Ψήνεται άτυπη συνάντηση Κώστα Χαμπιαούρη-εκπαιδευτικών
17:29 - 13 Ιουλίου 2018
Αρνητικές στην πρόσκληση του Υπουργού Παιδείας όπως προσέλθουν σε διάλογο προς εκτόνωση της κρίσης που έχει ξεσπάσει με αφορμή τις προωθούμενες από πλευράς Κυβέρνησης προτάσεις για εξορθολογισμό της δημόσιας εκπαίδευσης, παραμένουν οι ηγεσίες των συντεχνιών έπειτα και από την σημερινή εκδήλωση διαμαρτυρίας που πραγματοποίησαν.
Ωστόσο, πληροφορίες του REPORTER, αναφέρουν πως καταβάλλονται προσπάθειες για πραγματοποίηση έστω και άτυπης συνάντησης ανάμεσα στον Κώστα Χαμπιαούρη και τους συνδικαλιστές(σ.σ. όσους τελικά αποφασίσουν να προσέλθουν σε μια τέτοια συνάντηση), την ίδια ώρα που πρόθεση του Υπουργείου Παιδείας είναι να πέσουν οι τόνοι της δημόσιας αντιπαράθεσης ώστε να καταστεί δυνατή η εξεύρεση των χρυσών εκείνων τομών, που θα επιτρέψουν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς χωρίς προβλήματα.
Από πλευράς Υπουργείου Παιδείας, ο εξορθολογισμός της εκπαίδευσης θεωρείται μονόδρομος, ωστόσο εκφράζεται η ετοιμότητα για διάλογο επί των αποφάσεων-και όχι μόνο- που έχουν ληφθεί από το Υπουργικό Συμβούλιο και αφορούν:
Πρώτο: Στην επανεξέταση του θεσμού του υπεύθυνου τμήματος.
Δεύτερο: Στην επανεξέταση των ωρών διδασκαλίας βάσει του βιολογικού παράγοντα.
Τρίτο: Στην επανεξέταση των απαλλαγών των εκπαιδευτικών για συνδικαλιστικούς σκοπούς(σ.σ. που φαίνεται να αποτελεί και το μεγαλύτερο αγκάθι και προκαλεί την έντονη αντίδραση των συνδικαλιστών).
Όπως υποδεικνύουν στον REPORTER πηγές του Υπουργείου Παιδείας, η λήψη των πιο πάνω μέτρων διά αποφάσεων του Υπουργικού Συμβουλίου-που όπως τονίζεται αποτελούν και συστάσεις του Γενικού Ελεγκτή- ήταν επιβεβλημένη, προκειμένου να μπορέσει να προχωρήσει η στελέχωση των σχολείων για τη νέα σχολική χρονιά, αλλά και ενόψει της έγκρισης(σ.σ. κάτι που έγινε σήμερα), του Συμπληρωματικού Προϋπολογισμού από τη Βουλή.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, από την ευόδωση της όλης προσπάθειας, δηλαδή του πλήρους εξορθολογισμού, τα οφέλη που θα προκύψουν για όλο το φάσμα της εκπαίδευσης θα είναι πολλαπλά και πολυεπίπεδα. Για παράδειγμα, μέσα από τις εξοικονομήσεις που θα υπάρξουν, θα καταστεί δυνατή η ενίσχυση άλλων δράσεων στις σχολικές μονάδες, ξεκινώντας από την προδημοτική και φθάνοντας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ακόμη και στην ιδιωτική.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Χολωμένος με τις συντεχνίες ο Χαμπιαούρης-«Τι άλλο θέλουν αυτοί οι άνθρωποι;»
«Θα βρεθεί λύση…»
Ο Κώστας Χαμπιαούρης, μιλώντας νωρίς το απόγευμα στο πλαίσιο διάσκεψης Τύπου που παρέθεσε στο Υπουργείο Παιδείας, κάλεσε εκ νέου σε διάλογο τις εκπαιδευτικές οργανώσεις, εκφράζοντας παράλληλα την αισιοδοξία ότι θα βρεθούν λύσεις.
