Η... κόντρα εδραίωσης ΑΠΟΕΛ-Ομόνοιας στον χώρο ενός αλλιώτικου αθλητισμού

Την πρόθεση για συμμετοχή στον ηλεκτρονικό αθλητισμό (eSports) για το πασίγνωστο παιχνίδι FIFA γνωστοποίησαν πριν από μερικές μέρες ΑΠΟΕΛ και Ομόνοια. Οι δύο «αιώνιοι» πρωτοπορούν στον συγκεκριμένο τομέα, αφού θα γίνουν οι πρώτοι κυπριακοί σύλλογοι που θα έχουν επίσημη εκπροσώπηση στα eSports. 
 
Στο παρόν στάδιο δεν έχουν ανακοινωθεί περισσότερες λεπτομέρειες για το άτομο ή την ομάδα που θα εκπροσωπούν τους πρωταθλητές, παρά τη σύγχυση που δημιουργήθηκε με την εμπλοκή του Μπράντον Σμιθ (σ.σ. γνωστού αναλυτή και σχολιαστή) του παιχνιδιού FIFA. 
 
Μετά από το επίμαχο tweet του Άγγλου με το σχόλιο: «Ανακοινώνω τη μετακίνησή μου στον ΑΠΟΕΛ», ακολούθησαν δεκάδες μηνύματα συγχαρητηρίων προς το πρόσωπό του, ωστόσο ο ίδιος έβαλε άμεσα τέλος ξεκαθαρίζοντας ότι επρόκειτο για αστείο. 
 
Από την άλλη η Ομόνοια διοργανώνει τουρνουά στις 22 Ιουνίου, μέσα από το οποίο θα γίνει η επιλογή των πρώτων παικτών που θα συγκροτήσουν την ομάδα eSports των πρασίνων. 
 
Η κίνηση των δύο ομάδων να μπουν στη βιομηχανία του ηλεκτρονικού αθλητισμού δεν αποτελεί τυχαίο γεγονός, αφού προφανώς έχουν αντιληφθεί τα πολλαπλά οφέλη που μπορεί να τους αποφέρει αυτή η ενασχόληση. 
 
 
Η επεξήγηση του όρου των eSports 
Ο όρος χρησιμοποιείται ως συντομογραφία για τα Electronic Sports, τα οποία αποτελούν μορφή αθλητισμού που άρχισε ν' αναπτύσσεται στη δεκαετία του 2000 και στην οποία αθλητές είναι οι παίκτες των παιχνιδιών, οι οποίοι συναγωνίζονται (σ.σ. ατομικά ή ομαδικά) σε δημοφιλή παιχνίδια σε κονσόλες ή ηλεκτρονικούς υπολογιστές.
 
Παιχνίδια στρατηγικής, FPS (σ.σ. βολών πρώτου προσώπου), RPG (σ.σ. παιχνίδια ρόλων) και αθλητικά είναι μόνο μερικά από τα είδη στα οποία μπορεί να διαγωνιστεί κάποιος στα ηλεκτρονικά αθλήματα. 
 
Η βιομηχανία έχει λάβει ραγδαία εξέλιξη ιδιαίτερα μετά το 2010 όταν οι δημιουργοί των παιχνιδιών και οι εκδότες άρχισαν να παράγουν πολύ περισσότερα παιχνίδια ειδικά σχεδιασμένα για τα eSports, με τους διαγωνισμούς να έχουν αυξηθεί κατά πολύ την τελευταία δεκαετία.
 
 
Στα διάφορα τουρνουά που διεξάγονται ανά το παγκόσμιο ξοδεύονται «τρελά» λεφτά από τους χορηγούς αφού οι παίκτες αγωνίζονται πλέον ως επαγγελματίες αθλητές με «χρυσά» συμβόλαια, για χρηματικά έπαθλα που αναλογούν σε αρκετά εκατομμύρια ευρώ.

Τα στάδια που φιλοξενούν τα συγκεκριμένα τουρνουά γεμίζουν ασφυκτικά από φίλους των παιχνιδιών αλλά και άτομα που ενδιαφέρονται να δουν από κοντά τους καταξιωμένους παίκτες.
 
Εκατομμύρια θεατές απ' όλο τον κόσμο παρακολουθούν ζωντανά την εξέλιξή τους μέσα από Live Streaming σε πλατφόρμες (σ.σ. Youtube, Twitch κλπ) είτε μέσω τηλεόρασης (σ.σ. ESPN, TBS). 
 
Η πρώτη Ελληνική ομάδα eSports ανάμεσα στα... θηρία
 
Η νέα αυτή βιομηχανία έχει δώσει ευκαιρίες για οικονομικά ανοίγματα σε εταιρείες κολοσσούς οι οποίες βλέποντας το κοινό ν' αυξάνεται επενδύουν συνεχώς πάνω στους ηλεκτρονικούς αθλητές και στις δυνατότητές τους.
 
