Ο ακήρυχτος πόλεμος της ασφάλτου-Οι μαύρες Παρασκευές και τα ολέθρια λάθη

Μπορεί τα θανατηφόρα δυστυχήματα να παρουσιάζουν μείωση το 2018 σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια, ωστόσο παραμένουν σε πολύ υψηλά επίπεδα και καταστούν σχεδόν άπιαστο το στόχο του 2020, για μείωση κατά το ήμισυ των θανατηφόρων συγκρούσεων.
 
Το 2018 καταγράφηκαν συνολικά 44 θανατηφόρα δυστυχήματα έπειτα από τα οποία 49 συνάνθρωποί μας ξεψύχησαν στην άσφαλτο, αριθμός ο οποίος καταγράφει μείωση σε σύγκριση με το 2017 όπου οι νεκροί ανήλθαν στους 53.
 
Παράλληλα, μείωση καταγράφηκε τόσο στα σοβαρά τροχαία ατυχήματα όσο και στα ατυχήματα που επέφεραν μόνο υλικές ζημιές.
 
Το 2017 είχαν καταγραφεί συνολικά 349 σοβαρά τροχαία, ενώ το 2018 μειώθηκαν σε 292.
Όσον αφορά τα ελαφρά τροχαία, επίσης παρατηρείται μείωση, από 209 το 2017, σε 163 το 2018, ενώ τα τροχαία στα οποία υπήρξαν μόνο υλικές ζημιές, από 269 το 2017, μειώθηκαν σε 242 το 2018.
Θλιβερή πρωτιά για Λεμεσό, τραγική αύξηση για Πάφο
 
Από τα 44 θανατηφόρα δυστυχήματα, τα περισσότερα καταγράφηκαν στη Λεμεσό, συνολικά δεκατέσσερα, με 17 νεκρούς.
Δεύτερη επαρχία στο αιματοκύλισμα της ασφάλτου, η Πάφος η οποία εκτοξεύθηκε στον μαύρο πίνακα των θανατηφόρων δυστυχημάτων από την προτελευταία θέση του 2017. Συγκεκριμένα από 3 τροχαία το 2017, η Πάφος κατέγραψε το 2018, 9 τροχαία με 11 νεκρούς.

Ακολουθούν Λευκωσία και Λάρνακα με 8 τροχαία και ισάριθμους νεκρούς έκαστος, ενώ στην προτελευταία θέση παρέμεινε για το 2018 η Αμμόχωστος, με τέσσερα τροχαία και τέσσερις νεκρούς.

Στο διαμέρισμα της Μόρφου σημειώθηκε ένα θανατηφόρο δυστύχημα, με ένα νεκρό.

Το μοιραίο «κλικ» του κράνους και της ζώνης

Θλιβερά είναι και τα ποσοστά χρήσης ζώνης ασφαλείας ή κράνους από όσους έχασαν τη ζωή τους το 2018.
Το «κλικ» που μπορούσε να τους σώσει τη ζωή, δεν ακούστηκε ποτέ, κάτι που αν γινόταν, ίσως σήμερα τα θύματα να βρίσκονταν με τις οικογένειες τους.
Από τους 49 συνανθρώπους μας που έφυγαν σε τροχαία δυστυχήματα, οι 27 δεν έφεραν είτε ζώνη ασφαλείας, είτε προστατευτικό κράνος. Πιο συγκεκριμένα, από αυτούς τους 27, οι 18 διαπιστώθηκε ότι δεν φορούσαν ζώνη ασφαλείας, ενώ οι υπόλοιποι 9 ήταν μοτοσικλετιστές, οι οποίοι δεν έφεραν προστατευτικό κράνος.

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία, τα 19 από τα 49 θύματα του 2018, ήταν οδηγοί οχημάτων, ενώ οι 11 ήταν μοτοσικλετιστές. Άλλοι 8 ήταν πεζοί, 5 επιβάτες οχημάτων, 3 επιβάτες μοτοσικλέτας, 2 μοτοποδηλάτες και 1 ποδηλάτης.

Από τα στοιχεία, εξάγεται το συμπέρασμα ότι τα θανατηφόρα τροχαία με οχήματα αυξήθηκαν σε σύγκριση με το 2017, από 12 σε 19, ενώ μειώθηκαν τα θανατηφόρα με την εμπλοκή μοτοσικλετιστών, από τα 14 το 2017, στα 11 το 2018.

Τέσσερα παιδιά στον βωμό της ασφάλτου

Μεγάλη εντύπωση προκαλεί και το γεγονός ότι τέσσερις στους πέντε νεκρούς στην άσφαλτο, είναι άνδρες. Συγκεκριμένα από τους 49 νεκρούς του 2018, οι 39 ήταν άνδρες, εκ των οποίων ο ένας ήταν 16χρονος, ενώ οι υπόλοιπες 10 ήταν γυναίκες.