Ωστόσο, πληροφορίες του REPORTER, αναφέρουν πως καταβάλλονται προσπάθειες για πραγματοποίηση έστω και άτυπης συνάντησης ανάμεσα στον Κώστα Χαμπιαούρη και τους συνδικαλιστές(σ.σ. όσους τελικά αποφασίσουν να προσέλθουν σε μια τέτοια συνάντηση), την ίδια ώρα που πρόθεση του Υπουργείου Παιδείας είναι να πέσουν οι τόνοι της δημόσιας αντιπαράθεσης ώστε να καταστεί δυνατή η εξεύρεση των χρυσών εκείνων τομών, που θα επιτρέψουν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς χωρίς προβλήματα.
Από πλευράς Υπουργείου Παιδείας, ο εξορθολογισμός της εκπαίδευσης θεωρείται μονόδρομος, ωστόσο εκφράζεται η ετοιμότητα για διάλογο επί των αποφάσεων-και όχι μόνο- που έχουν ληφθεί από το Υπουργικό Συμβούλιο και αφορούν:
Πρώτο: Στην επανεξέταση του θεσμού του υπεύθυνου τμήματος.
Δεύτερο: Στην επανεξέταση των ωρών διδασκαλίας βάσει του βιολογικού παράγοντα.
Τρίτο: Στην επανεξέταση των απαλλαγών των εκπαιδευτικών για συνδικαλιστικούς σκοπούς(σ.σ. που φαίνεται να αποτελεί και το μεγαλύτερο αγκάθι και προκαλεί την έντονη αντίδραση των συνδικαλιστών).
Όπως υποδεικνύουν στον REPORTER πηγές του Υπουργείου Παιδείας, η λήψη των πιο πάνω μέτρων διά αποφάσεων του Υπουργικού Συμβουλίου-που όπως τονίζεται αποτελούν και συστάσεις του Γενικού Ελεγκτή- ήταν επιβεβλημένη, προκειμένου να μπορέσει να προχωρήσει η στελέχωση των σχολείων για τη νέα σχολική χρονιά, αλλά και ενόψει της έγκρισης(σ.σ. κάτι που έγινε σήμερα), του Συμπληρωματικού Προϋπολογισμού από τη Βουλή.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, από την ευόδωση της όλης προσπάθειας, δηλαδή του πλήρους εξορθολογισμού, τα οφέλη που θα προκύψουν για όλο το φάσμα της εκπαίδευσης θα είναι πολλαπλά και πολυεπίπεδα. Για παράδειγμα, μέσα από τις εξοικονομήσεις που θα υπάρξουν, θα καταστεί δυνατή η ενίσχυση άλλων δράσεων στις σχολικές μονάδες, ξεκινώντας από την προδημοτική και φθάνοντας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ακόμη και στην ιδιωτική.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Χολωμένος με τις συντεχνίες ο Χαμπιαούρης-«Τι άλλο θέλουν αυτοί οι άνθρωποι;»
«Θα βρεθεί λύση…»
Ο Κώστας Χαμπιαούρης, μιλώντας νωρίς το απόγευμα στο πλαίσιο διάσκεψης Τύπου που παρέθεσε στο Υπουργείο Παιδείας, κάλεσε εκ νέου σε διάλογο τις εκπαιδευτικές οργανώσεις, εκφράζοντας παράλληλα την αισιοδοξία ότι θα βρεθούν λύσεις.
«Αυτή είναι η επιθυμία μας και θεωρώ ότι θα βρεθεί λύση. Είναι σεβαστή κάθε εκδήλωση διαμαρτυρίας, ο καθένας έχει τους λόγους του σίγουρα για να διαμαρτύρεται. Θεωρώ όμως όταν καθίσουμε στο τραπέζι του διαλόγου και βάλουμε όλα τα θέματα κάτω που μας απασχολούν, θα βρεθούν οι λύσεις για να μην φθάσουμε αρχές Σεπτεμβρίου και να έχουμε οποιαδήποτε άλλα ανεπιθύμητα αποτελέσματα», ανέφερε.
Κληθείς να σχολιάσει το γεγονός ότι οι εκπαιδευτικοί θέτουν ως προϋπόθεση για διάλογο να ξεκινήσουν από μηδενική βάση, ο κ. Χαμπιαούρης είπε πως οι αποφάσεις του Υπουργικού είναι δεδομένες και δεν αποσύρονται.
