Δεν χάνει ούτε σε... 1000 γκραν πρι ο Χάμιλτον!
11:17 - 14 Απριλίου 2019
Απλά άπιαστες: οι δύο Μερσέντες ήταν εκ νέου στο δικό τους αγώνα σήμερα στην Κίνα, η Φεράρι τα έκανε μεγαλοπρεπώς μαντάρα με τα team orders και, κάπως έτσι, ο Λιούις Χάμιλτον νίκησε πανεύκολα, περνώντας για πρώτη φορά φέτος στην κορυφή της βαθμολογίας.
Πίσω από τον παγκόσμιο πρωταθλητή τερμάτισε ο Βάλτερι Μπότας που φέτος είναι… εκεί, με τον Σεμπάστιαν Φέτελ (κατόπιν «σπρωξίματος» από την Σκουντερία) να συμπληρώνει το βάθρο και τον Μαξ Φερστάπεν ν’ ακολουθεί.
Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή:
Σβήνουν τα κόκκινα φώτα, αρχίζουν οι… ομορφιές
Με το που έσβησαν τα κόκκινα φώτα στην πίστα της Κίνας μπροστά είχαμε διπλή αλλαγή: ο Χάμιλτον μ’ εκπληκτική εκκίνηση «κατάπιε» τον poleman Μπότας με χαρακτηριστική ευκολία, την στιγμή που ο 4ος Λεκλέρκ μιμήθηκε τον παγκόσμιο πρωταθλητή και άρπαξε τον teammate του, αφήνοντας πίσω του τον 3ο Φέτελ.
Στις πιο πίσω θέσεις ο Κβίατ αποφάσισε να παίξει εντέχνως συγκρουόμενα, καθώς κατάφερε να κάνει… strike χτυπώντας στην ίδια στροφή και τις δύο ΜακΛάρεν- πρώτα τον Σάινθ και μετά τον Νόρις- και αναγκάζοντάς τες να πάνε και οι δύο στα πιτ γι’ αλλαγή μπροστά αεροτομής.
Το Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας «βγήκε» στην πίστα για ένα γύρο και όταν έφυγε κατέστη σαφές αυτό που άπαντες υποψιάζονταν: οι δύο Μερσέντες μπροστά άρχισαν να χάνονται στο βάθος, μεγαλώνοντας ολοένα και περισσότερο τη διαφορά τους από τις δύο Φεράρι που ακολουθούσαν.
Στην Σκουντερία, ωστόσο, αποφάσισαν γι’ ακόμα μία φορά να ξεπεράσουν τον εαυτό τους: την στιγμή που Λεκλέρκ και Φέτελ γύριζαν σε παρεμφερείς ρυθμούς, έδωσαν εντολή στο Μονεγάσκο ν’ αφήσει τον Γερμανό να περάσει (!), επειδή, λέει, τον καθυστερούσε.
Κόκκινος σουρεαλισμός…
Ώρα για πιτ στοπ, ώρα για αυτογκόλ
Στον 18ο γύρο ο Φερστάπεν ήταν ο πρώτος (από τους επίδοξους διεκδικητές του βάθρου) που μπήκε στα πιτ, με τους Φέτελ-Μπότας-Χάμιλτον-Λεκλέρκ ν’ ακολουθούν. Άπαντες έβαλαν την σκληρή γόμα και έδειχνε πως θα πάνε μέχρι τέλους, όμως όταν βγήκαν από τα μποξ τους άρχισαν τα ωραία.
Ο Φερστάπεν πέρασε για λίγο τον 3ο Φέτελ, όμως ο Γερμανός της Φεράρι με μια επιδέξια κίνηση ανέκτησε τη θέση βάθρου, την στιγμή που ο Λεκλέρκ έμεινε ανεξήγητα για 4 ολόκληρους γύρους στην πίστα την στιγμή που έχανε εμφανώς χρόνο/Το αποτέλεσμα; Έπεσε 5ος, πίσω και από τον Μαξ.
Μπροστά, ο Μπότας έδειχνε να γυρίζει καλύτερη με τη νέα γόμα, πήγε τη διαφορά του από τον Χάμιλτον στο 1.5 δεύτερο, όμως μετά- ανεξήγητα πως…- ανέβηκε εκ νέου στα 3.5 με τα δύο Ασημένια Βέλη να «γράφουν» χρόνους εμφανώς πιο αργούς.
