διδάχθηκε ως εργαστήριο !!!
Κύριε υπουργέ εμείς δεν αγγίξαμε απλά την άσκηση. Εμείς δεν ασχοληθήκαμε λίγο με την άσκηση- όπως ακούστηκε από τον επιθεωρητή της Φυσικής. Εμείς ΤΗΝ ΛΥΣΑΜΕ!!!! ΤΗΝ ΛΥΣΑΜΕ ΜΕ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΡΟΠΟ ΟΠΩΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΥΜΕΝΗ ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΜΕΡΟΣ Α- ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΣΤΕΡΕΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΠΟΥ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΣΑΣ ΕΚΔΟΣΕ!!!! Την λύσαμε όπως την διδαχθήκαμε σε εργαστήριο που στάλθηκε από το υπουργείο σας στα σχολεία!!! Τι γίνεται με τα δικά μας δικαιώματα; Ή μήπως τα δικαιώματα των λίγων θυσιάζονται στο βωμό των δικαιωμάτων των πολλών;
Κύριε Υπουργέ,
Με την απόφαση σας αυτή ουσιαστικά αφαιρείτε 10 βαθμούς από την συνολική βαθμολογία των μαθητών που έλυσαν την άσκηση 11-δηλαδή εμάς- αφού μας εξισώνετε με άλλα παιδιά που δεν έλυσαν την άσκηση.
Ξέρετε τι σημαίνει να δοθούν χαριστικά 10 μονάδες σε κάποιους όταν οι θέσεις σε ιατρικές και πολυτεχνικές σχολές κρίνονται σε μερικά χιλιοστά; Μιλώντας με καθαρά μαθηματικούς όρους, γνωρίζετε ότι ένας υποψήφιος που έλυσε σωστά την άσκηση θα πρέπει να γράψει 10 βαθμούς περισσότερους στα μαθήματα που εξετάστηκε για να είναι στην ίδια μοίρα με όσους πήραν χαριστικά τους 10 βαθμούς της φυσικής; Τι θα συμβεί στην περίπτωση που ένα από τα λίγα αυτά παιδιά χάσει την θέση που διεκδικεί και την θέση του πάρει ένας υποψήφιος που δεν είχε λύσει την άσκηση; Ολόκληρο το οικοδόμημα των αδιάβλητων παγκύπριων εξετάσεων καταρρέει!!! Και ένας βασικός νόμος- ο νόμος 158(Ι) /1999 περί της αρχής της ισότητας- παραβιάζεται κατάφορα. Ο νόμος της Δημοκρατίας μας το λέει καθαρά: «Η ίση μεταχείριση των άνισων είναι το ίδιο απαράδεκτη με την άνιση μεταχείριση των ίσων».
Κύριε Υπουργέ,
Παρακαλούμε θερμά όπως αναθεωρήσετε την απόφαση σας και μεριμνήσετε ώστε όλοι εμείς που λύσαμε την άσκηση τύχουμε δίκαιης μεταχείρισης, όπως άλλωστε προστάζουν οι νόμοι της Κυπριακής Δημοκρατίας που εσείς ως πολιτειακός αξιωματούχος ορκιστήκατε να υπηρετείτε.
Μαθητές της πόλης και της επαρχίας Λάρνακας
Αυτούσια η επιστολή μαθητών Λευκωσίας:
Κύριε Υπουργέ, ως μια ομάδα μαθητών από την επαρχία Λευκωσίας που ανήκει στην κατηγορία των αδικημένων μαθητών που δημιουργήθηκε ως συνέπεια της απόφασης σας για παραχώρηση των 10 μονάδων της άσκησης 11 του δοκιμίου της Φυσικής, εκφράζουμε την έντονη δυσαρέσκεια μας και σας καλούμε να επανεξετάσετε το ζήτημα αυτό. Πώς μπορείται τόσο εύκολα και απερίσκεπτα να παίζεται με τις μοίρες των αυριανών πολιτών, αποτελειώνοντας το μοναδικό αδιάβλητο σύστημα που υπάρχει στην κοινωνία μας σήμερα? Πώς μπορείται να καταδικάζεται τον μαθητή που διάβασε και έλυσε μια άσκηση που αν και χρονοβόρα ήταν πολύ πιο εύκολη από ασκήσεις ακόμα και του πρώτου μέρους για έναν μαθήτη που προετοιμάστηκε κατάλληλα? Ποια η ισότητα και δικαιοσύνη ανάμεσα στους υποψηφίους, αρχές που η παιδεία μας πρέπει να υπαγορεύει? Πώς χωρίς την απαραίτητη έρευνα και μελέτη στερείται από κάθε μαθητή την ευκαιρία να έχει πρόσβαση στη σχολή την οποία δικαιούται και με ποιο δικαίωμα τιμωρείται τους μαθητές που έλυσαν αυτή την άσκηση? Τους μαθητές, οι οποίοι σπατάλησαν το χρόνο τους, με αποτέλεσμα να βρίσκονται σε μειονεκτική θέση έναντι των υπολοίπων?
Έντιμε Κύριε Υπουργέ,
Οριστήκατε να υπηρετήσετε σε ένα υπουργείο, το οποίο πρώτο από όλα είναι αυτό που πρέπει να μεριμνεί για τη διαμόρφωση πολιτών που να μάχονται για την ισότητα και ξαφνικά εσείς ο ίδιος αναπαράγεται μια τεράστια αδικία. Οι μαθήτες που έλυσαν την άσκηση δεν ήταν ούτε ένας ούτε δύο αλλά αρκετοί και αυτό για τον πολύ απλό λόγο ότι μας διδάχθηκε ως πείραμα στο σχολείο, ως άσκηση στο βιβλίο και υπήρχε επίσης και ως παράδειγμα στο βιβλίο. Επομένως, η απόφαση σας να δώσετε της μονάδες σε οποιοδήποτε μαθητή επηρεάζοντας σημαντικά την κατάταξη των μαθητών, όχι μόνο δε χαροποίησε τους μαθητές και δε τους ανακούφισε, αλλά κατάφερε να κάνει κάθε μαθητή που έλυσε την άσκηση να αγωνιά ακόμη περισσότερο.
Ευελπιστούμε ότι το αίτημα μας για δίκαιη μεταχείρηση θα εισακουσθεί και ως σοβαρός πολιτικός θα αναλάβετε τις ευθύνες σας και θα αναιρέσετε μια τόσο άδικη απόφαση.
Ομάδα μαθητών Λευκωσίας