«Στη βάση των αποφάσεων του Υπουργικού», συνέχισε, «έχουμε προχωρήσει στην στελέχωσή μας, και από εβδομάδας θα γίνουν οι πρώτες μεταθέσεις. Παρόλα αυτά συζητούμε στο πλαίσιο μιας ολοκληρωμένης πολιτικής, στα πλαίσια ενός ολοκληρωμένου εξορθολογισμού όλα τα θέματα που αγγίζει ο Γενικός Ελεγκτής και που πηγάζουν μέσα από τις άλλες μελέτες που έχουμε στη διάθεση μας, συμπεριλαμβανομένων και των αποφάσεων που έχουμε πάρει στο Υπουργικό, για να μπορέσουμε να πάμε μετά με μια νέα ολοκληρωμένη πρόταση, που να κλείσει πλέον το θέμα του εξορθολογισμού και να σταματήσουμε να έχουμε τόσο αυτά τα οικονομικής φύσεως προβλήματα όσο και να δώσει μια νέα δυναμική στο εκπαιδευτικό μας σύστημα στα πλαίσια της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης για να αναβαθμίσουμε το δημόσιο σχολείο».
Σε παρατήρηση ότι αφού «δεν αποσύρονται οι προτάσεις, τι διάλογος θα γίνει», ο Υπουργός Παιδείας υπέδειξε πως οι προτάσεις δεν αποσύρονται γιατί πρέπει να γίνει η στελέχωση. «Με αυτό το σκεπτικό, και η στελέχωση έχει ολοκληρωθεί», εξήγησε.
«Εάν όμως», σημείωσε, «ξεκινήσει ο διάλογος και βάλουμε στο τραπέζι του διαλόγου και άλλα πέντε-δέκα θέματα που μας απασχολούν, τα συζητούμε και αυτά, γιατί μπορεί οι φίλοι συνδικαλιστές να αντιπροτείνουν κάποια άλλα μέτρα που να είναι μέσα στην ορθή φιλοσοφία του εξορθολογισμού.
Κι όταν λέμε εξορθολογισμός», διευκρίνισε, «δεν εννοούμε να αποκόψουμε κονδύλια από την Παιδεία, ούτε ένα ευρώ δεν θα φύγει από την παιδεία, όλα τα λεφτά θα μείνουν-είμαστε το Υπουργείο με τον πιο ψηλό προϋπολογισμό από όλα τα άλλα - θα γίνει ανακατανομή πόρων, καλύτερη διαχείριση των πόρων μας, ανακατανομή χρημάτων για να ενισχυθούν δράσεις που νιώθουμε ότι το εκπαιδευτικό μας σύστημα νοσεί».
Αυτό δεν σημαίνει, εξήγησε, ότι θα μειώσει το κύρος του εκπαιδευτικού, αντίθετα η αναβάθμιση των σχολικών μας μονάδων και της υλικοτεχνικής υποδομής, η ενίσχυση δράσεων όπως έχουν να κάνουν με θέματα βίας και παραβατικότητας, θέματα που έχουν να κάνουν με την πρόληψη ουσιών, θέματα που έχουν να κάνουν με την ειδική εκπαίδευση παιδιών με αναπηρίες, ασφάλεια και υγεία και πολλά άλλα, αντιλαμβάνεστε ότι αυτό θα βοηθήσει και τους εκπαιδευτικούς να επιτελούν καλύτερα το έργο τους στις σχολικές μας μονάδες.
Ερωτηθείς αν για τις 24 Ιουλίου έχει πάρει απάντηση αν θα προσέλθουν στον διάλογο οι εκπαιδευτικοί, ο κ. Χαμπιαούρης είπε πως δεν έχει πάρει επίσημα οποιαδήποτε απάντηση.
«Έχουμε βάλει 24 του μήνα γιατί το πρώτο κύμα μεταθέσεων είναι τη Δευτέρα. Έχουμε κλείσει τις μεταθέσεις. Δευτέρα, Τρίτη βγαίνουν οι μεταθέσεις στη βάση της στελέχωσης. Οι επόμενες μεταθέσεις θα είναι περίπου μετά από ένα μήνα. Άρα δώσαμε μια εβδομάδα περιθώριο για να μπορέσουν, αν αποδεχτούν την πρόσκληση, να προετοιμαστούν, να προετοιμαστούμε κι εμείς, να γράψουμε την ατζέντα μας και να μπούμε στον διάλογο».
