Θορυβημένο το Υπ. Μεταφορών για θανατηφόρα-Ετοιμάζει πρόταση για σχολές οδηγών

Τα συνεχόμενα θανατηφόρα δυστυχήματα που σημειώνονται το τελευταίο διάστημα στην Κύπρο, με πολλούς εξ’ αυτών να είναι μοτοσικλετιστές, έχουν θορυβήσει το Υπουργείο Μεταφορών, το οποίο ετοιμάζει εκσυγχρονισμό νομοθεσιών που αφορούν μεταξύ άλλων τις σχολές οδηγών, ώστε να ενισχυθεί η εκπαίδευση των μαθητών.  

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Τα σημεία... θανάτου των μοτοσικλετιστών και το application που θα δώσει λύσεις

Τον Ιούνιο, οι νεκροί στην άσφαλτο έφθασαν στους δέκα, αριθμό πανομοιότυπο με αυτόν του 2018, κάτι που έχει προκαλέσει τεράστια ανησυχία, με τους αρμόδιους να εξετάζουν τα δεδομένα που έχουν ενώπιόν τους, αλλά και τι μπορεί να αλλάξει είτε άμεσα, είτε σε μεταγενέστερο στάδιο, σε μια προσπάθεια να βελτιωθεί η κατάσταση. Ανάμεσα στις νομοθεσίες που θέλει το Υπουργείο να εκσυγχρονιστούν, είναι και οι σχολές οδηγών, για τις οποίες στόχος είναι να αλλάξει το πλαίσιο που τις διέπει.

Συγκεκριμένα, για νομοτεχνικό έλεγχο έχει σταλεί νομοσχέδιο του Υπουργείου που στοχεύει να τοποθετηθούν σε κατηγορίες (α,β,γ και ούτω καθεξής), ενώ παράλληλα, όσοι εργάζονται σε σχολές οδηγών, θα πρέπει να περνούν από εκπαίδευση δια βίου, ώστε να μπορούν να συνεχίζουν να ασκούν το επάγγελμα.

Το νομοσχέδιο προκαλεί αντιδράσεις στον κλάδο, ο οποίος διαφωνεί με τις πρόνοιες του νομοσχεδίου και εκφράζει τις επιφυλάξεις του. Έντονη ήταν η αντίδραση του προέδρου του Παγκύπριος Σύνδεσμος Εκπαιδευτών Οδηγών (ΠΑΣΕΣΟ), Κόκος Πρωτοπαπάς, ο οποίος μιλώντας στον REPORTER υπέδειξε ότι «ο υπουργός ας φτιάξει το σπίτι του πρώτα και μετά τις σχολές οδηγών».

Κληθείς να εξηγήσει την εν λόγω αναφορά, κάλεσε τον Γιάννη Καρούσο να εκπαιδεύσει τους εξεταστές του, «που τους πήρε για να εργαστούν χωρίς να έχουν όλες τις άδειες. Δεν πρέπει πρώτα να εκπαιδευτούν οι εξεταστές και μετά να δει τι σχολές οδηγών; Οι σχολές οδηγών έχουν μια πείρα οι περισσότεροι, της τάξης των 35 με 40 χρόνων. Ποιος θα εκπαιδεύσει ένα εκπαιδευτή που έχει 35 με 40 χρόνια δουλειά στην πλάτη του; Ένας εξεταστής ο οποίος μπορεί να έχει δύο και τρία χρόνια πείρας;»

Το νομοσχέδιο αυτό, υπογράμμισε, «δεν θα περάσει από τη Βουλή, διότι δεν μπορεί να εκπαιδεύσει κάποιος ένα άνθρωπο με 35 χρόνια πείρας. Σε τι να τον εκπαιδεύσει; Στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που βγήκε τελευταία; Τα αυτοκίνητα ήταν πάντα τα ίδια. Το μόνο που μπορείς να εκπαιδεύσεις τους επαγγελματίες, είναι για την ψυχολογία του μαθητή που κάθεται δίπλα στον εκπαιδευτή, αλλά ένας με τόσο μεγάλη πείρα έχει αυτή την ικανότητα».

