Πρωτοβουλίες πάνω στις πρωτοβουλίες, αλλά χωρίς αποτέλεσμα
08:01 - 22 Σεπτεμβρίου 2018
Σχεδόν τρεις μήνες αφότου ξέσπασε η κρίση στον τομέα της εκπαίδευσης, σειρά προσπαθειών και πρωτοβουλιών έλαβαν χώρα από διάφορες κατευθύνσεις με στόχο την εκτόνωση της κατάστασης, χωρίς ωστόσο καμία από αυτές τις πρωτοβουλίες και προσπάθειες να έχουν το προσδοκώμενο αποτέλεσμα.
Πέραν των δύο συναντήσεων του Προέδρου της Δημοκρατίας με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις και των διαφοροποιημένων,-σε σχέση με τα μέτρα του Υπουργικού Συμβουλίου της 4ης Ιουλίου-, προτάσεων που κατατέθηκαν από πλευράς Κυβέρνησης όλο αυτό το διάστημα, προτάσεις κατατέθηκαν και πρωτοβουλίες αναπτύχθηκαν και από τα κόμματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ:Το παίρνουν πάνω τους Φίλιος, Σωκράτους, Λυσάνδρου-Φιτιλιές από Νικολαΐδη
Στο επίκεντρο των συζητήσεων τις τελευταίες ημέρες βρίσκεται η εισήγηση που κατέθεσε η ΣΕΚ, και η οποία προβλέπει εφαρμογή του κειμένου συμφωνίας της 6ης Σεπτεμβρίου και παραπομπή των εργασιακών ζητημάτων προς συζήτηση στην Μεικτή Επιτροπή Προσωπικού Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας.
Επί της πρότασης-εισήγησης της ΣΕΚ, οι εκπαιδευτικές οργανώσεις αναμένεται να τοποθετηθούν, είτε θετικά είτε αρνητικά, στο πλαίσιο αυριανής κοινής τους συνεδρίας.
Πιο κάτω, παραθέτουμε τις διάφορες προτάσεις που κατατέθηκαν και πρωτοβουλίες που αναπτύχθηκαν μέχρι σήμερα με στόχο τον τερματισμό της κρίσης.
H πρωτοβουλία Σιζόπουλου
Η πρώτη απόπειρα για εκτόνωση της κρίσης στην παιδεία έγινε από τον πρόεδρο της ΕΔΕΚ, Μαρίνο Σιζόπουλο, ο οποίος ανέλαβε ρόλο διαμεσολαβητή ανάμεσα στις συντεχνίες των εκπαιδευτικών και τον υπουργό Παιδείας Κώστα Χαμπιαούρη.
Ο Μαρίνος Σιζόπουλος συναντήθηκε με εκπροσώπους των εκπαιδευτικών οργανώσεων στα γραφεία της ΕΔΕΚ, με τους οποίους αντάλλαξε απόψεις, τις οποίες στη συνέχεια μετέφερε στον υπουργό Παιδείας.
Ακολούθησε νέα συνάντηση με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις, χωρίς ωστόσο μέσα από την….διπλωματία του πήγαινε-έλα ο πρόεδρος της ΕΔΕΚ να επιτυγχάνει να φέρει τις δύο πλευρές κοντά.
Η κοινή πρόταση
της αντιπολίτευσης
Λίγες μέρες αργότερα, στο πλαίσιο κοινής συνεδρίας των κοινοβουλευτικών Επιτροπών Παιδείας και Εργασίας, τα κόμματα της αντιπολίτευσης κατέθεταν κοινή μεσολαβητική πρόταση, η οποία θα γινόταν αποδεχτή από τις συντεχνίες των εκπαιδευτικών, αλλά θα απορριπτόταν από την Κυβέρνηση.
Η κοινή πρόταση των κομμάτων της αντιπολίτευσης προέβλεπε τα εξής:
Πρώτο: Αναστολή εφαρμογής της απόφασης του Υπουργικού Συμβουλίου ημερομηνίας 4.07.2018 σε σχέση με τον «εξορθολογισμό της εκπαίδευσης».
Δεύτερο: Αναστολή της εφαρμογής των όποιων απεργιακών ή άλλων μέτρων που αποφασίστηκαν από τις εκπαιδευτικές οργανώσεις.
