Το παράβολο που πρέπει να καταβάλει κάθε ομάδα στη FIA για τη νέα σεζόν καθορίζεται από δύο παράγοντες. Υπάρχει ένα σταθερό βασικό ποσό περίπου 605.000 ευρώ, το οποίο όλες οι ομάδες καταβάλλουν ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα της σεζόν.
Πάνω σε αυτό το σταθερό ποσό στη συνέχεια προστίθεται ένα μεταβλητό κόστος που υπολογίζεται με 7.230 ευρώ για κάθε βαθμό που συγκεντρώνει η ομάδα στο πρωτάθλημα της προηγούμενης χρονιάς.
Αυτό το σύστημα έχει σχεδιαστεί ώστε η συμμετοχή στο πρωτάθλημα να είναι αναλογική με την αγωνιστική επιτυχία: όσο περισσότερους βαθμούς σκοράρει μια ομάδα, τόσο υψηλότερη είναι η χρέωση συμμετοχής.
Για τη McLaren, όπως ήταν αναμενόμενο μετά από μια σεζόν κυριαρχίας, με 14 νίκες σε 24 GP, το τελικό ποσό είναι ιδιαίτερα υψηλό. Με 833 βαθμούς σε 24 Grand Prix, το παράβολο συμμετοχής της ξεπερνά τα 7,7 εκατομμύρια δολάρια, δηλαδή περίπου 6,6 εκατ. ευρώ.
Ενδεικτικό είναι ότι η Mercedes, δεύτερη στο πρωτάθλημα κατασκευαστών του 2025, καλείται να καταβάλει σχεδόν το μισό παράβολο (3,4 εκατ. ευρώ) για τη σεζόν του 2026 – μεγαλύτερο, ωστόσο, από το παράβολο της Red Bull Racing που σημείωσε 8 νίκες με τον Μαξ Φερστάπεν.
Όσον αφορά τη νέα ομάδα της Cadillac, το κόστος περιορίζεται μόνο στο βασικό παράβολο, δηλαδή περίπου 605.000 ευρώ. Στην περίπτωση της Audi, η βάση για τον υπολογισμό του παραβόλου θα είναι οι βαθμοί που συγκέντρωσε η Sauber, αντικατοπτρίζοντας τη μεταβατική φάση μεταξύ των δύο οργανισμών.
Τα παράβολα των ομάδων για το πρωτάθλημα της F1 2026
McLaren – 6.644.000 ευρώ
Mercedes – 3.440.000 ευρώ
Red Bull – 3.330.000 ευρώ
Ferrari – 3.010.000 ευρώ
Williams – 1.430.000 ευρώ
Racing Bulls – 1.160.000 ευρώ
Aston Martin – 1.140.000 ευρώ
Haas – 1.080.000 ευρώ
Sauber/Audi – 1.030.000 ευρώ
Alpine – 740.000 ευρώ
Cadillac – 605.000 ευρώ
Πηγή: sport24.gr