Οι γονείς και οι μαθητές…
«Αυτό όμως», σημείωσε, «το οποίο με έχει στενοχωρήσει είναι που απορρίπτουν την παρουσία των γονιών και των μαθητών. Οι γονείς και οι μαθητές είναι εταίροι στην εκπαίδευση και δεν μπορούν να είναι ανημέρωτοι. Αντιλαμβανόμαστε τους διακριτούς ρόλους του καθενός, αλλά όταν τους έχεις κοντά, όταν είναι ενημερωμένοι, όταν έχουν άποψη μπορούν να στηρίξουν την προσπάθεια αυτή και όλοι μαζί να προστατεύσουμε το δημόσιο σχολείο».
«Κανείς δεν περισσεύει κι αυτή είναι η σύγχρονη τάση της σύγχρονης παιδαγωγικής. Συλλογικότητα, συμμετοχικότητα», πρόσθεσε.
Κληθείς να σχολιάσει το γεγονός ότι οι εκπαιδευτικοί θέτουν ως προϋπόθεση για διάλογο να ξεκινήσουν από μηδενική βάση, ο κ. Χαμπιαούρης είπε πως οι αποφάσεις του Υπουργικού είναι δεδομένες και δεν αποσύρονται.
«Στη βάση των αποφάσεων του Υπουργικού», συνέχισε, «έχουμε προχωρήσει στην στελέχωσή μας, και από εβδομάδας θα γίνουν οι πρώτες μεταθέσεις. Παρόλα αυτά συζητούμε στο πλαίσιο μιας ολοκληρωμένης πολιτικής, στα πλαίσια ενός ολοκληρωμένου εξορθολογισμού όλα τα θέματα που αγγίζει ο Γενικός Ελεγκτής και που πηγάζουν μέσα από τις άλλες μελέτες που έχουμε στη διάθεση μας, συμπεριλαμβανομένων και των αποφάσεων που έχουμε πάρει στο Υπουργικό, για να μπορέσουμε να πάμε μετά με μια νέα ολοκληρωμένη πρόταση, που να κλείσει πλέον το θέμα του εξορθολογισμού και να σταματήσουμε να έχουμε τόσο αυτά τα οικονομικής φύσεως προβλήματα όσο και να δώσει μια νέα δυναμική στο εκπαιδευτικό μας σύστημα στα πλαίσια της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης για να αναβαθμίσουμε το δημόσιο σχολείο».
Σε παρατήρηση ότι αφού «δεν αποσύρονται οι προτάσεις, τι διάλογος θα γίνει», ο Υπουργός Παιδείας υπέδειξε πως οι προτάσεις δεν αποσύρονται γιατί πρέπει να γίνει η στελέχωση. «Με αυτό το σκεπτικό, και η στελέχωση έχει ολοκληρωθεί», εξήγησε.
«Εάν όμως», σημείωσε, «ξεκινήσει ο διάλογος και βάλουμε στο τραπέζι του διαλόγου και άλλα πέντε-δέκα θέματα που μας απασχολούν, τα συζητούμε και αυτά, γιατί μπορεί οι φίλοι συνδικαλιστές να αντιπροτείνουν κάποια άλλα μέτρα που να είναι μέσα στην ορθή φιλοσοφία του εξορθολογισμού.
Κι όταν λέμε εξορθολογισμός», διευκρίνισε, «δεν εννοούμε να αποκόψουμε κονδύλια από την Παιδεία, ούτε ένα ευρώ δεν θα φύγει από την παιδεία, όλα τα λεφτά θα μείνουν-είμαστε το Υπουργείο με τον πιο ψηλό προϋπολογισμό από όλα τα άλλα - θα γίνει ανακατανομή πόρων, καλύτερη διαχείριση των πόρων μας, ανακατανομή χρημάτων για να ενισχυθούν δράσεις που νιώθουμε ότι το εκπαιδευτικό μας σύστημα νοσεί».
Αυτό δεν σημαίνει, εξήγησε, ότι θα μειώσει το κύρος του εκπαιδευτικού, αντίθετα η αναβάθμιση των σχολικών μας μονάδων και της υλικοτεχνικής υποδομής, η ενίσχυση δράσεων όπως έχουν να κάνουν με θέματα βίας και παραβατικότητας, θέματα που έχουν να κάνουν με την πρόληψη ουσιών, θέματα που έχουν να κάνουν με την ειδική εκπαίδευση παιδιών με αναπηρίες, ασφάλεια και υγεία και πολλά άλλα, αντιλαμβάνεστε ότι αυτό θα βοηθήσει και τους εκπαιδευτικούς να επιτελούν καλύτερα το έργο τους στις σχολικές μας μονάδες.