Τρίτο: Ομαλή έναρξη και λειτουργία των σχολείων καθ’ όλη τη σχολική χρονιά 2018-2019.
Τέταρτο: Καταρτισμός από το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού και τις εκπαιδευτικές οργανώσεις πλήρους και λεπτομερούς καταλόγου όλων των πτυχών του «εξορθολογισμού της εκπαίδευσης» και στη συνέχεια:
Πέμπτο: Έναρξη διαλόγου για επίλυση με τη σειρά προτεραιότητας και με υπομονή και καλή θέληση απ’ όλους των πτυχών του καταλόγου και εφαρμογή ενός ολοκληρωμένου και πλήρους συμφωνημένου πλαισίου από τη σχολική χρόνια 2019-2020.
Πρόταση από ΔΗΣΥ
Στην πρόταση των κομμάτων της αντιπολίτευσης απάντησε εν συνεχεία ο ΔΗΣΥ, με πρόταση την οποία κατέθεσε ο πρόεδρος του κόμματος Αβέρωφ Νεοφύτου.
Την πρόταση του ΔΗΣΥ, την οποία εξέτασε και αποδέχθηκε η Κυβέρνηση ως βάση για νέες δικές της βελτιωμένες προτάσεις που ακολούθησαν, απέρριψαν οι συνδικαλιστικές οργανώσεις των εκπαιδευτικών.
Ο ΔΗΣΥ είχε προτείνει:
Πρώτο: Επαναφορά από πλευράς Κυβέρνησης της πρότασης που υπέβαλε προς τις εκπαιδευτικές οργανώσεις κατά τη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Προεδρικό στις 23 Αυγούστου και εφαρμογή της μέχρι το τέλος του χρόνου.
Δεύτερο: Απόσυρση των απεργιακών ή άλλων κινητοποιήσεων από τις εκπαιδευτικές οργανώσεις.
Τρίτο: Έναρξη και πραγματοποίηση εντατικού διαλόγου μέχρι το τέλος του χρόνου επί όλων των ζητημάτων που άπτονται του εξορθολογισμού προς εξεύρεση συναινετικών και τελικών λύσεων.
Πρόταση από ΔΗΚΟ
Στην κοινή πρόταση των κομμάτων της αντιπολίτευσης και αυτής του ΔΗΣΥ, ήρθε να προστεθεί πρόταση που κατέθεσε εκ μέρους του ΔΗΚΟ ο βουλευτής του κόμματος Πανίκος Λεωνίδου και η οποία ήταν η εξής:
«1. Η απόφαση της Κυβέρνησης που παρεμβαίνει στο Συνταγματικά Κατοχυρωμένο Συνδικαλιστικό Δικαίωμα των εκπαιδευτικών και του τρόπου ενάσκησής του, να παγοποιηθεί/ανασταλεί και να είναι αντικείμενο συζήτησης των άμεσα εμπλεκόμενων, εντός συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος, ήτοι μέχρι το τέλος του 2018.
2. Η απόφαση της Κυβέρνησης σχετικά με τη μείωση των διδακτικών περιόδων ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας (βιολογικός παράγοντας) που αφορά τους απλούς εκπαιδευτικούς , τους Βοηθούς Διευθυντές, τους Βοηθούς Διευθυντές Α΄ και τους νεοεισερχόμενους εκπαιδευτικούς να παγοποιηθεί/ανασταλεί και να είναι, επίσης, αντικείμενο συζήτησης των άμεσα εμπλεκόμενων, εντός συγκεκριμένου
χρονοδιαγράμματος, στα πλαίσια του εκπαιδευτικού εξορθολογισμού.
3. Αναφορικά με το θεσμό του Υπεύθυνου Τμήματος (τον οποίο θεωρούμε πολύ χρήσιμο και αναγκαίο για το Δημόσιο Σχολείο) εισηγούμαστε:
α) Σε κάθε τμήμα κάτω των 12 μαθητών να παραχωρείται σταθερά μία (1) διδακτική περίοδος στον υπεύθυνο τμήματος.
