Έγραψε ιστορία ο Φερστάπεν!
17:48 - 15 Μαΐου 2016
Είναι το μότο της F1 και ανά τακτά χρονικά διαστήματα επιβεβαιώνεται: εκεί που σταματά η λογική, ξεκινά η Φόρμουλα 1: ο Μαξ Φερστάπεν έγινε ο νεότερος νικητής στα χρονικά του σπορ, καθώς στην πρώτη του εμφάνιση μετά τη «μεταγραφή» του στην Ρεντ Μπουλ είδε πρώτος την καρό σημαία και στα 18 του διέλυσε τα ρεκόρ!
Για να συμβεί αυτό, βέβαια, χρειάστηκε οι δύο Μερσέντες να βγάλουν τα μάτια τους μόνες τους και ο Κίμι Ράικονεν να μη ρισκάρει όσο, ενδεχομένως, έπρεπε.
Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή:
Κόκκινα φώτα, «Ασημένια» καταστροφή
Ο μεν ήθελε να ξεκινήσει από σήμερα την αντεπίθεσή του για το παγκόσμιο πρωτάθλημα. Ο δε, να συνεχίσει το απίστευτο σερί των 7 σερί νικών του και ν’ αυξήσει τη διαφορά του από τον teammate του.
Εν τέλει, το μόνο που κατάφεραν ήταν να βάλουν τα… μονοθέσιά τους και να βγάλουν τα μάτια τους: μόλις στον πρώτο γύρο, ο poleman Λιούις Χάμιλτον- που είχε χάσει τη θέση του από τον Ρόσμπεργκ- πάτησε στο χορτάρι που βρίσκεται δεξιά του κερμπ και πήρε «παραμάζωμα» και τον Γερμανό, με αποτέλεσμα να βγουν και οι δύο εκτός πίστας και να εγκαταλείψουν. Αυτή ήταν η πρώτη φορά από το 2013 και μετά που καμία εκ των δύο Μερσέντες δεν τερμάτισε μέσα στους βαθμούς.
Όπως ήταν λογικό, το Αυτοκίνητο Ασφαλείας βγήκε στην πίστα και οι δύο πιλότοι της παγκόσμιας πρωταθλήτριας πήγαν στο μποξ της ομάδας τους για να λύσουν της μηχανοκίνητες διαφορές τους…
Όταν λείπει ο γάτος, χορεύουν… οι Ταύροι
Με τις ανίκητες Μερσέντες ν’ αναπαύουν τα διαλυμένα «κουφάρια» τους σε κάποιο σημείο εκτός πίστας, ο μέχρι πρότινος απαγορευμένος καρπός της νίκης για όλους τους υπόλοιπους, έγινε, αίφνης, ρεαλιστικός στόχος.
Οι δύο Ρεντ Μπουλ, με τον Ρικιάρντο να βρίσκεται μπροστά από τον (απίθανο; Φοβερό; Ανεπανάληπτο;) Μαξ Φερστάπεν, που στον πρώτο του αγώνα με τους «Ταύρους» έδειχνε έτοιμος να κάνει θαύματα.
Στην 3η και 4η θέση φιγούραραν οι δύο Φεράρι, με τον Φέτελ να βρίσκεται μπροστά από τον Ράικονεν κι από κει και πέρα, στους πρώτους 25 γύρους του αγώνα, Μπότας, Σάινθ, Πέρεζ, Μπάτον, Αλόνσο και Μάσα συμπλήρωναν τη δεκάδα.
Και ο αγώνας έμοιαζε- και ήταν- εντυπωσιακός.
Επιτέλους…
Ας αρχίσουν οι χοροί (των πιτ στοπ)
Το είχε πει εξαρχής η Πιρέλι: 2 ή 3 πιτ στοπ θα είναι η στρατηγική που θ’ ακολουθήσουν όλες οι ομάδες στην Ισπανία, με αυτή των 3 να θεωρείται η γρηγορότερη.
Ρικιάρντο και Φέτελ φρόντισαν ν’ ακολουθήσουν τον πιο «ασφαλή» δρόμο και μπήκαν από τρεις φορές έκαστος (12ος-29ος-44ος γύρος για τον Αυστραλό, 16ος-30ος- 38ος για τον Γερμανό), τη στιγμή που Φερστάπεν και Κίμι προτίμησαν τη στρατηγική των δύο.
Στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα, από τον 45ο γύρο κι έπειτα, δηλαδή, και οι 4 της πρώτης τετράδας φορούσαν τη μέση γόμα, με τον Φερστάπεν να βρίσκεται στην πρώτη θέση, τον Ράικονεν δεύτερο και τους Φέτελ, Ρικιάρντο ν’ ακολουθούν- κι όλοι αυτοί μέσα σε 8 δευτερόλεπτα.
Τετράτροχος χαμός…
Πόσο ακόμα ν’ αντέξει ο Αλόνσο;
Ήταν ο εντός έδρας αγώνας του: στην Ισπανία ο Φερνάντο Αλόνσο- που επέστρεψε στη ΜακΛάρεν για να πάρει τον 3ο του παγκόσμιο τίτλο…- ήθελε δείξει στους συμπατριώτες του πως μπορεί την τελευταία διετία να βρίσκεται μεταξύ αγωνιστικής φθοράς και αφθαρσίας, όμως δεν παύει να είναι ένας από τους κορυφαίους οδηγούς του κόσμου (αν όχι ο κορυφαίος).
Η ΜακΛάρεν στον προηγούμενο αγώνα είχε δείξει πως έχει σφυγμό, οπότε οι νότες αισιοδοξίας για κάτι καλό στην Καταλονία σήμερα είχαν μια κάποια λογική.
