Νέες αλλαγές στους κανονισμούς της F1 του 2026

Η FIA και οι ομάδες της Formula 1 συνεργάστηκαν σε μία σειρά από αναγκαίες αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς του 2026.

Τον περασμένο Ιούνιο η Formula 1 παρουσίασε το όραμά της για την αγωνιστική σεζόν του 2026. Εκείνη τη χρονιά θα γίνουν τεράστιες αλλαγές στους κανονισμούς, καθώς θα έχουμε νέα γενιά μονοθεσίων και κινητήρων.

Τα μονοθέσια θα διαφέρουν σημαντικά από τα τωρινά, με τις διαστάσεις τους να είναι μικρότερες ώστε να προσφέρουν καλύτερες μάχες στην πίστα. Στόχος επίσης είναι να μειωθεί σημαντικά το βάρος τους, κάτι το οποίο ζητούν εδώ και χρόνια οι οδηγοί.

Η πιο δομική αλλαγή είναι στην αεροδυναμική. Για πρώτη φορά θα δούμε ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα στα μονοθέσια τα οποία θα είναι η εμπρός και η πίσω αεροτομή. Παρά τις επίσημες ανακοινώσεις από τις FIA και F1, οι ομάδες δεν ήταν ευχαριστημένες με αυτά που είχαν στα χέρια τους και απαιτούσαν αλλαγές. Οι ανησυχίες τους ήταν μεγάλες για την ταχύτητα των μονοθεσίων, η οποία θα ήταν πιο κοντά στη Formula 2 απ’ ότι στα τωρινά δεδομένα της Formula 1.

Έπειτα από μήνες συζητήσεων εγκρίθηκε μία σειρά από αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς του 2026. Αυτό το επιβεβαίωσε ο διευθυντής μονοθεσίων της FIA, Νικόλας Τομπάζης: «Θα γίνει αύξηση στην απόδοση των μονοθεσίων κατά 50 βαθμούς στην αεροδυναμική. Αυτό σημαίνει πως τα μονοθέσια θα υστερούν κατά 40% έναντι των τωρινών και θα έχουν 15% λιγότερη αεροδυναμική απόδοση. Όσον αφορά την ταχύτητά τους, θα πλησιάζουν πολύ τα τωρινά μονοθέσια».

Οι ομάδες έμειναν πολύ ευχαριστημένες από τις αλλαγές που εγκρίθηκαν για το 2026. Όπως εξηγούν οι Τζέιμς Βόουλς της Williams και Αντρέα Στέλα της McLaren, τα εργοστάσια θα έχουν περισσότερες ελευθερίες στο σχεδιασμό και αυτό θα οδηγήσει σε διαφορετικό μονοθέσιο ανά ομάδα.

«Έχει γίνει πολύ καλή δουλειά με την FIA και πιστεύω πως οι ομάδες μπορούν να βρουν πιο αποτελεσματικά τώρα λύσεις. Είμαστε πλέον σε μία κατάσταση όπου μπορούμε να εξερευνήσουμε περισσότερο τους κανονισμούς. Παράλληλα θα υπάρχει περισσότερη απόδοση. Υπάρχει πλέον καλύτερη ισορροπία», ανέφερε ο Βόουλς στο περιθώριο του GP Βραζιλίας.

Από τη μεριά του ο Στέλα της McLaren, πρόσθεσε: «Θέλω να εκφράσω τη στήριξή μου σε όλα όσα είπε ο Τζέιμς Βοουλς για τη δουλειά και τη συνεργασία μεταξύ των ομάδων και της FIA. Είναι πολύ σημαντικό αυτό. Είναι πιο πειστικές οι αλλαγές που έγιναν βάσει προσομοιώσεων. Τα επίπεδα κάθετης δύναμης είναι σε καλύτερη κατάσταση. Έχουμε ακόμη μερικές εβδομάδες δουλειάς πάνω στους κανόνες».

Πηγή: gazzetta.gr

Δειτε Επισης

Ιστιοπλοΐα: Στην κορυφή της Ευρώπης η Ερμιόνη Γκίκα
Τσιτσιπάς για τον τραυματισμό του: «Αυτή τη φορά το σώμα μου είπε αρκετά»
ΝΒΑ: Αρχίζουν τα playoffs, με φαβορί τους Σέλτικς-Κόντρα στους Πέισερς η πρώτη μάχη του Αντετοκούνμπο
Για πρώτη φορά οι γυναίκες αθλήτριες θα είναι περισσότερες από τους άνδρες στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Λος Άντζελες
Πρώτος στον κόσμο ημιμαραθώνιος ρομπότ-ανθρώπων στο Πεκίνο
Ρεαλιστής ο Χάμιλτον: «Προς το παρόν προσπαθώ να μπω στην πρώτη δεκάδα»
Τρίτη συνεχόμενη νίκη και βήμα παραμονής για την Εσπανιόλ
Ρεάλ Μαδρίτης - Μπάγερν Μονάχου 93-71: Διέλυσε τους Βαυαρούς και τώρα Ολυμπιακός
Οι Γκρίζλις νίκησαν τους Μάβερικς και παίζουν στα playoffs με τους Θάντερ
Αποσύρθηκε ο Τσιτσιπάς λόγω αδιαθεσίας-Πέρασε ο Φις στο τουρνουά της Βαρκελώνης