Σηκώνει το γάντι ο Πρόδρομος-Απαντά με στοιχεία για τα αποτελέσματα των τετραμήνων

Σηκώνει το γάντι ο υπουργός Παιδείας και απαντά στα όσα του καταλογίζουν γονείς, μαθητές και καθηγητές, σχετικά με τα αποτελέσματα των εξετάσεων τετραμήνων, δίνοντας στοιχεία σχετικά με τις εξετάσεις, ώστε να ενισχύσει τη θέση του. 

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, σχετικά με τις διαμαρτυρίες που έχουν εκδηλωθεί δημόσια για τα αποτελέσματα των μαθητών/τριών στη γραπτή αξιολόγηση του πρώτου τετραμήνου, το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΑΝ) κοινοποιεί ότι λαμβάνοντας υπόψη παραστάσεις και ανησυχίες που είχαν εκφραστεί από την Παγκύπρια Συνομοσπονδία Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων Δημόσιων Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης από τις πρώτες μέρες των εξετάσεων και προτού καν γίνει διόρθωση και υπάρξουν αποτελέσματα, το Υπουργείο ανέλαβε, όπως ενημερώθηκε και ο Πρόεδρος της Συνομοσπονδίας, να δώσει ιδιαίτερη προσοχή στην όλη διαδικασία. Συγκεκριμένα, έγινε αποτίμηση των εξεταστικών δοκιμίων και στη συνέχεια ενδελεχής μελέτη των αποτελεσμάτων. 

«Με το ζήτημα αυτό ασχολήθηκαν οι αρμόδιοι επιθεωρητές, οι σύμβουλοι τους και το Γραφείο Προγραμματισμού. Ενώ έγινε επιστημονική επεξεργασία και εξέταση των αποτελεσμάτων από ειδικούς, Μαθηματικούς και Στατιστικολόγους. Μέσα από αυτή τη διερεύνηση και εξακρίβωση δεν επιβεβαιώθηκαν οι ισχυρισμοί ότι συνέβαινε κάτι το ασυνήθιστο ή ότι παρατηρήθηκε κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα». 

Στην ανακοίνωση σημειώνεται ότι «τα αποτελέσματα, από όποια πλευρά και να τα δει κανείς, δεν δικαιολογούν ισχυρισμούς που προβάλλονται δημοσίως. Ιδιαίτερα μάλιστα τα αποτελέσματα των γραπτών αξιολογήσεων στα γυμνάσια φαίνεται να είναι καλύτερα του αναμενόμενου».  

Το Υπουργείο Παιδείας προσθέτει πως όσον αφορά στην εξέταση Μαθηματικών Προσανατολισμού της Γ’ Λυκείου, για την οποία η Συνομοσπονδία είχε εγείρει θέμα, η ανάλυση των αποτελεσμάτων δείχνει ότι:

-    Ο μέσος όρος της βαθμολογίας είναι πρακτικά ίδιος όπως πέρσι (9,5/20 έναντι 9,6/20) και συγκρίνεται ευνοϊκά με τις τελευταίες συγκρίσιμες Παγκύπριες Εξετάσεις (8,3/20). 

-    Η κατανομή των βαθμολογιών, ακολουθεί μια καμπύλη σχεδόν ίδια με την περσινή –που προσεγγίζει σε κάποιο βαθμό την ομαλή κατανομή (όπως φαίνεται στη γραφική παράσταση που επισυνάπτεται). 

-    Το ποσοστό μαθητών/τριών που είχαν βαθμολογία πάνω από τη «βάση», δηλαδή 10/20 μέχρι 20/20 είναι φέτος μεγαλύτερο από ό,τι πέρσι (48,5% σε σύγκριση με 46,8%). Συγκρίνεται ευνοϊκά και με τα αποτελέσματα των τελευταίων Παγκύπριων Εξετάσεων. Συναφώς, σχετικά χαμηλότερο είναι το ποσοστό εκείνων που είχαν φέτος βαθμολογία κάτω από τη «βάση». 

-    Ενώ και το ποσοστό μαθητών/τριών με κορυφαίες επιδόσεις, 18-20/20 είναι περίπου ίδιο στη φετινή και στην περσινή εξέταση, γύρω στο 8%.

«Επομένως, δεν φαίνεται να επιβεβαιώνεται ο ισχυρισμός ότι το εξεταστικό δοκίμιο ήταν ιδιαίτερα δύσκολο ή ότι οι μαθητές/μαθήτριες είχαν χαμηλότερες επιδόσεις. Η Συνομοσπονδία Γονέων έχει μάλιστα προ ημερών ενημερωθεί και γραπτώς για το θέμα αυτό, μαζί με τη διαβεβαίωση ότι στη βάση των αποτελεσμάτων που έχουν καταγραφεί δεν δικαιολογείται συζήτηση για οποιαδήποτε ενέργεια». 

Στην ανακοίνωση σημειώνεται ότι ανάλογη εικόνα καταγράφεται και σχετικά με τις επιδόσεις των τελειόφοιτων στα Νέα Ελληνικά, οι οποίες, όπως φαίνεται και στα στοιχεία που επισυνάπτονται σε Πίνακα, είναι βελτιωμένες σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο. 

«Ανάλογες και συγκρίσιμες με προηγούμενα έτη είναι και οι επιδόσεις που καταγράφονται στις άλλες τάξεις του Λυκείου. Επιπρόσθετα, σημειώνεται ότι αρκετά καλά κρίνονται και τα αποτελέσματα των αξιολογήσεων στα Γυμνάσια, στα οποία δόθηκε επίσης ιδιαίτερη σημασία, αφού ήταν η πρώτη φορά που οι μαθητές/μαθήτριες εκείνων των ηλικιών είχαν την εμπειρία κεντρικής γραπτής αξιολόγησης».

