Μελετούν τις αποφάσεις του Υπουργικού και αποφασίζουν οι εκπαιδευτικοί
14:02 - 04 Ιουλίου 2018
Σε στάση αναμονής έως ότου ενημερωθούν λεπτομερώς αναφορικά με τις αποφάσεις που έλαβε σήμερα το Υπουργικό Συμβούλιο σε σχέση με τις προτάσεις του Υπουργού Παιδείας Κώστα Χαμπιαούρη προς εξορθολογισμό της απασχόλησης των εκπαιδευτικών, βρίσκονται οι συντεχνίες των εργαζομένων στον τομέα της εκπαίδευσης.
Το Υπουργικό Συμβούλιο ενέκρινε σήμερα 159 νέες θέσεις στην εκπαίδευση για τη νέα σχολική χρονιά, οι οποίες αφορούν πρόσθετες θέσεις εκπαιδευτικών, πέραν των αναπληρώσεων όσων αποχωρούν.
Ταυτόχρονα, το Υπουργικό Συμβούλιο ενέκρινε μέτρα για εξορθολογισμό της απασχόλησης των εκπαιδευτικών στο ευρύτερο φάσμα και εξουσιοδότησε τον Υπουργό Παιδείας να προχωρήσει σε διάλογο με όλους τους ενδιαφερόμενους, τις συνδικαλιστικές οργανώσεις των εκπαιδευτικών, αλλά και τους οργανωμένους γονείς.
Το Υπουργικό Συμβούλιο ενέκρινε σήμερα 159 νέες θέσεις στην εκπαίδευση για τη νέα σχολική χρονιά, οι οποίες αφορούν πρόσθετες θέσεις εκπαιδευτικών, πέραν των αναπληρώσεων όσων αποχωρούν.
Ταυτόχρονα, το Υπουργικό Συμβούλιο ενέκρινε μέτρα για εξορθολογισμό της απασχόλησης των εκπαιδευτικών στο ευρύτερο φάσμα και εξουσιοδότησε τον Υπουργό Παιδείας να προχωρήσει σε διάλογο με όλους τους ενδιαφερόμενους, τις συνδικαλιστικές οργανώσεις των εκπαιδευτικών, αλλά και τους οργανωμένους γονείς.
Οι σημερινές αποφάσεις του Υπουργικού λήφθηκαν στη σκιά της αντιπαράθεσης που έχει ξεσπάσει μεταξύ του Υπουργού Παιδείας και των συνδικαλιστικών οργανώσεων, με αφορμή τις προτάσεις τις οποίες τους παρουσίασε σε συνάντηση που είχαν την περασμένη Δευτέρα.
Κληθείς να σχολιάσει τις αποφάσεις του Υπουργικού Συμβουλίου και κατά πόσο αυτές δύναται να οδηγήσουν σε όξυνση της αντιπαράθεσης εκπαιδευτικών και αρμόδιου Υπουργείου, ο πρόεδρος της ΠΟΕΔ Φίλιος Φυλακτού υπέδειξε πως δεν είναι ακόμη ενήμεροι επαρκώς για το τι ακριβώς αποφασίστηκε, παραπέμποντας για πιο συγκεκριμένη αντίδραση από πλευράς εκπαιδευτικών όταν θα έχουν συνολική και αναλυτική εικόνα επί των αποφάσεων του Υπουργικού.
Κληθείς να σχολιάσει τις αποφάσεις του Υπουργικού Συμβουλίου και κατά πόσο αυτές δύναται να οδηγήσουν σε όξυνση της αντιπαράθεσης εκπαιδευτικών και αρμόδιου Υπουργείου, ο πρόεδρος της ΠΟΕΔ Φίλιος Φυλακτού υπέδειξε πως δεν είναι ακόμη ενήμεροι επαρκώς για το τι ακριβώς αποφασίστηκε, παραπέμποντας για πιο συγκεκριμένη αντίδραση από πλευράς εκπαιδευτικών όταν θα έχουν συνολική και αναλυτική εικόνα επί των αποφάσεων του Υπουργικού.