Ερωτηθείς αν για τις 24 Ιουλίου έχει πάρει απάντηση αν θα προσέλθουν στον διάλογο οι εκπαιδευτικοί, ο κ. Χαμπιαούρης είπε πως δεν έχει πάρει επίσημα οποιαδήποτε απάντηση.
«Έχουμε βάλει 24 του μήνα γιατί το πρώτο κύμα μεταθέσεων είναι τη Δευτέρα. Έχουμε κλείσει τις μεταθέσεις. Δευτέρα, Τρίτη βγαίνουν οι μεταθέσεις στη βάση της στελέχωσης. Οι επόμενες μεταθέσεις θα είναι περίπου μετά από ένα μήνα. Άρα δώσαμε μια εβδομάδα περιθώριο για να μπορέσουν, αν αποδεχτούν την πρόσκληση, να προετοιμαστούν, να προετοιμαστούμε κι εμείς, να γράψουμε την ατζέντα μας και να μπούμε στον διάλογο».
Οι γονείς και οι μαθητές…
«Αυτό όμως», σημείωσε, «το οποίο με έχει στενοχωρήσει είναι που απορρίπτουν την παρουσία των γονιών και των μαθητών. Οι γονείς και οι μαθητές είναι εταίροι στην εκπαίδευση και δεν μπορούν να είναι ανημέρωτοι. Αντιλαμβανόμαστε τους διακριτούς ρόλους του καθενός, αλλά όταν τους έχεις κοντά, όταν είναι ενημερωμένοι, όταν έχουν άποψη μπορούν να στηρίξουν την προσπάθεια αυτή και όλοι μαζί να προστατεύσουμε το δημόσιο σχολείο».
«Κανείς δεν περισσεύει κι αυτή είναι η σύγχρονη τάση της σύγχρονης παιδαγωγικής. Συλλογικότητα, συμμετοχικότητα», πρόσθεσε.
Σχέδιο Β’
Ερωτηθείς αν έχει σχέδιο Β, σε περίπτωση που οι εκπαιδευτικοί δεν προσέλθουν στον διάλογο, ο κ. Χαμπιαούρης, είπε: «Θεωρώ ότι θα έρθουν στον διάλογο, δεν θα ήθελα να σκέφτομαι οτιδήποτε άλλο που μπορεί να θεωρηθεί ότι προκαλούμε ή εντείνουμε την τεταμένη ήδη κατάσταση. Ας κρατήσουμε χαμηλούς τόνους. Περάσαμε τη σημερινή μέρα, τα μηνύματα έχουν παρθεί, τα μηνύματα από μέρους μας έχουν αποσταλεί, είμαστε στον διάλογο, τα συζητούμε και θεωρώ ότι θα βρούμε λύσεις».
Σε ερώτηση αν φέρουν άλλες προτάσεις μπορεί να αλλάξουν οι αποφάσεις του Υπουργικού, ο υπουργός Παιδείας υπέδειξε ότι «αν οι αποφάσεις στα πλαίσια ενός ολοκληρωμένου διαλόγου, γιατί υπάρχουν άλλα οκτώ-δώδεκα σημεία τα οποία θα δούμε, αν υπάρχουν σημεία, μέτρα τα οποία μπορούν να ληφθούν που θα αντισταθμίζουν αυτά και θα προχωρούν σε εξυγίανση χωρίς σπατάλες και ενισχύοντας δράσεις που έχω αναφέρει, βεβαίως τα συζητάμε, δεν είμαστε απόλυτοι. Γι’ αυτό θεωρώ ότι δεν υπάρχει λόγος να μην έρθουν στον διάλογο».
Ερωτηθείς αν έστειλε πρόσκληση στους διαμαρτυρόμενους εκπαιδευτικούς και σε παρατήρηση ότι η πληροφορία ότι τους περιμένει στο γραφείο του λήφθηκε από ανάρτησή του στον προσωπικό του λογαριασμό στο τουϊτερ, ο Υπουργός είπε πως «στείλαμε προσκλήσεις δεν τις πήραν, τα email μας φαίνεται ότι τα πήραν, στείλαμε και στο φαξ, στείλαμε σε προσωπικό επίπεδο, στείλαμε στις Οργανώσεις».