β) Στα υπόλοιπα τμήματα, δηλαδή στα τμήματα 13 μαθητών και άνω, ως λύση ανάγκης για τη σχολική χρονιά 2018/2019, να παραχωρηθεί στους υπεύθυνους τμημάτων μία (1) διδακτική περίοδος. Η διδακτική περίοδος, η οποία δεν θα δοθεί στους υπεύθυνους τμημάτων κατά τη σχολική χρονιά 2018/2019, να παραχωρηθεί στους επηρεαζόμενους εκπαιδευτικούς εντός των δύο επόμενων σχολικών χρονιών.
Πραγματική παρουσίαση του προβλήματος αναφορικά με τη Μέση Γενική Εκπαίδευση, το οποίο είναι μεγαλύτερο από τη Δημοτική και τη Τεχνική Εκπαίδευση: Με τις αποφάσεις της Κυβέρνησης στις 4 Ιουλίου 2018, γίνονται περικοπές στη Μέση Εκπαίδευση περίπου 148 θέσεων (οι 85 θέσεις προέρχονται από τις περικοπές του υπεύθυνου τμήματος).
Με την πρότασή μας εξοικονομούνται για τη σχολική χρονιά 2018/2019:
α)Οι 85 θέσεις που αφορούν τον υπεύθυνο τμήματος.
β) Είκοσι (20) περίπου θέσεις από τη συνέχιση της αναστολής του προγράμματος επιμόρφωσης των Βοηθών Διευθυντών για ακόμη ένα χρόνο.
γ)Τριάντα (30 )περίπου θέσεις από την επανατοποθέτηση αποσπασμένων καθηγητών (από τους 150 περίπου) που βρίσκονται σε διάφορες υπηρεσίες, εκτός των σχολικών τους μονάδων.
Ως εκ τούτου με την πρότασή μας εξοικονομούνται συνολικά 135 θέσεις. Κατ’ αναλογία τα ίδια ισχύουν και για τη Μέση Τεχνική και Δημοτική Εκπαίδευση.
Εισηγούμαστε, περαιτέρω, όπως τα πιο πάνω θέματα που αναφέρονται στα σημεία 1, 2, 3, άλλα ζητήματα που έχουν σχέση με την αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών και των Μαθητών, καθώς επίσης και θέματα που αφορούν άρση των στρεβλώσεων, με στόχο τον εξορθολογισμό και την εξοικονόμηση πόρων, να συζητηθούν στα αρμόδια θεσμοθετημένα όργανα του Υπουργείου και/ή του Κράτους, στο πλαίσιο ενός υγιούς και δημοκρατικού διαλόγου.
Η εν λόγω συζήτηση για όλα τα εκκρεμούντα θέματα να αρχίσει στις 3/9/ 2018 και να ολοκληρωθεί στις 31/12/2018.
Αναφορικά με τους ισχυρισμούς περί αδυναμίας άμεσης στελέχωσης των σχολείων σε περίπτωση αποδοχής της πιο πάνω θέσης μας, θεωρούμε ότι τα όποια προβλήματα μπορούν να παρακαμφθούν σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα».
Στο επίκεντρο των συζητήσεων τις τελευταίες ημέρες βρίσκεται η εισήγηση που κατέθεσε η ΣΕΚ, και η οποία προβλέπει εφαρμογή του κειμένου συμφωνίας της 6ης Σεπτεμβρίου και παραπομπή των εργασιακών ζητημάτων προς συζήτηση στην Μεικτή Επιτροπή Προσωπικού Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας.
Επί της πρότασης-εισήγησης της ΣΕΚ, οι εκπαιδευτικές οργανώσεις αναμένεται να τοποθετηθούν, είτε θετικά είτε αρνητικά, στο πλαίσιο αυριανής κοινής τους συνεδρίας.
Πιο κάτω, παραθέτουμε τις διάφορες προτάσεις που κατατέθηκαν και πρωτοβουλίες που αναπτύχθηκαν μέχρι σήμερα με στόχο τον τερματισμό της κρίσης.
H πρωτοβουλία Σιζόπουλου
Η πρώτη απόπειρα για εκτόνωση της κρίσης στην παιδεία έγινε από τον πρόεδρο της ΕΔΕΚ, Μαρίνο Σιζόπουλο, ο οποίος ανέλαβε ρόλο διαμεσολαβητή ανάμεσα στις συντεχνίες των εκπαιδευτικών και τον υπουργό Παιδείας Κώστα Χαμπιαούρη.
