Διαφωνούν και ετοίμασαν δική τους πρόταση για τα τετράμηνα οι μαθητές

Τη δική τους πρόταση για τις εξετάσεις ανά τετράμηνo ετοίμασαν οι μαθητές ενόψει της συνάντησης που θα έχουν με γονείς και εκπαιδευτικούς την Πέμπτη το μεσημέρι, σε μια προσπάθεια να βρεθούν στο τραπέζι του διαλόγου, την επόμενη Παρασκευή (σ.σ. 8 Φεβρουαρίου), με ένα κοινό έγγραφο.

Μετά την πρόταση των οργανωμένων γονιών Μέσης Εκπαίδευσης και την πρόταση του προέδρου της ΟΕΛΜΕΚ, Γιάννου Σωκράτους, οι μαθητές αποφάσισαν να παραθέσουν τις θέσεις τους σύμφωνα με δηλώσεις του προέδρου της ΠΣΕΜ, Παναγιώτη Γεωργίου στον REPORTER, μέσω πρότασης με σκοπό να αναδείξουν τα σημεία στα οποία διαφωνούν αλλά και αυτά που θα ήθελαν να τροποποιηθούν με στόχο να βρουν ανταπόκριση από τους εμπλεκόμενους.

Στην πρόταση την οποία δημοσίευσαν οι μαθητές καταγράφουν τους λόγους για τους οποίους διαφωνούν με τις εξετάσεις ανά τετράμηνο όπως έχουν διαμορφωθεί από την πρόταση του Υπουργείου Παιδείας και αυτοί είναι οι εξής:

α)Στο υφιστάμενο εξετασιοκεντρικό σύστημα οι τελικές εξετάσεις μετρούν 30% στον τελικό βαθμό. Με το σύστημα που προτείνει το Υπουργείο Παιδείας οι εξετάσεις ανά τετράμηνο θα μετρούν 40% στον τελικό βαθμό. Ενισχύεται δηλαδή αντί να μειώνεται ο εξετασιοκεντρικός χαρακτήρας του σχολείου.

β) Με το σύστημα που προτείνει το Υπουργείο, οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου πέραν των Παγκύπριων εξετάσεων τον Ιούνιο, θα δίνουν και εξετάσεις κάθε τετράμηνο.

γ) Ο όρος μεγάλο διαγώνισμα που χρησιμοποιεί το Υπουργείο Παιδείας δεν ευσταθεί για τους εξής λόγους: 1)Στο σχέδιο υπάρχει εξεταστική περίοδος. Δηλαδή μια περίοδος 10 ημερών κατά την οποία θα δίνεις ΟΛΑ τα εξεταζόμενα μαθήματα.2) Όπως αναφέραμε πιο πάνω αυτά τα «διαγωνίσματα» θα μετρούν 40% στο βαθμό και στα οποία ο μαθητής δεν θα έχει δεύτερη ευκαιρία για να βελτιώσει το βαθμό του. Είναι ξεκάθαρο λοιπόν, ότι δεν μειώνεται το άγχος των μαθητών που θα πρέπει να πάρουν ένα καλό βαθμό στην εξέταση τετράμηνου και συνεπώς δεν θα μειωθεί, αλλά θα ενισχυθεί η παραπαιδεία.

δ) Με την εφαρμογή του σχεδίου του Υπουργείου Παιδείας, το σχολείο θα είναι κλειστό για 20 μέρες για τις εξετάσεις (εξεταστικές περίοδοι) και παράλληλα ακόμα 4 μέρες θα γίνεται ενισχυτική υποστηρικτική διδασκαλία. Χάνονται δηλαδή 24 μέρες από το διδακτικό χρόνο, αλλά η ύλη δεν έχει μειωθεί, ούτε μας παρουσιάστηκε σχέδιο για μείωση της ύλης. Αυτό σημαίνει ότι καθηγητές και μαθητές, θα τρέχουν ακόμη περισσότερο για να καλύψουν την ύλη.

