Δευτέρα, 23 Σεπτεμβρίου, 2019 | Επικοινωνία
trans gif

Ούτε στην Premier League τα πράγματα δεν είναι εντελώς αγγελικά πλασμένα

Μάνος Σταραμόπουλος, Μάνος Σταραμόπουλος   02/08/2019 15:48
Ούτε στην Premier League τα πράγματα δεν είναι εντελώς αγγελικά πλασμένα

Ούτε στην Premier League τα πράγματα δεν είναι εντελώς αγγελικά πλασμένα

Μάνος Σταραμόπουλος, Μάνος Σταραμόπουλος   02/08/2019 15:48

Καμιά φορά λέμε εμείς «α τι καλά που τα κάνουν οι Άγγλοι» . Και πόσο όμορφα έχουν φτιάξει την Premier League . Όμως αν το ψάξει κανείς λίγο πιο βαθειά το θέμα,  θα διαπιστώσει πως κι εκεί τα πράγματα δεν είναι εντελώς αγγελικά πλασμένα .

Όλοι λίγο πολύ θα θυμόμαστε ότι πριν  μερικά χρόνια η Ποδοσφαιρική ομοσπονδία της  Αγγλίας είχε απαγορεύσει στις επαγγελματικές της ομάδες να έχουν στις φανέλες τους, διαφημίσεις εταιρειών στοιχημάτων. Είχε βγάλει μάλιστα και ρητή εντολή!

Άλλες το εφήρμοσαν άλλες όχι.  Ίσως σημαντικό ρόλο να φέρει και η ίδια η ηγεσία της ποδοσφαιρικής ομοσπονδίας της Αγγλίας η οποία δεν επέβαλε κάποια ποινή στην αρχή ή ενδεχομένως δεν ασχολήθηκε τόσο σοβαρά όσο θα έπρεπε. Και φτάνουμε τώρα λίγο πριν το ξεκίνημα της σαιζόν 2019-20 όπου αυτή τη φορά βλέπουμε ότι ενώ κανείς από τις 6 κορυφαίες ομάδες της Premier League δεν έχει  χορηγό τυχερών παιχνιδιών, οι υπόλοιπες μπαίνουν δυνατά στο χώρο αυτό.

Πρόσφατα μάλιστα ο Τζέιμς Γκράιμς, εθισμένος σε τυχερά παιχνίδια είπε χαρακτηριστικά:

"Δεδομένου ότι οι εταιρείες τυχερών παιχνιδιών έχουν αποδεχθεί την αρχή της μη προβολής τηλεοπτικών διαφημίσεων,  κατά τη διάρκεια αγώνων ποδοσφαίρου επειδή είναι ορατές σε παιδιά, είναι εντελώς αδικαιολόγητο να μην επεκταθεί η απαγόρευση πριν από τα ματς  για τη χορηγία φανελών  και τη διαφήμιση περιμετρικώς του αγωνιστικού χώρου».

Η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ τώρα,  η ομάδα  μακράν με τα μεγαλύτερα έσοδα λόγω της συμφωνίας που έχει με τον βασικό της χορηγό, ο οποίος είναι η  αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία Chevrolet, εισπράττει ετησίως το ποσό των   80 εκατομμυρίων δολαρίων (72, 480 .000 ευρώ)  .
Την θρυλική Γιουνάιτεντ ακολουθούν από κοντά,  η γειτόνισσά της, Μάντσεστερ Σίτυ η οποία έχει συμφωνία με την αεροπορική εταιρεία Etihad  (ανήκει στην  βασιλική οικογένεια του Αμπού Ντάμπι - ανάμεσά τους είναι και ο  Σείχης, Μανσούρ) και της αποφέρει το χρόνο το ποσό των 50 εκ.ευρώ

Οι μισές από τις φανέλλες των συλλόγων της Premier League θα φέρουν το λογότυπο της εταιρείας τυχερών παιχνιδιών κατά τη διάρκεια της νέας σεζόν (2019/20) , προκαλώντας ανησυχία για την εξομάλυνση των στοιχημάτων μεταξύ των νέων οπαδών.

Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε πρόσφατα  στο Ηνωμένο Βασίλειο  προειδοποιούσε για «άσχημες  συνέπειες» λόγω του κορεσμού του παιχνιδιού από την  βιομηχανία, ενώ πρόσφατες έρευνες έχουν δείξει πως υπάρχει κάποιος σύνδεσμος μεταξύ του παιχνιδιού και της αυτοκτονίας.
Τόσο η εταιρεία  Ladbrokes (ιδιοκτήτης της GVC)  όσο και η Paddy Power Betfair έχουν  ανακοινώσει πως δεν επιθυμούν να έχουν οποιαδήποτε συνεργασία με την ομοσπονδία και δεν επιθυμούν πλέον να έχουν χορηγίες τους στις φανέλλες των ομάδων.

Τεράστια κέρδη
Εν τω μεταξύ οι σύλλογοι της Premier League αναμένεται να αποκομίσουν το ποσό ρεκόρ των  317 εκ. ευρώ   από συμφωνίες χορηγίας φανελλών  κατά την προσεχή σεζόν. Θα υπάρξει δηλαδή μία  αύξηση άνω του 10% σε σύγκριση με τα  285 εκ. ευρώ  που εισέπραξαν την σαιζόν  2018/19. Μάλιστα 10 από τους 20 συλλόγους της κορυφαίας κατηγορίας θα παρουσιάσουν την επωνυμία μιας εταιρίας τυχερών παιχνιδιών, από τις 9 που ήταν  πέρυσι.!

Ωστόσο, ενώ κανείς  από τις 6 κορυφαίες ομάδες  δεν έχει χορηγό τυχερών παιχνιδιών, η  βιομηχανία τυχερών παιχνιδιών  αντιπροσωπεύει τη συντριπτική πλειοψηφία των υπολοίπων 14 !!! Η  Betway με έδρα την  Μάλτα είναι ο μεγαλύτερος χορηγός που προσφέρει 12 εκ. ευρώ μόνο στην Λονδρέζικη ,  Γουέστ Χαμ.

Πολιτικοί…
Ο  Νο 2 του κόμματος των Εργατικών, Τομ Γουότσον σαν πολιτικός, κάνει πολιτική δια μέσω και του ποδοσφαίρου που αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες της Οικονομίας του Ηνωμένου Βασιλείου. Δήλωσε λοιπόν ότι το  κόμμα του θα απαγόρευε στις εταιρείες τυχερών παιχνιδιών να διαφημίζονται δια μέσω του ποδοσφαίρου αν έρθει στην εξουσία.  

Πριν από ένα χρόνο η βιομηχανία τυχερών παιχνιδιών είχε πει να θυμίσουμε πως θα δεσμευτεί να μειώσει το ποσό της διαφήμισης στο ποδόσφαιρο. Ουσιαστικά βεβαίως κάτι τέτοιο δεν συνέβη.

Τέλος πρέπει να σημειωθεί ότι ενώ οι  εταιρείες τυχερών παιχνιδιών είναι μακράν οι πιο πολυάριθμες μεταξύ των χορηγών ποδοσφαίρου , σύμφωνα με στοιχεία από έρευνα που πραγματοποίησε η  Sporting Intelligence  δεν είναι και οι πλέον προσοδοφόρες για τις ομάδες…


 
Μάνος Σταραμόπουλος 
Δημοσιογράφος – Αναλυτής διεθνούς ποδοσφαίρου και υποθέσεων
Μέλος επιτροπής ποδοσφαίρου AIPS και Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Στατιστικής IFFHS
Ανταποκριτής: France Football, A Bola, Discoveryfootball. com , Mundo Deportivo

 

Πίσω στην αρχή της σελίδας