Μιλώντας στον REPORTER, o πρόεδρος του συνδέσμου ιδιοκτητών σχολών οδηγών, Πανίκος Δρουσιώτης, εξήγησε με τη σειρά του ότι ο υπουργός «ζητά να γίνουν οι σχολές σε κατηγορίες. Κάποιος που έχει μεγάλα οχήματα όπως λεωφορεία, φορτηγά και λοιπά θα είναι στην πρώτη κατηγορία. Όποιος έχει μόνο αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες, θα είναι στη β’ κατηγορία και λοιπά. Μετά μας είπε ότι θα γίνεται εξέταση από μια ηλικία και μετά στους εκπαιδευτές και εάν δεν τις περάσουν να πέφτουν κατηγορία. Εμείς είπαμε ότι δεν υπάρχει περίπτωση να συμβεί κάτι τέτοιο. Σε καμιά χώρα του κόσμου δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο. Είναι απαράδεκτο».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Εκπνέει το deadline για τις κάμερες-Στο ζύγι η εφαρμογή της πρώτης φάσης

Τα μέτρα που βρίσκονται σε τροχιά υλοποίησης

Την ίδια ώρα, σε τροχιά υλοποίησης βρίσκονται και άλλα μέτρα που αφορούν το οδικό δίκτυο και γενικότερα την οδήγηση, όπως για παράδειγμα το νομοσχέδιο που εξετάζεται από τη Βουλή και αφορά τις μαθητικές άδειες, οι οποίες πλέον προτείνεται να έχουν ημερομηνία λήξης κάθε δύο χρόνια και δεν θα ισχύουν δια βίου.

Επίσης, μια άλλη ρύθμιση που βρίσκεται στα σκαριά, είναι ότι πλέον οι μοτοσικλετιστές δεν θα αυτοεκπαιδεύονται. Σήμερα, ένας πολίτης μπορεί να λάβει μαθητική άδεια και να οδηγεί μοτοσικλέτα μέχρι 125cc, χωρίς να παρακαθίσει σε οποιαδήποτε άλλη εξέταση.

Πρόθεση του Υπουργείου Μεταφορών, είναι να αλλάξει ο νόμος και όσοι έχουν μαθητική άδεια, να μπορούν να οδηγούν μοτοσικλέτα, μόνο με τη συνοδεία εκπαιδευτή.

Εξετάζεται επίσης να περνούν από τεχνικό έλεγχο μοτοσικλέτες, ώστε σε περίπτωση που υπάρχουν μηχανικές τροποποιήσεις, να μην τους επιτρέπεται η κυκλοφορία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ψάχνουν να βρουν άκρη στα μικροατυχήματα-Ταλαιπωρία, νεύρα και ουρές χιλιομέτρων

Την Πέμπτη οι αποφάσεις για τα σκούτερ

Στο μεταξύ, ενώπιον της Ολομέλειας της Βουλής, θα βρεθεί την Πέμπτη το νομοσχέδιο για τα ηλεκτρικά σκούτερ, ώστε να ρυθμιστεί νομοθετικά η χρήση τους και να τεθούν περιορισμοί, αλλά και κανόνες.

Μεταξύ άλλων, το νομοσχέδιο προβλέπει να τεθεί όριο ηλικίας, στα 14 έτη για τη χρήση τους, ενώ το ανώτατο όριο ταχύτητας καθορίζεται στα 20 χιλιόμετρα.

Για όσους χρησιμοποιούν τα συγκεκριμένα οχήματα, θα επιτρέπεται η οδήγηση σε πεζόδρομους, λεωφορειολωρίδες, ποδηλατόδρομους, αλλά και σε δρόμους όπου το ανώτατο όριο ταχύτητας είναι 30 χιλιόμετρα. Προνοείται ακόμα ότι όσοι τα χρησιμοποιούν θα πρέπει να φέρουν υποχρεωτικά κράνος.

Δειτε Επισης

Εξάσφαιρη Ατλέτικο σκόρπισε τη Σπάρτα-Κέρδισε την Σλόβαν η Μίλαν
Καμορανέζι με τέσσερις μήνες καθυστέρηση-Αναλαμβάνει την Ανόρθωση ο Ιταλός
Ζητά χρήματα από το στοίχημα ο ΠΑΣΠ-Έστειλε επιστολή στον Πρόεδρο
Ανακοίνωσε Γιώργο Κωστή ο Ολυμπιακός-Η διάρκεια του συμβολαίου του
Κυνηγά το 100ο του γκολ στο Τσάμπιονς Λιγκ ο Λεβαντόφσκι
Πλήγμα με Τσιμίκα στη Λίβερπουλ-Χάνει το παιχνίδι με τη Ρεάλ
«Δώστε μου πίσω τους παίκτες μου και θα δείτε τη Μάντσεστερ Σίτι»
Τέλος από την Ομόνοια ο Κωνσταντίνος Παναγή-Βγάζει το τριφύλλι μετά από δέκα χρόνια
Τοποθετήθηκε για την κόντρα με την ΚΟΠ η Ομόνοια-«Δεν προσβλέπουμε στο να κερδίσουμε εμείς κάτι ως ομάδα»
Το κενό στη γραμμή του VAR για το γκολ της Πάφου και η κόκκινη στον Κουλιμπαλί-Η ανάλυση Κυπριανίδη