ε) Οι 24 μέρες που θα χάνονται, μειώνουν και το χρόνο που θα έχει ο καθηγητής για να χρησιμοποιήσει εναλλακτικούς τρόπους αξιολόγησης και θα τον αναγκάσει, είτε να χρησιμοποιήσει λιγότερο τις εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης, είτε να συμπιέσει τους εναλλακτικούς τρόπους σε μικρότερο χρονικό διάστημα, κάτι το οποίο θα εξοντώνει, τόσο τον ίδιο, όσο και τους μαθητές.

ζ)  Η ύπαρξη εξεταστικών περιόδων έχει ως αποτέλεσμα την επικέντρωση των καθηγητών και των μαθητών σχεδόν αποκλειστικά στα εξεταζόμενα μαθήματα, δίνοντας λίγη έως καθόλου σημασία στα μη εξεταζόμενα. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με το ρόλο του σχολείου, που πρέπει να είναι ο χώρος όπου ο μαθητής θα αναπτύσσεται ολόπλευρα για να γίνει άνθρωπος ωφέλιμος για την κοινωνία.

Ως εκ τούτο και βασισμένοι στις διαφωνίες τους οι μαθητές προτείνουν τα πιο κάτω:

α) Δραστική μείωση της ύλης (αναθεώρηση Αναλυτικών Προγραμμάτων)

β) Εισαγωγή των εξής μαθημάτων από την Α’ Γυμνασίου μέχρι τη Β’ Λυκείου/Τεχνικών Σχολών: Μουσική, Τέχνη, Αγωγή του Πολίτη, Σεξουαλική Αγωγή, Νέες Τεχνολογίες, Θετικές Επιστήμες, Φιλοσοφία

γ) Κατάργηση των εξετάσεων από την Α’ Γυμνασίου μέχρι την Β’ Λυκείου/ Τεχνικών Σχολών

δ) Κατάργηση των απρόοπτων διαγωνισμάτων

ε)  Κατάργηση της κατ’ οίκον εργασίας: 1) Δεν έχουν όλοι οι μαθητές τις αντικειμενικές συνθήκες για να κάνουν την κατ’ οίκον εργασία (Η/Υ, διαδίκτυο, εγκυκλοπαίδειες κλπ.)  2) Πολλές φορές η κατ’ οίκον εργασία γίνεται με τη βοήθεια τρίτων και άρα η αξιολόγηση δεν είναι αντικειμενική. 3) Οι μαθητές θα πρέπει, ούτως ή άλλως, να αξιοποιήσουν μέρος του ελεύθερου τους χρόνου για να ανταπεξέλθουν στα διαγωνίσματα και στις άλλες μορφές αξιολόγησης.

ζ)Διαγνωστική εξέταση στην αρχή της σχολικής χρονιάς στην Α’ Γυμνασίου και στην Α’ Λυκείου /Τεχνικών Σχολών για να αντιμετωπίζονται δυσκολίες που μπορεί να έχουν οι μαθητές κατά τη μετάβαση από τον ένα τύπο σχολείου στον άλλο. Αξιολόγηση, η οποία δεν θα προσμετράτε στο βαθμό τετράμηνου.

η) Η εφαρμογή της πρότασης να ξεκινήσει σε δύο χρόνια ώστε να υπάρχει χρόνος μελέτης της ομαλής εφαρμογής για να μην μετατραπεί κανένας μαθητής σε πειραματόζωο.

θ) Προτείνουμε όπως η εφαρμογή της πρότασης μας ξεκινήσει να εφαρμόζεται από την Α’ Γυμνασίου και σταδιακά να εφαρμόζεται και στις υπόλοιπες τάξεις της Μέσης Εκπαίδευσης για να υπάρξει ομαλή μετάβαση από το υφιστάμενο σύστημα αξιολόγησης στο καινούργιο.

Εξεταζόμενα μαθήματα

Όσον αφορά τη γραπτή αξιολόγηση των μαθητών στα εξεταζόμενα μαθήματα οι μαθητές προτείνουν όπως η εξέταση να πραγματοποιείται με ένα 90λεπτο διαγώνισμα το οποίο θα ετοιμάζεται από την κάθε σχολική μονάδα η οποία θα καθορίζει την ύλη που θα καθορίζεται μετά την διεξαγωγή του 45λεπτου διαγωνίσματος. Και τα δύο διαγωνίσματα (ένα 90λεπτο και ένα 45λεπτο) θα έχουν συνολική βαρύτητα του 30% της τελικής βαθμολογίας.