«Σήμερα είπαν», συνέχισε, «ότι ο Υπουργός έδωσε οδηγίες να μην κατεβούν οι αποσπασμένοι, που το καταδικάζω κατηγορηματικά. Δεν νομίζω να υπάρχει άνθρωπος που να πιστεύει ότι ο Υπουργός είπε στους αποσπασμένους του Υπουργείου μην βγείτε έξω. Αντίθετα οι οδηγίες ήταν ξεκάθαρες από το πρωί - όποιος αποσπασμένος λειτουργός που είναι στο Υπουργείο Παιδείας μπορεί να συμμετάσχει ελεύθερα στις διαμαρτυρίες κι’ αυτό μπορεί να σας το διαβεβαιώσει τόσο η Α’ Διοικητική Λειτουργός που έδωσε τις οδηγίες, καθώς επίσης και λειτουργοί-υπεύθυνοι των τμημάτων, οι οποίοι μας πήραν τηλέφωνο και διερωτούνταν αν είχαν πράγματι καταλάβει την οδηγία», ανέφερε.
Ερωτηθείς αν έχει σχέδιο Β, σε περίπτωση που οι εκπαιδευτικοί δεν προσέλθουν στον διάλογο, ο κ. Χαμπιαούρης, είπε: «Θεωρώ ότι θα έρθουν στον διάλογο, δεν θα ήθελα να σκέφτομαι οτιδήποτε άλλο που μπορεί να θεωρηθεί ότι προκαλούμε ή εντείνουμε την τεταμένη ήδη κατάσταση. Ας κρατήσουμε χαμηλούς τόνους. Περάσαμε τη σημερινή μέρα, τα μηνύματα έχουν παρθεί, τα μηνύματα από μέρους μας έχουν αποσταλεί, είμαστε στον διάλογο, τα συζητούμε και θεωρώ ότι θα βρούμε λύσεις».
Σε ερώτηση αν φέρουν άλλες προτάσεις μπορεί να αλλάξουν οι αποφάσεις του Υπουργικού, ο υπουργός Παιδείας υπέδειξε ότι «αν οι αποφάσεις στα πλαίσια ενός ολοκληρωμένου διαλόγου, γιατί υπάρχουν άλλα οκτώ-δώδεκα σημεία τα οποία θα δούμε, αν υπάρχουν σημεία, μέτρα τα οποία μπορούν να ληφθούν που θα αντισταθμίζουν αυτά και θα προχωρούν σε εξυγίανση χωρίς σπατάλες και ενισχύοντας δράσεις που έχω αναφέρει, βεβαίως τα συζητάμε, δεν είμαστε απόλυτοι. Γι’ αυτό θεωρώ ότι δεν υπάρχει λόγος να μην έρθουν στον διάλογο».
Ερωτηθείς αν έστειλε πρόσκληση στους διαμαρτυρόμενους εκπαιδευτικούς και σε παρατήρηση ότι η πληροφορία ότι τους περιμένει στο γραφείο του λήφθηκε από ανάρτησή του στον προσωπικό του λογαριασμό στο τουϊτερ, ο Υπουργός είπε πως «στείλαμε προσκλήσεις δεν τις πήραν, τα email μας φαίνεται ότι τα πήραν, στείλαμε και στο φαξ, στείλαμε σε προσωπικό επίπεδο, στείλαμε στις Οργανώσεις».
«Σήμερα είπαν», συνέχισε, «ότι ο Υπουργός έδωσε οδηγίες να μην κατεβούν οι αποσπασμένοι, που το καταδικάζω κατηγορηματικά. Δεν νομίζω να υπάρχει άνθρωπος που να πιστεύει ότι ο Υπουργός είπε στους αποσπασμένους του Υπουργείου μην βγείτε έξω. Αντίθετα οι οδηγίες ήταν ξεκάθαρες από το πρωί - όποιος αποσπασμένος λειτουργός που είναι στο Υπουργείο Παιδείας μπορεί να συμμετάσχει ελεύθερα στις διαμαρτυρίες κι’ αυτό μπορεί να σας το διαβεβαιώσει τόσο η Α’ Διοικητική Λειτουργός που έδωσε τις οδηγίες, καθώς επίσης και λειτουργοί-υπεύθυνοι των τμημάτων, οι οποίοι μας πήραν τηλέφωνο και διερωτούνταν αν είχαν πράγματι καταλάβει την οδηγία», ανέφερε.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Εκπαιδευτικοί στον REPORTER: Γι’ αυτούς τους λόγους είμαστε στους δρόμους
Το υπόμνημα των εκπαιδευτικών
Όσον αφορά το υπόμνημα των εκπαιδευτικών που δεν δόθηκε στο Υπουργείο, ο κ. Χαμπιαούρης εξήγησε ότι «οι οδηγίες μας ήταν ξεκάθαρες και υπήρχε τηλεφωνική επικοινωνία του συμβούλου μου με τους συνδικαλιστές και φαίνεται ότι δεν καταφέραμε να πάρουμε υπόμνημα.