Ωστόσο, με τον “Nano” να βρίσκεται στην 11η θέση και να πιέζει για να μπει στους βαθμούς, ο κινητήρας της Χόντα παρέδωσε πνεύμα στον 44ο γύρο και ο Αλόνσο αναγκάστηκε να κάνει στην άκρη και να εγκαταλείψει.
Αν το κράνος δεν τον έκρυβε, τότε μάλλον το πρόσωπό του θα ήταν το καλύτερο παράδειγμα πλήρους απογοήτευσης.
Το μέλλον είναι ήδη εδώ
Μέχρι πέρυσι δεν είχε καν δίπλωμα οδήγησης- ήταν, βλέπετε, μόλις 17 ετών. Μέχρι πέρυσι, δεν είχε οδηγήσει ποτέ μονοθέσιο στη ζωή του, καθώς συμμετείχε στα καρτ. Μέχρι πέρυσι όλοι αναρωτιόντουσαν τι στο καλό σκεφτόταν η Τόρο Ρόσο όταν αποφάσιζε να εμπιστευτεί ένα ανήλικο παιδί για να τρέχει στις πίστες με 350 χιλιόμετρα.
Όμως αυτά… last year: ο Μαξ Φερστάπεν έχει ταλέντο που φτάνει μέχρι την στρατόσφαιρα και το απέδειξε περίτρανα σήμερα.
Στο πρώτο του αγώνα μετά την εσωτερική του «μεταγραφή» στην Ρεντ Μπουλ, ο 18χρονος Ολλανδός οδήγησε με ηρεμία πεπειραμένου βετεράνου στο τρίτο μισό του σημερινού αγώνα στην Βαρκελώνη, και κατάφερε να κρατήσει τον «μανιασμένο» (αλλά κι ελαφρώς διατακτικό) Κίμι πίσω του για 20 ολόκληρους γύρους, παίρνοντας την παρθενική νίκη της καριέρας του!
Ο Μαξ έγινε ο νεότερος πιλότος που κατακτά νίκη στην F1 (18 ετών και 273 ημερών), σπάζοντας το ρεκόρ του Φέτελ από το 2008 (21, τότε, ο τετράκις παγκόσμιος πρωταθλητής) και απέδειξε πως είναι γεννημένος για μεγάλα πράγματα.
Πίσω του, οι δύο Φεράρι με Ράικονεν και Φέτελ συμπλήρωσαν το βάθρο, με τον Ρικιάρντο (που έδωσε μια επική μάχη με τον Σεμπάστιαν, αλλά είχε κι ένα κλατάρισμα στο τέλος) να τερματίζει τέταρτος.
Από κει και πέρα Μπότας, Σάινθ, Πέρεζ, Μάσα, Μπάτον και Κβίατ συμπλήρωσαν την πρώτη δεκάδα του άκρως εντυπωσιακού αγώνα.
Και τώρα, τι;
Ποια ήταν, λοιπόν, τα συμπεράσματα από τον σημερινό αγώνα; Κατ’ αρχάς πως ο Ρόσμπεργκ φαίνεται να είναι πολύ πιο δυνατός πνευματικά εφέτος από τον Χάμιλτον, που δείχνει να τα έχει χαμένα και πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο. Το συμβάν μεταξύ των δύο δεν ήταν αποκλειστικά δική του ευθύνη, όμως δείχνει έναν παγκόσμιο πρωταθλητή που βρίσκεται σε… σύγχυση.
Η Ρεντ Μπουλ βρήκε στο πρόσωπο του Μαξ τον επόμενο παγκόσμιο πρωταθλητή, όμως είναι εμφανές πως πέραν τούτου το φετινό της μονοθέσιο είναι απείρως καλύτερο από το αντίστοιχο περσινό.
Η Φεράρι μάλλον «απογοήτευσε», καθώς με τις δύο Μερσέντες έξω ήταν το… λογικό φαβορί για τη νίκη σήμερα- όχι πως το 2-3 είναι αμελητέα βαθμολογική «ποσότητα».
Η Γουίλιαμς είναι σταθερά 4η δύναμη στο γκριντ, ενώ η Χάας μετά την εντυπωσιακή της αρχή δείχνει να ξεφουσκώνει.
Αντιθέτως, το φετινό πρωτάθλημα… φουσκώνει ολοένα και περισσότερο.
Τα χασμουρητά βαρεμάρας μειώνονται με ταχείς ρυθμούς και σιγά- σιγά το τοπίο από ερεβώδες γίνεται λίγο πιο φωτεινό.
Όπως αρμόζει, δηλαδή, στη Φόρμουλα 1…
Βαθμολογία οδηγών
Ρόσμπεργκ 100
Ράικονεν 61
Χάμιλτον 57
Φέτελ 48
Ρικιάρντο 48
Φερστάπεν 38
Μάσα 36
Μπότας 29
Κβίατ 22
Γκροζιάν 22
Σάινθ 12
Αλόνσο 8
Πέρεζ 8
Μάγκνουσεν 6
Χούλκενμπεργκ 6
Μπάτον 3
Φαντόρν 1
Βαθμολογία κατασκευαστών
Μερσέντες 157
Φεράρι 109
Ρεντ Μπουλ 94
Γουίλιαμς 65
Τορο Ρόσο 26
Χάας 22
Φορς Ίντια 14
ΜακΛάρεν 12
Ρενό 6
Σάουμπερ 0
Μέινορ 0
Πηγή: sdna.gr