Το 45λεπτο διαγώνισμα θα έχει  βαρύτητα 10% ενώ, το 90λεπτο θα έχει 20%.

Όσον αφορά την προφορική αξιολόγηση των μαθητών στα εξεταζόμενα μαθήματα αυτή θα έχει βαρύτητα 70%. Σ΄αυτή προτείνουν να συμπεριλαμβάνονται:

1) Μέχρι δύο μικρές (10 – 20 λεπτά) γραπτές βαθμολογητέες ασκήσεις στην τάξη βάσει των Δεικτών Επιτυχίας/Επάρκειας (προειδοποιημένες) ή Ένα project (ατομικά ή συνεργατικά).

2) Συμμετοχή του/της μαθητή/τριας στις καθημερινές εργασίες του μαθήματος στην τάξη ή στο εργαστήριο ή/και σε δραστηριότητες εκτός της αίθουσας διδασκαλίας.

3) Μέχρι δύο quiz ή παρόμοιων τύπων ασκήσεων.

Μη εξεταζόμενα μαθήματα

Όσον αφορά τα μη εξεταζόμενα μαθήματα μέσω της πρότασής τους οι μαθητές προτείνουν όπως η γραπτή αξιολόγηση να περιέχει ένα 45λεπτο διαγώνισμα ή ένα project τα οποία θα έχουν βαρύτητα του 30% στην τελική βαθμολογία.

Επιπρόσθετα οι μαθητές σημειώνουν πως όσον αφορά τα μη εξεταζόμενα μαθήματα η μορφή της γραπτής εξέτασης θα γίνεται από κοινού από τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς.

Για την προφορική αξιολόγηση προτείνουν όπως γίνεται μια μικρή προειδοποιημένη 20λεπτη γραπτή βαθμολογητέα άσκηση στην τάξη βάσει των Δεικτών Επιτυχίας/Επάρκειας ή ένα project (ατομικά ή συνεργατικά) με δεδομένες τις δύο μεθόδους προφορικής αξιολόγησης του μαθητή να είναι:

Η Συμμετοχή του/της μαθητή/τριας στις καθημερινές εργασίες του μαθήματος στην τάξη ή στο εργαστήριο ή/και σε δραστηριότητες εκτός της αίθουσας διδασκαλίας και β)Μέχρι δύο quiz ή παρόμοιων τύπων ασκήσεων.

Η προφορική αξιολόγηση των μη εξεταζόμενων μαθημάτων θα έχει βαρύτητα 70% της τελική βαθμολογίας.

Πέραν των πιο πάνω οι μαθητές θεωρούν μείζονος σημασίας τη ρύθμιση του τρόπου οργάνωσης των διαγωνισμάτων αλλά και των προφορικών αξιολογήσεων.

Όσον αφορά τα κοινά διαγωνίσματα οι μαθητές σημειώνουν όπως α) τα κοινά διαγωνίσματα για το Λύκειο θα ετοιμάζονται από την κάθε σχολική μονάδα με την επίβλεψη του Υπουργείου Παιδείας, β) να διενεργούνται κατά τη διάρκεια των τετραμήνων, χωρίς να υπάρχει λήξη μαθημάτων, γ) δεν θα διενεργούνται τελικές εξετάσεις σε κάθε γνωστικό αντικείμενο στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς, δ) η διεξαγωγή των κοινών διαγωνισμάτων θα ξεκινά από τα τέλη Νοεμβρίου μέχρι τα τέλη του Α' Τετραμήνου και από τα τέλη Μαρτίου μέχρι τα τέλη του Β’ Τετραμήνου, ε)το μεγάλο περιθώριο χρόνου που παρέχεται για τη διεξαγωγή των κοινών διαγωνισμάτων, καθιστά δυνατή τη διαμόρφωση ενός τέτοιου προγράμματος ανά σχολική μονάδα, ώστε οι μαθητές να παρακάθονται σε ένα κοινό διαγώνισμα την εβδομάδα, ζ)να γίνει επίσης ρύθμιση ανά σχολική μονάδα ώστε οι μαθητές να παρακάθονται μέχρι δύο 45λεπτα την εβδομάδα, την περίοδο πριν ξεκινήσουν τα κοινά 90λεπτα διαγωνίσματα, η) σημειώνεται ότι για το μάθημα των Νέων Ελληνικών θα υπάρξουν ειδικές ρυθμίσεις λόγω κάποιων ιδιαιτεροτήτων του μαθήματος.