Δεν είναι εξ’ υπαιτιότητας μας και για του λόγου το αληθές, ο Υπουργός ήταν στο Υπουργείο και τους κάλεσα να έρθουν πάνω. Τώρα αν το τουίτ βγήκε 11:05 και μας είπαν ότι το είδαν μετά, ήμασταν εδώ. Εμείς είχαμε μιλήσει και με τους αστυνομικούς αν ζητήσουν να περάσουν να ανοίξουν τα κάγκελα να μπουν μέσα. Εμείς δεν δώσαμε οδηγία να μην έρθουν. Όπως και να έχει το θέμα ας το θεωρήσουμε ότι ήταν μια παρεξήγηση. Ακόμη και τώρα μπορούν να φέρουν το υπόμνημα τους. Ακόμη κι αύριο αν θέλουν, μπορούμε να συναντηθούμε».
«Αυτό», σημείωσε, «είναι η ουσία, να μπούμε άμεσα σε ένα διάλογο και να ξεκινήσουμε να βρούμε λύσεις στα προβλήματα. Σε καμία περίπτωση δεν δόθηκε οποιαδήποτε οδηγία να μην συμμετάσχουν αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί στις εκδηλώσεις».
Ο Υπουργός Παιδείας επανέλαβε ότι «δεν έχουμε πρόβλημα από λεφτά». «Έχουμε τον πιο ψηλό προϋπολογισμό. Αυτό όμως που πρέπει να γίνει κατανοητό είναι ότι δημιουργούνται θέσεις εργασίας χωρίς να τις χρειαζόμαστε. Είναι πλασματικός ο αριθμός. Αν από την μια σχολική χρονιά στην άλλη σχολική χρονιά δεν διαφοροποιηθεί ο αριθμός των μαθητών έχουμε ανάγκες 200-300 θέσεις λόγω της μείωσης και των απαλλαγών που τυγχάνουν οι φίλοι εκπαιδευτικοί».
«Δεν έχει να κάνει με το έργο το οποίο επιτελούν οι εκπαιδευτικοί», συνέχισε, «το οποίο αναγνωρίζουμε και ξέρουμε πολύ καλά πόσο επίπονη είναι η εργασία που επιτελούν. Αυτά τα μέτρα, τα οποία θα πάρουμε θα ενισχύσουν το έργο των εκπαιδευτικών, θα κάνουν τις συνθήκες διαβίωσης στις σχολικές μονάδες ακόμη καλύτερες.
Έχουμε όμως και την προδημοτική εκπαίδευση, την τεχνική εκπαίδευση που θέλουμε να βάλουμε νέα προγράμματα που να συνδέσουμε το σχολείο με την αγορά εργασίας. Να εργοδοτήσουμε νέους καθηγητές εξοικονομώντας από τους ίδιους πόρους που έχουμε. Κονδύλια μπορούν να διατεθούν στην νεολαία. Είμαστε Υπουργείο Νεολαίας, Υπουργείο Αθλητισμού, στον Πολιτισμό. Και είναι λανθασμένα τα μηνύματα που περνούν ότι θα μειωθεί η πολιτιστική δράση κ.λπ.», εξήγησε.
«Τα άλλα που έχουμε κατά νου», είπε, «είναι να μπει η γαλλική γλώσσα στην πέμπτη και έκτη τάξη του δημοτικού σχολείου-αν δεν είναι από αυτή τη χρονιά, από την επόμενη, να εργοδοτήσουμε, αν χρειαστεί, επιπλέον για τα γαλλικά».
«Δεν έχουμε πρόβλημα λεφτών, δεν μπορούμε συνεχώς να αποτεινόμαστε στο Υπουργείο Οικονομικών και να ζητούμε επιπρόσθετες πιστώσεις τη στιγμή που δεν έχουμε συγυρίσει τα του οίκου μας. Να είμαστε αντικειμενικοί», συμπλήρωσε.