Το ζουμί του (άκρως ενδιαφέροντος… ΝΟΤ) αγώνα ήταν πιο πίσω, εκεί που ο έφηβος Ράικονεν με την μετρίως μέτρια Άλφα Ρομέο συνέχιζε να κάνει θαύματα και να μπαίνει εκ νέου στη βαθμολογούμενη δεκάδα.
Μήπως να το ξανασκέφτονταν εκεί στη Φεράρι;
Δεύτερη στάση, τίποτα δεν αλλάζει
Στον 35ο γύρο και με την απόδοση των ελαστικών του να πέφτει αισθητά, ο Φερστάπεν μπήκε εκ νέου στα πιτ για να βάλει, αυτή τη φορά, τη μέση γόμα. Φέτελ- Χάμιλτον- Μπότας τον ακολούθησαν ευλαβικά, με τον Λεκλέρκ να είναι ο μόνος που έμεινε έξω.
Μπροστά το 1-2 των Μερσέντες δεν άλλαξε, με τον παγκόσμιο πρωταθλητή να πηγαίνει άνετα γι’ ακόμα μία νίκη, την στιγμή που ο Φέτελ πέρασε εκ νέου τον Λεκλέρκ πριν η Φεράρι τραβήξει τον δεύτερο και πάλι με καθυστέρηση στο box του.
Μετά την ολοκλήρωση και της δεύτερης αλλαγής και με όλους να φοράνε, πια, μέση, άπαντες περίμεναν το πέσιμο της καρό σημαίας.
Άραγε, θα γινόταν τίποτα αξιόλογο;
Και τώρα πιάστε τον
Το μόνο που χρειάστηκε, ήταν να κάνει μια καλή εκκίνηση. Μετά, χάθηκε στο βάθος: ο Λιούις Χαμιλτον πήρε για… πλάκα την καρό σημαία και στην Κίνα, έφτασε της 75 νίκες καριέρας και ανέβηκε για πρώτη φορά στο νο1 του βαθμολογικού πίνακα φέτος.
Πίσω από τον κάτοχο του τίτλου, ο Βάλτερι Μπότας συμπλήρωσε το 1-2, με τον Σεμπάστιαν Φέτελ να συμπληρώνει το βάθρο και τον πεισματάρη Φερστάπεν να έρχεται 4ος.
Ο… ταλαιπωρημένος από τα τερτίπια της Φεράρι Λεκλέρκ ήταν 5ος, ο Γκασλί- που έκανε στο τέλος και τον ταχύτερο γύρο- ήρθε 6ος, με τους Ρικιάρντο, Πέρεζ, Ράικονεν (τρομερός και πάλι ο Κίμι) και τον εκπληκτικό Αλμπόν να συμπληρώνουν την πρώτη δεκάδα.
Κάπως έτσι, και πάλι Λιούις, λοιπόν.
Ο Βρετανός βρίσκεται εκ νέου στη φυσική του θέση και πηγαίνει με χίλια για το 6ο του προσωπικό πρωτάθλημα.
Η πιθανότητα να τον σταματήσει κανείς μοιάζει σχεδόν με Mission Impossible.
Και, δυστυχώς για τον ανταγωνισμό, ο Τομ Κρουζ δε φαίνεται πουθενά…
Βαθμολογία οδηγών
1) Χάμιλτον 68
2) Μπότας 63
3) Φερστάπεν 39
4) Φέτελ 37
5) Λεκλέρ 36
6) Γκασλί 13
7) Ράικονεν 12
8) Νόρις 8
9) Μάγκνουνσεν 8
10) Χούλκενμπεργκ 6
11) Ρικιάρντο 6
12) Πέρεζ 5
13) Αλμπόν 3
14) Στρολ 2
15) Κβίατ 1
Βαθμολογία κατασκευαστών
1) Μερσέντες 130
2) Φεράρι 73
3) Ρεντ Μπουλ 52
4) Ρενό 12
5) Άλφα Ρομέο 12
6) Χάας 8
7) ΜακΛάρεν 8
8) Ρέισινγ Πόιντ 7
9) Τόρο Ρόσο 4
10) Γουίλιαμς 0
Πηγή: sdna.gr