Εξάλλου, σε δηλώσεις του στον REPORTER, ο Γενικός Γραμματέας της ΠΟΕΔ, Χάρης Χαραλάμπους,
κληθείς να σχολιάσει τις αποφάσεις του Υπουργικό ανέφερε:
«Δεν έχουμε σαφή εικόνα για το τι έχει αποφασιστεί στο Υπουργικό. Το μόνο που γνωρίζουμε είναι ότι εγκρίθηκαν οι 159 θέσεις, ενώ οι ανάγκες, σύμφωνα με τα όσα ανάφερε ο κύριος Χαμπιαούρης στην προχθεσινή μας συνάντηση φτάνουν τις 373 περισσότερες από την περσινή χρονιά. Εμείς αναμένουμε ενημέρωση μέσω μιας νέας συνάντησης. Εάν όμως συμφωνήθηκαν ζητήματα τα οποία δεν μας βρίσκουν σύμφωνους. Θα μας βρει απέναντι τους».
Νωρίτερα, ανακοινώνοντας τις αποφάσεις του Υπουργικού Συμβουλίου, ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος Πρόδρομος Προδρόμου υπέδειξε πως τα τελευταία χρόνια το Υπουργείο Παιδείας έχει στη διάθεση του και έχει μελετήσει τις εκθέσεις και εισηγήσεις της Διεθνούς Τράπεζας και της ΟΥΝΕΣΚΟ, όπως και τα σχετικά στοιχεία του Οργανισμού για την Οικονομική Συνεργασία και την Ανάπτυξη, για τη βελτίωση ως προς την αξιοποίηση των ανθρώπινων πόρων στην εκπαίδευση, για τη βέλτιστη αξιοποίηση των εκπαιδευτικών.
«Η Κύπρος», είπε ο Πρόδρομος Προδρόμου, «είναι ένα από τα τρία κράτη στον ευρύτερο χώρο της Ευρώπης με τη μεγαλύτερη, ως ποσοστό, δαπάνη στην εκπαίδευση.
Πέρσι τον Ιούλιο το Υπουργικό Συμβούλιο είχε πάρει σχετικές αποφάσεις αναθέτοντας στον Υπουργό Παιδείας να προωθήσει μέτρα στη βάση μελέτης που έγινε από εξειδικευμένο Οίκο.
Ο Υπουργός Παιδείας προτείνει σήμερα σειρά μέτρων για την καλύτερη αξιοποίηση των εκπαιδευτικών και τη βελτίωση της διδασκαλίας και του παιδαγωγικού έργου».
Σύμφωνα με τον Κυβερνητικό Εκπρόσωπο, η κεντρική λογική των προτάσεων είναι «να αξιοποιήσομε τα προσόντα, τις ικανότητες και την εμπειρία των εκπαιδευτικών μας στην έδρα, να ενισχύσουμε τη διδακτική δραστηριότητα εξοικονομώντας χρόνο, ο οποίος, μέχρι τώρα, σπαταλιέται σε άλλες δραστηριότητες».
Ταυτόχρονα, στόχος είναι να περιοριστούν οι μεγάλες σπατάλες που δεν δικαιολογούνται και μέχρι τώρα επιβάρυναν τη λειτουργικότητα του σχολείου.
«Το μήνυμα της Κυβέρνησης προς τους εκπαιδευτικούς μας», τόνισε ο Πρόδρομος Προδρόμου, «είναι ότι τους θέλουμε στην έδρα, ότι το σχολείο και τα παιδιά χρειάζονται τις γνώσεις και τις παιδαγωγικές ικανότητες τους.
Με τον μεγάλο περιορισμό της σπατάλης δεν θα γίνουν μόνο εξοικονομήσεις, αλλά θα μπορέσει το Υπουργείο να εισαγάγει άλλα μέτρα που θα υποβοηθήσουν το έργο του εκπαιδευτικού μέσα στην τάξη, θα διατεθούν, για παράδειγμα, ώρες για την αντιμετώπιση προβλημάτων με παραβατικές συμπεριφορές, για τη βελτίωση της ασφάλειας και της υγείας στον χώρο των σχολείων, και γενικά ο στόχος είναι να περιοριστούν δυσλειτουργίες και να βελτιωθεί συνολικά το σχολείο».
