Κραυγή αγωνίας από μητέρα παιδιού με απώλεια ακοής-«Το καταδικάσατε σε αποκλεισμό»
21:28 - 22 Αυγούστου 2020

Κραυγή απόγνωσης από μητέρα παιδιού με απώλεια ακοής, το οποίο θα αντιμετωπίσει τεράστιο πρόβλημα στο σχολείο, λόγω της χρήσης μάσκας, αφού δεν θα μπορεί να αντιλαμβάνεται όσα διδάσκουν οι καθηγητές του, καθώς θα εμποδίζεται η χειλανάγνωση.
Σε ανάρτησή της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η μητέρα ξεσπά κατά του Υπουργού Παιδείας Πρόδρομου Προδρόμουκαι της απόφασης για υποχρεωτικής χρήσης μάσκας από όλους τους μαθητές, άνω των έξι ετών.
Απευθυνόμενη στον υπουργό, η μητέρα αναφέρει, «έντιμε κύριέ υπουργέ, χθες ακούσαμε σοκαρισμένοι την απόφαση σας να επιστρέψουν όλοι οι μαθητές με μάσκα στα σχολεία. Για άλλη μια φορά λογαριάσατε την εξοικονόμηση χρήματος πάνω από την αξιοπρεπή και ισότιμη πρόσβαση των παιδιών με αναπηρία στην εκπαίδευση με ένταξη στο κανονικό σχολείο».
Όπως εξηγεί, είναι μητέρα παιδιού με απώλεια ακοής και από την 1η Αυγούστου που επιβλήθηκε η χρήση μάσκας ζει ένα μαρτύριο, οπού παρευρίσκεται με το παιδί και πρέπει φορά τη μάσκα.
«Μια αγαπημένη δασκάλα κωφών στην οποία χρωστά πολλά για το ενδιαφέρον κ την αγάπη της στο παιδί μας , με προμήθευσε με ειδικές μάσκες με διαφάνεια και άρχισε η κατάσταση να γίνεται πιο βιώσιμη γιατί διαφορετικά η συνηθισμένη ,δεν φτάνει που ακουμπά στα χείλη καταπνίγοντας την άρθρωση στην ομιλία που εκπέμπεται αλλά εμποδίζει και τη χειλαναγνωση».
Θέτει μάλιστα προς τον κ. Προδρόμου, σειρά ερωτημάτων.
«Πως πιστεύετε ότι ένα παιδί με απώλεια ακοής θα μπορεί
1. να στερεώσει τη μάσκα στο αυτί του παράλληλα με το ακουστικό βοήθημα;
2. Να κάθεται έξι ώρες στην τάξη και να μην καταλαβαίνει τι λέει η δασκάλα αλλά ούτε και τι λένε οι συμμαθητές του που όλοι θα φορούν μάσκα και θα βρίσκονται σε απόσταση από αυτό»;
1. να στερεώσει τη μάσκα στο αυτί του παράλληλα με το ακουστικό βοήθημα;
2. Να κάθεται έξι ώρες στην τάξη και να μην καταλαβαίνει τι λέει η δασκάλα αλλά ούτε και τι λένε οι συμμαθητές του που όλοι θα φορούν μάσκα και θα βρίσκονται σε απόσταση από αυτό»;
Διερωτάται επίσης κατά πόσον, «μπορείτε κύριε υπουργέ να μπείτε στη θέση αυτού του παιδιού που το καταδικάζετε σε αποκλεισμό από τη μαθησιακή διαδικασία , που παίζετε με τις αντοχές του νευρικού συστήματος του και τη ψυχολογία του;
Μπορείτε κύριε υπουργέ να μπείτε στη δική μας θέση , των γονιών που μας πετάτε το μπαλάκι να βρούμε μονοί μας τον τρόπο (αν τον βρούμε)να στηρίξουμε αυτό το παιδί να μην οδηγηθεί από το αριστείο στην παραίτηση η και στην κατάθλιψη;Όχι δεν μπορείτε κύριε υπουργέ και το αποδείξατε όταν ανακοινώσατε αυτό το απάνθρωπο μετρό χωρίς εξαιρέσεις».
Υπέδειξε επίσης ότι, «δεν είναι η πρώτη φορά που ο εκάστοτε υπουργός αδιαφορεί για τα παιδιά με αναπηρίες... το ίδιο συνέβηκε τον Ιούνιο... το ίδιο συμβαίνει κάθε χρόνο τα τελευταία χρόνια που μάταια ζητούμε να μειωθεί επίσημα ο αριθμός των παιδιών στα τμήματα παιδιών με ακουστική αναπηρία και σεις μας αγνοείτε...»
Και συνέχισε λέγοντας πως, «το εμπεδώσαμε κύριε υπουργέ ότι μόνο οι αρτιμελείς μετράνε και η εύκολη λύση για σας και για τους περισσοτέρους διευθυντές σας είναι να πετάξετε αυτά τα παιδιά έξω από την ένταξη και την ισότιμη παροχή εκπαίδευσης κλείνοντας τα σε ειδικά σχολεία ...αυτή τη ρατσιστική συμπεριφορά κουραστήκαμε να τη ζούμε».
Καταλήγοντας, η μητέρα τονίζει ότι, «δεν είναι αυτή η λύση κύριέ υπουργέ και δεν θα περάσει.... το έχουν αποδείξει πολλές φορές τα παιδιά μας ότι και να φοιτήσουν μπορούν και να αριστεύσουν ... φτάνει να μην τους κλείνετε την πόρτα κατάμουτρα όπως κάνετε τώρα. Έχετε δεσμευτεί για παροχή ισότιμης ειδικής εκπαίδευσης στη σύμβαση του Ο.Η.Ε για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία και είστε υπόχρεοι να την τηρήσετε».
Η λύση που απαιτεί, όπως λέει, είναι μια σημαντική μείωση του αριθμού των παιδιών στις τάξεις παιδιών με ακουστική αναπηρία και τήρηση των αποστάσεων ώστε να μην χρειάζεται μάσκα.