Μάλιστα, από τις 10 γυναίκες, οι τρεις ήταν ανήλικες κάτω των 14 ετών. Πρόκειται για το πεντάχρονο κοριτσάκι που έχασε τη ζωή του μετά από τροχαίο στον αυτοκινητόδρομο Λάρνακας τον περασμένο Ιούνιο, αλλά και τα δύο εντεκάχρονα αγγελούδια που έσβησαν λίγες μέρες αργότερα, στον αυτοκινητόδρομο Λεμεσού, καθώς επέστρεφαν από διαγωνισμό χορού, που είχαν κερδίσει στο εξωτερικό.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ:Ο «σιωπηλός» δολοφόνος που δεν έκανε ούτε και φέτος διακρίσεις

Η αιτία των θανατηφόρων και οι μαύρες Παρασκευές
 
Στα στοιχεία καταγράφονται επίσης οι κυριότερες αιτίες θανατηφόρων οδικών συγκρούσεων της τελευταίας πενταετίας, με τη μεγαλύτερη να είναι η απρόσεκτη και αμελής οδήγηση, με ποσοστό 24,37%, ενώ ακολουθεί κατά πόδας η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλης, με ποσοστό 22,27%. Τρίτη κυριότερη αιτία θανατηφόρων συγκρούσεων είναι η μη τήρηση αριστερής πλευράς και τέταρτη η υπερβολική ταχύτητα.
Τις Παρασκευές, οι πολίτες τις περιμένουν για να χαλαρώσουν από την κοπιαστική εβδομάδα στη δουλειά, ωστόσο οι κίνδυνοι που ελλοχεύουν τις συγκεκριμένες μέρες είναι πάρα πολλοί. Τις Παρασκευές της τελευταίας πενταετίας, καταγράφηκαν τα περισσότερα θανατηφόρα, 49 στο σύνολο, ενώ ακολουθεί η Κυριακή με 46 και το Σάββατο με 45.
 
Τα λιγότερα θανατηφόρα τροχαία καταγράφονται τις Δευτέρες με 19 στο σύνολο.
Επίσης, συνολικά 51 θανατηφόρα τροχαία καταγράφηκαν την τελευταία πενταετία από τις 16:00 μέχρι τις 20:00 το απόγευμα και ακολουθούν οι ώρες από τις 12:00 μέχρι τις 16:00, με 43 θανατηφόρα.
Τα στοιχεία δυστυχώς προκαλούν μεγάλα ερωτηματικά για την οδική συνείδηση που έχουν οι Κύπριοι πολίτες, αφού όσον αφορά κυρίως τη χρήση ζώνης ασφαλείας και του προστατευτικού κράνους, μετά από τόσα χρόνια θα έπρεπε αυτά να είναι αδιαπραγμάτευτα για όλους τους οδηγούς.
 
Επίσης θλιβερό είναι και το γεγονός ότι ο στόχος που τέθηκε για μείωση στα μισά θανατηφόρα τροχαία από το 2010, δεν μπορεί να επιτευχθεί κυρίως για λόγους ασυνειδησίας των οδηγών, οι οποίοι είτε οδηγούν καταναλώνοντας προηγουμένως αλκοόλ, είτε τρέχουν ή ακόμα οδηγούν απρόσεκτα και αμελώς.
 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Δειτε Επισης

Εξάσφαιρη Ατλέτικο σκόρπισε τη Σπάρτα-Κέρδισε την Σλόβαν η Μίλαν
Καμορανέζι με τέσσερις μήνες καθυστέρηση-Αναλαμβάνει την Ανόρθωση ο Ιταλός
Ζητά χρήματα από το στοίχημα ο ΠΑΣΠ-Έστειλε επιστολή στον Πρόεδρο
Ανακοίνωσε Γιώργο Κωστή ο Ολυμπιακός-Η διάρκεια του συμβολαίου του
Κυνηγά το 100ο του γκολ στο Τσάμπιονς Λιγκ ο Λεβαντόφσκι
Πλήγμα με Τσιμίκα στη Λίβερπουλ-Χάνει το παιχνίδι με τη Ρεάλ
«Δώστε μου πίσω τους παίκτες μου και θα δείτε τη Μάντσεστερ Σίτι»
Τέλος από την Ομόνοια ο Κωνσταντίνος Παναγή-Βγάζει το τριφύλλι μετά από δέκα χρόνια
Τοποθετήθηκε για την κόντρα με την ΚΟΠ η Ομόνοια-«Δεν προσβλέπουμε στο να κερδίσουμε εμείς κάτι ως ομάδα»
Το κενό στη γραμμή του VAR για το γκολ της Πάφου και η κόκκινη στον Κουλιμπαλί-Η ανάλυση Κυπριανίδη