Ο Ράσελ επιβεβαίωσε την ταχύτητα της Mercedes στον Καναδά με τον πρώτο χρόνο στο FP2
06:42 - 14 Ιουνίου 2025

H Mercedes ταξίδεψε στον Καναδά, για τον 10 φετινό αγώνα της Formula 1, με μια σειρά αναβαθμίσεων της W16 και με την νέα εμπρός ανάρτηση που δεν είχε αποδώσει όπως αναμενόταν στους τελευταίους αγώνες. Όμως τώρα όλα δείχνουν να δουλεύουν για την ομάδα του Μπράκλεϊ, και φάνηκε στη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών με το 1-3 των Τζορτζ Ράσελ και Κίμι Αντονέλι.
Σε αυτό το σιρκουί, όπου μετρά η σταθερότητα της ουράς στα σημεία βίαιου φρεναρίσματος και στην έξοδο, καθώς και η ικανότητα του μονοθεσίου να ανταπεξέρχεται με σταθερότητα στις ανωμαλίες της ασφάλτου και στο πέρασμα από τα κερμπς, η W16 δείχνει να βρίσκεται στο στοιχείο της – σε βαθμό που ενδεχομένως η ομάδα να ελπίζει στην επανάληψη της περσινής πολ ποζίσιον του Τζορτζ Ράσελ.
Η δεύτερη αυτή περίοδος δοκιμών του Μόντρεαλ, με λίγο κρύο αλλά πάντα με λιακάδα, διεξήχθη χωρίς τη συμμετοχή του Σαρλ Λεκλέρ – καθώς οι μηχανικοί του θα χρειαζόταν να αλλάξουν όλο το σασί της SF-25 του Μονεγάσκου μετά από το ατύχημά του στην πρώτη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών. Και αυτή είναι μια πολύ χρονοβόρα διαδικασία.
Σε μια περίοδο που οι ομάδες έψαχναν την πρόσφυση, ο Ράσελ πέτυχε τον πρώτο χρόνο (1:12.123) με τη μέση γόμα – που φάνηκε να είναι η πιο αποδοτική στον έναν γύρο. Πρόκειται για τη C5 που ήταν η μαλακή πέρσι. Ο Νόρις με τη μαλακότερη C6 δεν κατάφερε να κινηθεί ταχύτερα
Κι αυτό διότι η νέα υπερ-μαλακή C6 που εισήχθη φέτος φαίνεται να υπερθερμαίνεται μέχρι να τελειώσει ο ένας γρήγορος γύρος σε απόλυτη ταχύτητα, όπως είδαμε να συμβαίνει και στην Ίμολα. Η απόδοση της μέσης (C5) γόμας, έτσι, γεννά ένα πολύ ενδιαφέρον δίλημμα στρατηγικής για τις ομάδες ενόψει των αυριανών κατατακτήριων (14/6, 23:00).
Οι δοκιμές ξεκίνησαν με ένα ήπιο ατύχημα του Λανς Στρολ, που έσπασε την εμπρός αριστερή του ανάρτηση ακουμπώντας στον εξωτερικό τοίχο της στροφής 7.
Ο Ράσελ ηγήθηκε της διαδικασίας αρχικά με 1:12.887 και μετά με 1:12.602 με μαλακά, αλλά τελικά ήταν το γύρο του με τα μεσαία ελαστικά στο 1:12.123 που αποδείχθηκε ακατάρριπτος.
Λίγο μετά το ημίωρο, ο Νόρις κατάφερε να βρει έναν καθαρό γύρο ανάμεσα στο κυκλοφοριακό, τερματίζοντας μόλις 0,028 δευτερόλεπτα πίσω από τον Ράσελ. Ο ρούκι της Mercedes, Κίμι Αντονέλι, ήταν τρίτος με μαλακά ελαστικά, μπροστά από τον Άλεξ Άλμπον της Williams – ο οποίος επιβεβαίωσε τη δυναμική εκκίνηση της ομάδας του σε μια πίστα που θεωρητικά ευνοεί την FW47.
Ο Φερνάντο Αλόνσο επιβεβαίωσε τη σχετική άνοδο της Aston Martin στους τελευταίους αγώνες, αποσπώντας μάλιστα τα συγχαρητήρια από τους μηχανικούς του στο γκαράζ. Ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος, Όσκαρ Πιάστρι, ήταν μόλις έκτος, τέσσερα δέκατα πίσω από την κορυφή, ενώ ακολούθησε ο Κάρλος Σάινθ με τη δεύτερη Williams.
Ο Φερστάπεν βρισκόταν εκτός δεκάδας μέχρι την τελευταία στιγμή, οπότε βγήκε για έναν γύρο με μεσαία γόμα και κατάφερε να ανεβεί στην ένατη θέση. Ο πρωταθλητής, ο ταχύτερος στο FP1, ανέφερε πως η Red Bull του ήταν πιο “νευρική” απ’ ό,τι στις πρώτες σημερινές δοκιμές, ενώ δυσκολεύτηκε και με το σύστημα πέδησης.
Σχετικά με το ρυθμό αγώνα, στις συστοιχίες γύρων του FP2 είδαμε τον Νόρις και τον Πιάστρι με τις δύο McLaren MCL39 να είναι ταχύτεροι κατά 0,3’’ κατά μέσο όρο στον γύρο από τους πλησιέστερους αντιπάλους τους. Ο Πιάστρι ήταν ελάχιστα, 0,07’’ στο γύρο, πιο αργός του Νόρις.
Ο πιο κοντινός αντίπαλος των McLaren σε ρυθμό αγώνα έδειξε να είναι ο Μαξ Φερστάπεν με τη Red Bull RB21 – η οποία όμως δεν εμφάνισε την ισορροπία που θα ήθελε ο Ολλανδός για τον έναν γρήγορο γύρο της προσομοίωσης των κατατακτήριων.
Πηγή: sport24.gr