Την αρχή στον χώρο του ηλεκτρονικού αθλητισμού στην Ελλάδα έκανε ο Παναθηναϊκός AC eSports, ο οποίος ιδρύθηκε το 2016 για να ακολουθήσουν Ολυμπιακός Πειραιώς, Άρης και ΑΕΚ Αθηνών.
 
 
Μεγάλοι ευρωπαϊκοί ποδοσφαιρικοί σύλλογοι όπως οι Μάντσεστερ Σίτι, Παρί Σεν Ζερμέν, Σάλκε, Αιντχόφεν και Ρόμα αποτελούν κάποιες από τις ομάδες που έχουν εδραιωθεί στον χώρο. Οι Παριζιάνοι μάλιστα συγκαταλέγονται ανάμεσα στις πιο επιτυχημένες ομάδες των τελευταίων χρόνων με έσοδα 5.36 εκατομμυρίων δολαρίων την περσινή περίοδο. 
 
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή αναγνώρισε επισήμως τα ηλεκτρονικά παιχνίδια ως άθλημα, με στόχο κάποια στιγμή να ενταχθούν στο πρόγραμμα των Ολυμπιακών Αγώνων.
 

Τα οφέλη των δύο ομάδων
Όπως προαναφέρθηκε η ανάμειξη ΑΠΟΕΛ και Ομόνοιας στον χώρο των eSports μπορεί ν' αποφέρει σημαντικά έσοδα στους δύο συλλόγους της Λευκωσίας.
 
Το οικονομικό κομμάτι σίγουρα εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις επιτυχίες που θα έχουν οι αθλητές τους σε μελλοντική βάση, ωστόσο η κύρια πηγή εσόδων για τη στελέχωση των τμημάτων θα είναι οι χορηγοί με τους οποίους θα επιδιώξουν να συμφωνήσουν οι δύο «αιώνιοι». 
 
Τα ηλεκτρονικά αθλήματα αποτελούν πλέον μέρος της ευρύτερης παγκοσμιοποίησης και αυτό κάνει πιο εύκολο το έργο των ομάδων να βρουν μεγάλους σε έκταση χορηγούς που σε άλλες περιπτώσεις δεν θα έψαχναν να επενδύσουν τα χρήματά τους στην Κύπρο.
 
Ένας από τους σημαντικότερους λόγους που οι σύλλογοι επιλέγουν ν' αναμειχθούν με τον ηλεκτρονικό αθλητισμό είναι η αναγνωρισιμότητα. Βρισκόμαστε στην εποχή όπου η τεχνολογία και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης επιβάλλουν τους δικούς τους ρυθμούς στη ζωή των ανθρώπων.
 
Σ' αυτή την περίπτωση οι ομάδες επιδιώκουν ν' αποκτήσουν όλο και περισσότερους ακόλουθους στα κοινωνικά δίκτυα, στοιχείο που ενδέχεται να τους δώσει ακόμη περισσότερους υποστηρικτές και φήμη έξω από τα eSports. 

Εν κατακλείδι στο παιχνίδι… γοήτρου μεταξύ των δύο «αιωνίων» σίγουρα μπαίνει και ο όρος καινοτομία. Η ομάδα που θα εδραιωθεί πρώτη έχει μεγαλύτερη πιθανότητα να πάρει και τη μερίδα του λέοντος από το νεοσύστατο για τα κυπριακά δεδομένα προϊόν.

Άλλωστε ποιος ξέρει; ΑΠΟΕΛ και Ομόνοια δεν αποκλείεται μελλοντικά να διασταυρώσουν τα ξίφη τους σ' ένα καθ' όλα αναγνωρισμένο αλλά πολύ διαφορετικό άθλημα απ’ ό,τι τους έχουμε συνηθίσει.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Δειτε Επισης

Η καυτή σφυρίχτρα στο ντέρμπι κορυφής στην Αρένα-Όλοι ορισμοί
Η χωρητικότητα του νέου γηπέδου του ΑΠΟΕΛ, το κόστος και ο χρόνος παράδοσής του
Δάκρυσε ο επενδυτής για το νέο γήπεδο του ΑΠΟΕΛ-«Το όνειρο πρέπει να είναι πιο μεγάλο»
Σήκωσε το κύπελλο στο Futsal η ΑΕΛ και έκανε το νταμπλ
Θλίψη για Κρέσπο... Έχασε τον πατέρα του και φεύγει για Ισπανία
ΒΙΝΤΕΟ: Συγκινεί ο 92χρονος που έζησε την Ομόνοια από τη μέρα ίδρυσής της-«Είναι θρησκεία για τον κόσμο της»
Προχωρεί σε έκτακτη Γενική Συνέλευση η Ανόρθωση-Καθοριστικές οι επόμενες κινήσεις
Απάντησε για την αγαπημένη του ομάδα και τον παίκτη που λατρεύει ο Γκομίς-Όσα αποκάλυψε
Κάργας: Αποτύχαμε σαν κοινωνία πιο πολύ χαρήκαμε που αποκλείστηκε η Εθνική
Ορίστηκαν οι διαιτητές για τους αγώνες της Παρασκευής