Ο Μαρίνος Σιζόπουλος συναντήθηκε με εκπροσώπους των εκπαιδευτικών οργανώσεων στα γραφεία της ΕΔΕΚ, με τους οποίους αντάλλαξε απόψεις, τις οποίες στη συνέχεια μετέφερε στον υπουργό Παιδείας.
Ακολούθησε νέα συνάντηση με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις, χωρίς ωστόσο μέσα από την….διπλωματία του πήγαινε-έλα ο πρόεδρος της ΕΔΕΚ να επιτυγχάνει να φέρει τις δύο πλευρές κοντά.
Η κοινή πρόταση
της αντιπολίτευσης
Λίγες μέρες αργότερα, στο πλαίσιο κοινής συνεδρίας των κοινοβουλευτικών Επιτροπών Παιδείας και Εργασίας, τα κόμματα της αντιπολίτευσης κατέθεταν κοινή μεσολαβητική πρόταση, η οποία θα γινόταν αποδεχτή από τις συντεχνίες των εκπαιδευτικών, αλλά θα απορριπτόταν από την Κυβέρνηση.
Η κοινή πρόταση των κομμάτων της αντιπολίτευσης προέβλεπε τα εξής:
Πρώτο: Αναστολή εφαρμογής της απόφασης του Υπουργικού Συμβουλίου ημερομηνίας 4.07.2018 σε σχέση με τον «εξορθολογισμό της εκπαίδευσης».
Δεύτερο: Αναστολή της εφαρμογής των όποιων απεργιακών ή άλλων μέτρων που αποφασίστηκαν από τις εκπαιδευτικές οργανώσεις.
Τρίτο: Ομαλή έναρξη και λειτουργία των σχολείων καθ’ όλη τη σχολική χρονιά 2018-2019.
Τέταρτο: Καταρτισμός από το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού και τις εκπαιδευτικές οργανώσεις πλήρους και λεπτομερούς καταλόγου όλων των πτυχών του «εξορθολογισμού της εκπαίδευσης» και στη συνέχεια:
Πέμπτο: Έναρξη διαλόγου για επίλυση με τη σειρά προτεραιότητας και με υπομονή και καλή θέληση απ’ όλους των πτυχών του καταλόγου και εφαρμογή ενός ολοκληρωμένου και πλήρους συμφωνημένου πλαισίου από τη σχολική χρόνια 2019-2020.
Πρόταση από ΔΗΣΥ
Στην πρόταση των κομμάτων της αντιπολίτευσης απάντησε εν συνεχεία ο ΔΗΣΥ, με πρόταση την οποία κατέθεσε ο πρόεδρος του κόμματος Αβέρωφ Νεοφύτου.
Την πρόταση του ΔΗΣΥ, την οποία εξέτασε και αποδέχθηκε η Κυβέρνηση ως βάση για νέες δικές της βελτιωμένες προτάσεις που ακολούθησαν, απέρριψαν οι συνδικαλιστικές οργανώσεις των εκπαιδευτικών.
Ο ΔΗΣΥ είχε προτείνει:
Πρώτο: Επαναφορά από πλευράς Κυβέρνησης της πρότασης που υπέβαλε προς τις εκπαιδευτικές οργανώσεις κατά τη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Προεδρικό στις 23 Αυγούστου και εφαρμογή της μέχρι το τέλος του χρόνου.
Δεύτερο: Απόσυρση των απεργιακών ή άλλων κινητοποιήσεων από τις εκπαιδευτικές οργανώσεις.
Τρίτο: Έναρξη και πραγματοποίηση εντατικού διαλόγου μέχρι το τέλος του χρόνου επί όλων των ζητημάτων που άπτονται του εξορθολογισμού προς εξεύρεση συναινετικών και τελικών λύσεων.
Πρόταση από ΔΗΚΟ
Στην κοινή πρόταση των κομμάτων της αντιπολίτευσης και αυτής του ΔΗΣΥ, ήρθε να προστεθεί πρόταση που κατέθεσε εκ μέρους του ΔΗΚΟ ο βουλευτής του κόμματος Πανίκος Λεωνίδου και η οποία ήταν η εξής:
«1. Η απόφαση της Κυβέρνησης που παρεμβαίνει στο Συνταγματικά Κατοχυρωμένο Συνδικαλιστικό Δικαίωμα των εκπαιδευτικών και του τρόπου ενάσκησής του, να παγοποιηθεί/ανασταλεί και να είναι αντικείμενο συζήτησης των άμεσα εμπλεκόμενων, εντός συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος, ήτοι μέχρι το τέλος του 2018.
