Formula 1: Tο πρόγραμμα του GP Σαουδικής Αραβίας, τα ελαστικά και η στρατηγική

Σε ένα σιρκουί δρόμων με εντελώς διαφορετικά χαρακτηριστικά από του Σακίρ, το περασμένο τριήμερο, αλλάζουν λίγο και τα δεδομένα του ανταγωνισμού στην κορυφή της Formula 1 ενόψει του 5ου φετινού γύρου του πρωταθλήματος – του GP Σαoυδικής Αραβίας (18-20/4).

Η McLaren επιβεβαίωσε στο Μπαχρέιν την ανωτερότητα της MCL39 κυρίως στους ζεστούς αγώνες, αποδεικνύοντας ότι η θριαμβευτική νίκη του Μαξ Φερστάπεν στην Ιαπωνία πριν από δύο εβδομάδες ήταν μια παρένθεση που οφειλόταν στις χαμηλές θερμοκρασίες και στην έλλειψη θερμικής φθοράς των ελαστικών.

Ο Όσκαρ Πιάστρι ξεκινά το τριήμερο στη Τζέντα με τον “αέρα” της αυτοπεποίθησης που του χάρισε η κυριαρχική νίκη στο Σακίρ – την ώρα που ο Λάντο Νόρις έχει το κίνητρο να ανακάμψει μετά τις απρόσμενες δυσκολίες του προηγούμενου τριημέρου, που τον άφησαν στο τρίτο σκαλί του βάθρου και επέτρεψαν τη μείωση της διαφοράς του στη βαθμολογία από τον Αυστραλό στους 3 βαθμούς.

GP2402_175618_77A0286-full

Η πίστα της Τζέντα θα ταιριάξει, στο μεταξύ, περισσότερο από του Σακίρ στις Ferrari και Red Bull, κι αν όλα πάνε καλά για τις δύο αυτές ομάδες δεν αποκλείεται να καταφέρουν να ανταγωνιστούν για τη μάχη του βάθρου τη Mercedes – που διαθέτει μέχρι στιγμής το δεύτερο πιο ανταγωνιστικό μονοθέσιο της σεζόν.

Στρατηγική
Η Pirelli επέλεξε για φέτος μία βαθμίδα μαλακότερες γόμες στη Σαουδική Αραβία, που σημαίνει ότι θα προσφέρει στις ομάδες τις γόμες C3 (σκληρή), C4 (μέση) και C5 (μαλακή). Κάθε οδηγός θα έχει στη διάθεσή του δύο σετ σκληρής, τρία σετ μέσης και οκτώ σετ μαλακής γόμας – αν και αυτοί που θα φτάσουν στο Q3 των δοκιμών κατάταξης θα έχουν κι ένα σετ μαλακής ακόμα.

Η επιλογή πιο μαλακών ελαστικών έγινε ώστε να ανοίξουν περισσότερες στρατηγικές επιλογές και να γίνει ο αγώνας πιο απρόβλεπτος. Στα προηγούμενα 4 GP στη Τζέντα οι ομάδες επέλεγαν απαρέγκλιτα στρατηγική ενός πιτ-στοπ, ακόμα και σε περιστάσεις που έμπαινε στην πίστα το όχημα ασφαλείας. Η συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών εκκινούσαν με τη μέση γόμα, και έβαζαν τη σκληρή για το δεύτερο stint.

Η επιφάνεια της πίστας δεν είναι ιδιαίτερα τραχιά, αλλά οι πλευρικές δυνάμεις που ασκούνται στα ελαστικά είναι σημαντικές – αν και όχι στο επίπεδο της Σουζούκα ή της Βαρκελώνης, σύμφωνα με την Pirelli.

Το graining (δημιουργία κόκκων στην επιφάνεια του ελαστικού) μπορεί να εμφανιστεί, ειδικά στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές, καθώς η πίστα είναι πολύ βρώμικη στην αρχή μιας και σπάνια χρησιμοποιείται για αγώνες.