Το υπόμνημα των εκπαιδευτικών
Όσον αφορά το υπόμνημα των εκπαιδευτικών που δεν δόθηκε στο Υπουργείο, ο κ. Χαμπιαούρης εξήγησε ότι «οι οδηγίες μας ήταν ξεκάθαρες και υπήρχε τηλεφωνική επικοινωνία του συμβούλου μου με τους συνδικαλιστές και φαίνεται ότι δεν καταφέραμε να πάρουμε υπόμνημα.
Δεν είναι εξ’ υπαιτιότητας μας και για του λόγου το αληθές, ο Υπουργός ήταν στο Υπουργείο και τους κάλεσα να έρθουν πάνω. Τώρα αν το τουίτ βγήκε 11:05 και μας είπαν ότι το είδαν μετά, ήμασταν εδώ. Εμείς είχαμε μιλήσει και με τους αστυνομικούς αν ζητήσουν να περάσουν να ανοίξουν τα κάγκελα να μπουν μέσα. Εμείς δεν δώσαμε οδηγία να μην έρθουν. Όπως και να έχει το θέμα ας το θεωρήσουμε ότι ήταν μια παρεξήγηση. Ακόμη και τώρα μπορούν να φέρουν το υπόμνημα τους. Ακόμη κι αύριο αν θέλουν, μπορούμε να συναντηθούμε».
«Αυτό», σημείωσε, «είναι η ουσία, να μπούμε άμεσα σε ένα διάλογο και να ξεκινήσουμε να βρούμε λύσεις στα προβλήματα. Σε καμία περίπτωση δεν δόθηκε οποιαδήποτε οδηγία να μην συμμετάσχουν αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί στις εκδηλώσεις».
Ο Υπουργός Παιδείας επανέλαβε ότι «δεν έχουμε πρόβλημα από λεφτά». «Έχουμε τον πιο ψηλό προϋπολογισμό. Αυτό όμως που πρέπει να γίνει κατανοητό είναι ότι δημιουργούνται θέσεις εργασίας χωρίς να τις χρειαζόμαστε. Είναι πλασματικός ο αριθμός. Αν από την μια σχολική χρονιά στην άλλη σχολική χρονιά δεν διαφοροποιηθεί ο αριθμός των μαθητών έχουμε ανάγκες 200-300 θέσεις λόγω της μείωσης και των απαλλαγών που τυγχάνουν οι φίλοι εκπαιδευτικοί».
«Δεν έχει να κάνει με το έργο το οποίο επιτελούν οι εκπαιδευτικοί», συνέχισε, «το οποίο αναγνωρίζουμε και ξέρουμε πολύ καλά πόσο επίπονη είναι η εργασία που επιτελούν. Αυτά τα μέτρα, τα οποία θα πάρουμε θα ενισχύσουν το έργο των εκπαιδευτικών, θα κάνουν τις συνθήκες διαβίωσης στις σχολικές μονάδες ακόμη καλύτερες.
Έχουμε όμως και την προδημοτική εκπαίδευση, την τεχνική εκπαίδευση που θέλουμε να βάλουμε νέα προγράμματα που να συνδέσουμε το σχολείο με την αγορά εργασίας. Να εργοδοτήσουμε νέους καθηγητές εξοικονομώντας από τους ίδιους πόρους που έχουμε. Κονδύλια μπορούν να διατεθούν στην νεολαία. Είμαστε Υπουργείο Νεολαίας, Υπουργείο Αθλητισμού, στον Πολιτισμό. Και είναι λανθασμένα τα μηνύματα που περνούν ότι θα μειωθεί η πολιτιστική δράση κ.λπ.», εξήγησε.
«Τα άλλα που έχουμε κατά νου», είπε, «είναι να μπει η γαλλική γλώσσα στην πέμπτη και έκτη τάξη του δημοτικού σχολείου-αν δεν είναι από αυτή τη χρονιά, από την επόμενη, να εργοδοτήσουμε, αν χρειαστεί, επιπλέον για τα γαλλικά».
«Δεν έχουμε πρόβλημα λεφτών, δεν μπορούμε συνεχώς να αποτεινόμαστε στο Υπουργείο Οικονομικών και να ζητούμε επιπρόσθετες πιστώσεις τη στιγμή που δεν έχουμε συγυρίσει τα του οίκου μας. Να είμαστε αντικειμενικοί», συμπλήρωσε.