2. Η απόφαση της Κυβέρνησης σχετικά με τη μείωση των διδακτικών περιόδων ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας (βιολογικός παράγοντας) που αφορά τους απλούς εκπαιδευτικούς , τους Βοηθούς Διευθυντές, τους Βοηθούς Διευθυντές Α΄ και τους νεοεισερχόμενους εκπαιδευτικούς να παγοποιηθεί/ανασταλεί και να είναι, επίσης, αντικείμενο συζήτησης των άμεσα εμπλεκόμενων, εντός συγκεκριμένου
χρονοδιαγράμματος, στα πλαίσια του εκπαιδευτικού εξορθολογισμού.
3. Αναφορικά με το θεσμό του Υπεύθυνου Τμήματος (τον οποίο θεωρούμε πολύ χρήσιμο και αναγκαίο για το Δημόσιο Σχολείο) εισηγούμαστε:
α) Σε κάθε τμήμα κάτω των 12 μαθητών να παραχωρείται σταθερά μία (1) διδακτική περίοδος στον υπεύθυνο τμήματος.
β) Στα υπόλοιπα τμήματα, δηλαδή στα τμήματα 13 μαθητών και άνω, ως λύση ανάγκης για τη σχολική χρονιά 2018/2019, να παραχωρηθεί στους υπεύθυνους τμημάτων μία (1) διδακτική περίοδος. Η διδακτική περίοδος, η οποία δεν θα δοθεί στους υπεύθυνους τμημάτων κατά τη σχολική χρονιά 2018/2019, να παραχωρηθεί στους επηρεαζόμενους εκπαιδευτικούς εντός των δύο επόμενων σχολικών χρονιών.
Πραγματική παρουσίαση του προβλήματος αναφορικά με τη Μέση Γενική Εκπαίδευση, το οποίο είναι μεγαλύτερο από τη Δημοτική και τη Τεχνική Εκπαίδευση: Με τις αποφάσεις της Κυβέρνησης στις 4 Ιουλίου 2018, γίνονται περικοπές στη Μέση Εκπαίδευση περίπου 148 θέσεων (οι 85 θέσεις προέρχονται από τις περικοπές του υπεύθυνου τμήματος).
Με την πρότασή μας εξοικονομούνται για τη σχολική χρονιά 2018/2019:
α)Οι 85 θέσεις που αφορούν τον υπεύθυνο τμήματος.
β) Είκοσι (20) περίπου θέσεις από τη συνέχιση της αναστολής του προγράμματος επιμόρφωσης των Βοηθών Διευθυντών για ακόμη ένα χρόνο.
γ)Τριάντα (30 )περίπου θέσεις από την επανατοποθέτηση αποσπασμένων καθηγητών (από τους 150 περίπου) που βρίσκονται σε διάφορες υπηρεσίες, εκτός των σχολικών τους μονάδων.
Ως εκ τούτου με την πρότασή μας εξοικονομούνται συνολικά 135 θέσεις. Κατ’ αναλογία τα ίδια ισχύουν και για τη Μέση Τεχνική και Δημοτική Εκπαίδευση.
Εισηγούμαστε, περαιτέρω, όπως τα πιο πάνω θέματα που αναφέρονται στα σημεία 1, 2, 3, άλλα ζητήματα που έχουν σχέση με την αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών και των Μαθητών, καθώς επίσης και θέματα που αφορούν άρση των στρεβλώσεων, με στόχο τον εξορθολογισμό και την εξοικονόμηση πόρων, να συζητηθούν στα αρμόδια θεσμοθετημένα όργανα του Υπουργείου και/ή του Κράτους, στο πλαίσιο ενός υγιούς και δημοκρατικού διαλόγου.
Η εν λόγω συζήτηση για όλα τα εκκρεμούντα θέματα να αρχίσει στις 3/9/ 2018 και να ολοκληρωθεί στις 31/12/2018.
