Γιατί τυλίγονται στις φλόγες εν κινήσει αυτοκίνητα ή ακόμα και σταθμευμένα
11:48 - 04 Σεπτεμβρίου 2018
Τεράστιες διαστάσεις λαμβάνει το φαινόμενο των πυρκαγιών σε εν κινήσει οχήματα τις τελευταίες εβδομάδες. Η πυροσβεστική υπηρεσία δεν προλαβαίνει να ανταποκρίνεται σε κλήσεις για πυρκαγιές στους δρόμους που προκαλούν μέχρι στιγμής, μόνο υλικές ζημιές και ουρές χιλιομέτρων.
Συγκεκριμένα μέσα σε πέντε ημέρες, τουλάχιστον έξι αυτοκίνητα τυλίχθηκαν στις φλόγες. Πρόκειται για πέντε σαλούν αυτοκίνητα και ένα φορτηγό.
Σε όλες τις περιπτώσεις η πυροσβεστική υπηρεσία αναφέρει ως αιτία πρόκλησης της πυρκαγιάς τη μηχανική βλάβη, εκτός από μια περίπτωση που η πυρκαγιά προκλήθηκε μετά από διαρροή καυσίμων.
Μιλώντας στον REPORTER ο Πρόεδρος του Παγκύπριου Συνδέσμου Ιδιοκτητών Συνεργείων Μηχανοκινήτων Οχημάτων (ΠΣΙΣΜΟ), Χρίστος Κάττος, ανέφερε πως για αυτή την κατάσταση ευθύνονται μια σειρά από παράγοντες με κύρια αιτία την κακή ή καθόλου συντήρηση των οχημάτων και τις κακοτεχνίες.
Η κρίση βάζει φωτιές
Όπως μας εξήγησε ο κ. Κάττος, όλα ξεκινούν από την οικονομική κατάσταση των Κυπρίων, που δεν τους επιτρέπει να ακολουθούν την ορθή διαδικασία για συντήρηση των οχημάτων τους, αφού την τοποθετούν χαμηλά στη λίστα με τις προτεραιότητές τους.
Σύμφωνα με τον κ. Κάττο για να πιάσει φωτιά ένα εν κινήσει όχημα, τότε αυτή θα ξεκινήσει είτε από ηλεκτρικό βραχυκύκλωμα, είτε από κάποιο σπινθήρα, είτε από διαρροή καυσίμων.
Συχνά, σύμφωνα με τον Πρόεδρο της ΠΣΙΣΜΟ οι Κύπριοι οδηγοί ζητούν το πιο φθηνό εξάρτημα από το μηχανικό τους με αποτέλεσμα κάποια συνεργεία, να χρησιμοποιούν ακατάλληλα, κακής ποιότητας φίλτρα ή άλλα εξαρτήματα που προκαλούν μεγάλα προβλήματα.
Επίσης επεσήμανε πως προβλήματα δημιουργούνται και με εξαρτήματα που μεταφέρονται από τα κατεχόμενα, χωρίς να προηγηθεί κανένας έλεγχος για την ποιότητα τους.
Εξάλλου όπως μας ανέφερε ο κ. Κάττου πλέον οι Κύπριοι, λόγω της κρίσης, ζητούν μόνο τα βασικά (άλλαγμα λαδιού και φίλτρων) από τους μηχανικούς, ούτως ώστε να γλιτώνουν χρήματα. Αυτό δεν είναι λύση αφού πολλά εξαρτήματα της μηχανής μένουν ασυντήρητα και δημιουργούν αλυσιδωτά προβλήματα.
Πάμφθηνα αυτοκίνητα, πάμπολλα προβλήματα
Άλλος ένας παράγοντας, σύμφωνα με τον κ. Κάττου που ευθύνεται για την κακή κατάσταση των οχημάτων στους κυπριακούς δρόμους, είναι η ποιότητα των αυτοκινήτων που εισάγονται τα τελευταία χρόνια στο νησί μας.
Πρόκειται για εισαγόμενα αυτοκίνητα, τα πλείστα από την Αγγλία, που αφού «έφαγαν τα ψωμιά τους» στο εξωτερικό, εισάγονται σε πιο χαμηλές τιμές, φορτωμένα μεγάλο αριθμό χιλιάδων χιλιομέτρων και που αν δεν συντηρηθούν σωστά, αργά η γρήγορα θα χρειαστεί να μπουν στο συνεργείο.
Όσο αφορά τις ευθύνες για την κατάσταση ο κ. Κάττου έθιξε το θέμα των επιθεωρήσεων καθώς και τον τρόπο με τον οποίο γίνονταν οι έλεγχοι των μηχανοκίνητων οχημάτων. Σύμφωνα με τον Πρόεδρο της ΠΣΙΣΜΟ, υπήρξαν στο παρελθόν αρκετές καταγγελίες για ελλιπείς και εικονικούς ελέγχους, που επιτρέπουν σε ακατάλληλα οχήματα να κινούνται στους δρόμους και να θέτουν σε κίνδυνο τη δημόσια ασφάλεια.
Ερωτηθείς κατά πόσον οι καιρικές συνθήκες επηρεάζουν το φαινόμενο των πυρκαγιών σε εν κινήσει οχήματα ο κ. Κάττου επεσήμανε πως σίγουρα παίζουν ρόλο αφού αναγκάζουν τον κινητήρα να ανεβάσει τη θερμοκρασία του πολύ πιο γρήγορα ωστόσο είναι ασήμαντος παράγοντας σε σχέση με όσους προαναφέρθηκαν.