05-sa25-preview-en-full

Πρόγραμμα GP Σαουδικής Αραβίας 2025

  • M. Παρασκευή 18 Απριλίου
    16:30-17:30: Ελεύθερες Δοκιμές 1 (FP1)
    20:00-21:00: Ελεύθερες Δοκιμές 2 (FP2)
  • M. Σάββατο 19 Απριλίου
    16:30-17:30: Ελεύθερες Δοκιμές 3 (FP3)
    20:00-21:00: Δοκιμές κατάταξης (Q)
  • Κυριακή 20 Απριλίου
    20:00: Αγώνας (GP)
M498582-full

5 HOT πληροφορίες για το GP Σαουδικής Αραβίας 2023

  • Το σιρκουί της Τζέντα είναι η ταχύτερη πίστα σε δρόμους πόλης και η δεύτερη ταχύτερη της Formula 1, μετά τη Μόντσα. Η μέση ωριαία ταχύτητα εδώ κυμαίνεται στα 250 km/h, ενώ η μέγιστη ταχύτητα ξεπερνά τα 300 km/h. Ο αγώνας εκεί είναι βραδινός – όπως και του Μπαχρέιν, της Σιγκαπούρης και του Άμπου Ντάμπι.
  • Το Γκραν Πρι της Σαουδικής Αραβίας έχει 50 γύρους, ενώ είναι το GP της F1 με τις περισσότερες στροφές: 27. Η στροφή 13 έχει κλίση 12 μοιρών και αυτό βοηθά την συνεχή ροή της διαδρομής που δίνει τον δεύτερο ταχύτερο ρυθμό στο γύρο, μετά τη Μόντσα.
  • Η πίστα σχεδιάστηκε πριν από 4 χρόνια και βελτιώνεται συνεχώς από τότε. Πέρσι άλλαξε η θέση συγκεκριμένων τειχίων (όπως στις στροφές 8 και 10) ώστε να βελτιωθεί η ορατότητα στην είσοδο, αλλά και στη στροφή 23 για να μειωθεί η ταχύτητα διέλευσης. Επίσης, άλλαξε το σημείο που βρίσκεται ο αισθητήρας ο οποίος καθορίζει αν θα ανοίξει το τρίτο DRS, στην τελευταία φουρκέτα πριν την κύρια ευθεία, έτσι ώστε να μην το εκμεταλλεύονται οι οδηγοί και φρενάρουν επικίνδυνα σε σημείο που θα έπρεπε να επιταχύνουν.
  • Η άσφαλτος είναι μέσης πρόσφυσης, όμως η άμμος που φέρνει ο αέρας από την παραλία της Ερυθράς Θάλασσας επηρεάζει την επιφάνειά της. Όσο καθαρίζει από το πέρασμα των μονοθεσίων και στρώνεται με γόμα στη διάρκεια του τριημέρου, τόσο μεγαλύτερη πρόσφυση προσφέρει. Η πίστα δεν είναι ιδιαίτερα απαιτητική για τα φρένα.
  • Πρόκειται για μια πίστα χαμηλής αεροδυναμικής άντωσης, που θα ευνοήσει όσα μονοθέσια είναι αποδοτικότερα σε τέτοιου είδους ρυθμίσεις, ενώ η στρατηγική είναι ιδιαίτερα περίπλοκη – και καθόλου ξεκάθαρη όπως ήταν στο Μπαχρέιν. Ο χρονισμός των πιτ-στοπς με την πολύ πιθανή είσοδο του οχήματος ασφαλείας κάποια στιγμή στον αγώνα μπορεί να είναι καθοριστικός για το αποτέλεσμα ακόμα και των κορυφαίων συνδυασμών.

Πηγή: sport24.gr

Δειτε Επισης

Ρεαλιστής ο Χάμιλτον: «Προς το παρόν προσπαθώ να μπω στην πρώτη δεκάδα»
Τρίτη συνεχόμενη νίκη και βήμα παραμονής για την Εσπανιόλ
Ρεάλ Μαδρίτης - Μπάγερν Μονάχου 93-71: Διέλυσε τους Βαυαρούς και τώρα Ολυμπιακός
Οι Γκρίζλις νίκησαν τους Μάβερικς και παίζουν στα playoffs με τους Θάντερ
Αποσύρθηκε ο Τσιτσιπάς λόγω αδιαθεσίας-Πέρασε ο Φις στο τουρνουά της Βαρκελώνης
Μεγάλο πλήγμα για τη Μπάγερν-Χωρίς Έντουαρντς κόντρα στη Ρεάλ
Έβγαλε μέρος της προπόνησης του Ολυμπιακού ο Γουόκαπ, κανονικά ο Βιλντόζα
Αμφίβολος ο Μοράντ για τον «τελικό» με τους Μάβερικς
Στο δεύτερο Gran Slam της χρονιάς τη Δευτέρα ο Παύλος Κοντίδης
«Χρυσάφι» Aston Martin σε Φερστάπεν: 264 εκατ. ευρώ για τρία χρόνια!