Αναφορικά με τους ισχυρισμούς περί αδυναμίας άμεσης στελέχωσης των σχολείων σε περίπτωση αποδοχής της πιο πάνω θέσης μας, θεωρούμε ότι τα όποια προβλήματα μπορούν να παρακαμφθούν σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ:Δεν λένε ούτε…καλημέρα, Κώστας Χαμπιαούρης και εκπαιδευτικοί
Η νέα πρόταση του ΔΗΚΟ
Το ΔΗΚΟ επανήλθε χθες με νέα πρόταση, η οποία θεωρεί πως ικανοποιεί τις θέσεις και των δύο πλευρών. Η νέα πρόταση του ΔΗΚΟ προβλέπει τα εξής:
*Να γίνει από όλους αποδεκτή η τελική πρόταση της διϋπουργικής επιτροπής, της 6ης Σεπτεμβρίου, η οποία φαίνεται να αποτελεί επαρκή εγγύηση για επίλυση του προβλήματος.
*Η συμφωνία, με βάση την πρόταση της διυπουργικής επιτροπής, θα πρέπει να συνοδευτεί και με τις αναγκαίες πιστώσεις ωρών προς τους εκπαιδευτικούς για τυχόν αλλαγές που γίνονται εκτός της ισχύουσας, μέχρι σήμερα πρακτικής. Οι πιστώσεις αυτές μπορούν να κατανεμηθούν σε βάθος δύο έως τριών ετών για να διευκολυνθεί η δημοσιονομική ισορροπία.
*Οι ρυθμίσεις αυτές να έχουν διάρκεια μόνο για μία σχολική χρονιά, αυτή του 2018-2019 και ακολούθως να υπάρξουν καινούργιες ρυθμίσεις, οι οποίες θα συμφωνηθούν στις κατάλληλες επιτροπές, με την ενεργό συμμετοχή και τη συναίνεση όλων των άμεσα επηρεαζόμενων.
Μεσολάβηση Συλλούρη
Στις πιο πάνω προτάσεις, θα πρέπει να προστεθούν βεβαίως και οι πρωτοβουλίες που ανέλαβε ο Πρόεδρος της Βουλής Δημήτρης Συλλούρης, μεταφέροντας ιδέες επίλυσης του προβλήματος, τόσο προς τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας όσο και προς τις εκπαιδευτικές οργανώσεις.
Η νέα πρόταση του ΔΗΚΟ
Το ΔΗΚΟ επανήλθε χθες με νέα πρόταση, η οποία θεωρεί πως ικανοποιεί τις θέσεις και των δύο πλευρών. Η νέα πρόταση του ΔΗΚΟ προβλέπει τα εξής:
*Να γίνει από όλους αποδεκτή η τελική πρόταση της διϋπουργικής επιτροπής, της 6ης Σεπτεμβρίου, η οποία φαίνεται να αποτελεί επαρκή εγγύηση για επίλυση του προβλήματος.
*Η συμφωνία, με βάση την πρόταση της διυπουργικής επιτροπής, θα πρέπει να συνοδευτεί και με τις αναγκαίες πιστώσεις ωρών προς τους εκπαιδευτικούς για τυχόν αλλαγές που γίνονται εκτός της ισχύουσας, μέχρι σήμερα πρακτικής. Οι πιστώσεις αυτές μπορούν να κατανεμηθούν σε βάθος δύο έως τριών ετών για να διευκολυνθεί η δημοσιονομική ισορροπία.
*Οι ρυθμίσεις αυτές να έχουν διάρκεια μόνο για μία σχολική χρονιά, αυτή του 2018-2019 και ακολούθως να υπάρξουν καινούργιες ρυθμίσεις, οι οποίες θα συμφωνηθούν στις κατάλληλες επιτροπές, με την ενεργό συμμετοχή και τη συναίνεση όλων των άμεσα επηρεαζόμενων.
Μεσολάβηση Συλλούρη
Στις πιο πάνω προτάσεις, θα πρέπει να προστεθούν βεβαίως και οι πρωτοβουλίες που ανέλαβε ο Πρόεδρος της Βουλής Δημήτρης Συλλούρης, μεταφέροντας ιδέες επίλυσης του προβλήματος, τόσο προς τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας όσο και προς τις εκπαιδευτικές οργανώσεις.