Το Υπουργείο Παιδείας ξεκαθαρίζει ότι στην Α’ Γυμνασίου 70% των μαθητών/τριών είχαν βαθμολογία πάνω από 10/20 στα Νέα Ελληνικά, ενώ 28% αξιολογήθηκαν με 15-20/20. Στα Μαθηματικά 58,5% είχαν βαθμολογία πάνω από 10/20 και 29,5% βαθμολογήθηκαν με 15-20/20. Στην Ιστορία, με μέση βαθμολογία 13,8/20, ποσοστό 83% είχε αξιολόγηση πάνω από 10/20, ενώ τα αντίστοιχα αποτελέσματα καταγράφηκαν στη Βιολογία, με 80% με βαθμολογία πάνω από 10/20 και 54% μεταξύ 15 και 20/20. 

Στη Β’ Γυμνασίου ποσοστό 54% είχαν στα Μαθηματικά βαθμολογία πάνω από 10/20 και 28% είχαν 15-20/20, ενώ στα Ελληνικά 70% βαθμολογήθηκαν πάνω από 10/20 και 35% είχαν βαθμούς 15-20/20. Αντίστοιχα, στη Γ’ Γυμνασίου 59% είχαν στα Νέα Ελληνικά βαθμολογία πάνω από 10/20 και 29% μεταξύ 15 και 20/20, ενώ στα Μαθηματικά αντίστοιχες επιδόσεις είχαν 46% και 19%.   

«Αυτές όμως οι ικανοποιητικές επιδόσεις που καταγράφονται στο Γυμνάσιο επιβεβαιώνουν την ανάγκη να υπάρχει αξιολόγηση και αποτίμηση, ακριβώς για περιπτώσεις όπου τυχόν θα εντοπίζονται ελλείψεις ή αδυναμίες που πρέπει να τύχουν αντιμετώπισης. Η αξιόπιστη και συγκροτημένη αξιολόγηση είναι επωφελής τόσο για ένα έκαστο των μαθητών/τριών και των εκπαιδευτικών που διαπιστώνουν τα αποτελέσματα της διδασκαλίας, όσο και συνολικά για κάθε σχολείο και για το Υπουργείο». 

Ξεκαθαρίζεται, δε, ότι τα ίδια τα στοιχεία δεν δικαιολογούν τις ιδιαίτερες διαμαρτυρίες ούτε και προκύπτει ότι υπήρξε κάποιο πρόβλημα ως προς την αξιοπιστία των αξιολογήσεων του Α’ τετραμήνου και βεβαίως με κανένα τρόπο δεν μπορεί να προκύπτει ζήτημα «ακύρωσης», όπως ακούγεται.  

«Η προσπάθεια κάποιων να απαξιώσουν τη διαδικασία αξιολόγησης, στην οποία με διάφορους τρόπους δραστηριοποιείται το σύνολο των εκπαιδευτικών, είτε ως διδάσκοντες είτε ως θεματοθέτες και διορθωτές, είτε ως σύμβουλοι και επιθεωρητές, ισοδυναμεί με την απαξίωση συνολικά του σχολείου. Όταν κάποιοι αμφισβητούν την εργασία των εκπαιδευτικών και του Υπουργείου ως προς την αξιολόγηση, αντιλαμβάνονται ότι ταυτόχρονα αμφισβητούν και τη διδασκαλία που γίνεται από αυτούς τους ίδιους;».  

Το Υπουργείο Παιδείας καταλήγοντας, υπέδειξε πως «οι γονείς είναι οι πρώτοι που θα έπρεπε να ζητούν στα σχολεία τα παιδιά τους να διδάσκονται όσο το δυνατόν περισσότερο και να υπάρχουν αξιόπιστες διαδικασίες αξιολόγησης για να μπορεί να διαπιστώνεται ότι επιτυγχάνονται οι δείκτες επάρκειας/ επιτυχίας και τα μαθησιακά αποτελέσματα. Τίποτα δεν τεκμηριώνει ότι η λογική του αόριστου επαναλαμβανόμενου αιτήματος για “μείωση της ύλης” και για κατάργηση των εξετάσεων θα αποβεί προς όφελος της εκπαίδευσης και των παιδιών». 

 

Δειτε Επισης

Ζωηρό ενδιαφέρον του Άρη για τον Γαλανόπουλο-Η πρόταση του ΑΠΟΕΛ και η πίεση του Ουζουνίδη
Σοκαρισμένη η Ιταλία από τις αποκαλύψεις για τον παράνομο τζόγο
Kάρολ Σφιντέρσκι: Αλτρουιστής και ώριμος, κερδίζει το στοίχημα με τον εαυτό του
Τεντόγλου και Καραλής στο EKO Cyprus International Athletics Meeting 2025 στη Λεμεσό τον Μάιο
Έρευνα Επιτροπής Δεοντολογίας για το Καρμιώτισσα-Ανόρθωση και το Ομόνοια 29ης-ΑΕΛ
Προκυρήχθηκε διαγωνισμός για αναβάθμιση του «Γλαύκος Κληρίδης» στον Αγρό
Η μισή Ευρώπη θέλει Καρέτσα-Στο στόχαστρο και της Γιουβέντους ο διεθνής Έλληνας
Συγκλονίζει ο Ζαμπρότα, πάσχει από σοβαρή παραμόρφωση στα πόδια-«Θα μου κόψουν κομμάτια από τα οστά»
Πληροφορίες για κυπριακή μάχη για συμπαίκτη του Πίττα-Αναφορές σε Ομόνοια, Ανόρθωση και Απόλλωνα
Βγήκε μπροστά ο Πραστίτης για τον επενδυτή-«Τα κλικς δεν αξίζουν περισσότερο από την αγωνία του κόσμου μας»