Για την ορθή ρύθμιση της προφορικής αξιολόγησης του μαθητή οι μαθητές προτείνουν όπως:

α) Οι καθηγητές αξιοποιούν τρεις (3) μορφές προφορικής ή/και άλλης αξιολόγησης, β)καλούνται να επιλέξουν μία από τις δύο επιλογές, γ) το Project μπορεί να έχει διάφορες διαβαθμίσεις τόσο ως προς την έκταση όσο και ως προς τη συνέργεια διαφόρων γνωστικών αντικειμένων (διαθεματικά/διεπιστημονικά project) δ) Ο αριθμός των project για κάθε μαθητή/-τρια δε θα πρέπει να υπερβαίνει τα τρία (3) στη διάρκεια ενός τετραμήνου. Προς τούτο θα πρέπει να γίνεται συντονισμός των Εκπαιδευτικών σε επίπεδο Παιδαγωγικής Ομάδας και ε)τα κριτήρια και το ποσοστό για τις δραστηριότητες της προφορικής αξιολόγησης προσδιορίζονται κατά ειδικότητα (αναλόγως και των ιδιαιτεροτήτων κάθε γνωστικού αντικειμένου) και κοινοποιούνται από την αρχή κάθε σχολικής χρονιάς προς τους/τις μαθητές/-τριες.

Με τη διαμόρφωση των τριών προτάσεων οργανωμένοι γονείς, εκπαιδευτικοί, μαθητές και Παιδοβουλή καλούνται να κρατήσουν τις συγκλίσεις ώστε να βρεθούν ενώπιον του Υπουργείου Παιδείας με κοινή πρόταση που θα δώσει τέλος ίσως σε μια νέα κρίση στον τομέα της εκπαίδευσης με αφορμή τις εξετάσεις τετραμήνων.

Σημειώνεται πως η συνάντηση θα πραγματοποιηθεί στα γραφεία της ΟΕΛΜΕΚ στις το 12 το μεσημέρι την ερχόμενη Πέμπτη.

Δειτε Επισης

Εξάσφαιρη Ατλέτικο σκόρπισε τη Σπάρτα-Κέρδισε την Σλόβαν η Μίλαν
Καμορανέζι με τέσσερις μήνες καθυστέρηση-Αναλαμβάνει την Ανόρθωση ο Ιταλός
Ζητά χρήματα από το στοίχημα ο ΠΑΣΠ-Έστειλε επιστολή στον Πρόεδρο
Ανακοίνωσε Γιώργο Κωστή ο Ολυμπιακός-Η διάρκεια του συμβολαίου του
Κυνηγά το 100ο του γκολ στο Τσάμπιονς Λιγκ ο Λεβαντόφσκι
Πλήγμα με Τσιμίκα στη Λίβερπουλ-Χάνει το παιχνίδι με τη Ρεάλ
«Δώστε μου πίσω τους παίκτες μου και θα δείτε τη Μάντσεστερ Σίτι»
Τέλος από την Ομόνοια ο Κωνσταντίνος Παναγή-Βγάζει το τριφύλλι μετά από δέκα χρόνια
Τοποθετήθηκε για την κόντρα με την ΚΟΠ η Ομόνοια-«Δεν προσβλέπουμε στο να κερδίσουμε εμείς κάτι ως ομάδα»
Το κενό στη γραμμή του VAR για το γκολ της Πάφου και η κόκκινη στον Κουλιμπαλί-Η ανάλυση Κυπριανίδη