Ο Πρόδρομος Προδρόμου διευκρίνισε ότι από την αναδιοργάνωση και τις εξοικονομήσεις δεν επηρεάζονται, είτε οι όροι εργασίας είτε η θέση υφιστάμενων καθηγητών, αλλά αξιοποιείται καλύτερα ο χρόνος τους στο σχολείο, ενώ θα συνεχιστούν και προσλήψεις αναλόγως των αναγκών, όπως είναι η σημερινή απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου για την επόμενη σχολική χρονιά.
«Πρόκειται για αποφάσεις που ενισχύουν το σχολείο με χιλιάδες ώρες διδασκαλίας από τους εκπαιδευτικούς που θα είναι επιλεγμένοι για να βρίσκονται στην έδρα», κατέληξε ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος.
«Η Κύπρος», είπε ο Πρόδρομος Προδρόμου, «είναι ένα από τα τρία κράτη στον ευρύτερο χώρο της Ευρώπης με τη μεγαλύτερη, ως ποσοστό, δαπάνη στην εκπαίδευση.
Πέρσι τον Ιούλιο το Υπουργικό Συμβούλιο είχε πάρει σχετικές αποφάσεις αναθέτοντας στον Υπουργό Παιδείας να προωθήσει μέτρα στη βάση μελέτης που έγινε από εξειδικευμένο Οίκο.
Ο Υπουργός Παιδείας προτείνει σήμερα σειρά μέτρων για την καλύτερη αξιοποίηση των εκπαιδευτικών και τη βελτίωση της διδασκαλίας και του παιδαγωγικού έργου».
Σύμφωνα με τον Κυβερνητικό Εκπρόσωπο, η κεντρική λογική των προτάσεων είναι «να αξιοποιήσομε τα προσόντα, τις ικανότητες και την εμπειρία των εκπαιδευτικών μας στην έδρα, να ενισχύσουμε τη διδακτική δραστηριότητα εξοικονομώντας χρόνο, ο οποίος, μέχρι τώρα, σπαταλιέται σε άλλες δραστηριότητες».
Ταυτόχρονα, στόχος είναι να περιοριστούν οι μεγάλες σπατάλες που δεν δικαιολογούνται και μέχρι τώρα επιβάρυναν τη λειτουργικότητα του σχολείου.
«Το μήνυμα της Κυβέρνησης προς τους εκπαιδευτικούς μας», τόνισε ο Πρόδρομος Προδρόμου, «είναι ότι τους θέλουμε στην έδρα, ότι το σχολείο και τα παιδιά χρειάζονται τις γνώσεις και τις παιδαγωγικές ικανότητες τους.
Με τον μεγάλο περιορισμό της σπατάλης δεν θα γίνουν μόνο εξοικονομήσεις, αλλά θα μπορέσει το Υπουργείο να εισαγάγει άλλα μέτρα που θα υποβοηθήσουν το έργο του εκπαιδευτικού μέσα στην τάξη, θα διατεθούν, για παράδειγμα, ώρες για την αντιμετώπιση προβλημάτων με παραβατικές συμπεριφορές, για τη βελτίωση της ασφάλειας και της υγείας στον χώρο των σχολείων, και γενικά ο στόχος είναι να περιοριστούν δυσλειτουργίες και να βελτιωθεί συνολικά το σχολείο».
Ο Πρόδρομος Προδρόμου διευκρίνισε ότι από την αναδιοργάνωση και τις εξοικονομήσεις δεν επηρεάζονται, είτε οι όροι εργασίας είτε η θέση υφιστάμενων καθηγητών, αλλά αξιοποιείται καλύτερα ο χρόνος τους στο σχολείο, ενώ θα συνεχιστούν και προσλήψεις αναλόγως των αναγκών, όπως είναι η σημερινή απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου για την επόμενη σχολική χρονιά.
«Πρόκειται για αποφάσεις που ενισχύουν το σχολείο με χιλιάδες ώρες διδασκαλίας από τους εκπαιδευτικούς που θα είναι επιλεγμένοι για να βρίσκονται στην έδρα», κατέληξε ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Απειλείται νέα σύρραξη στον τομέα της Παιδείας