Ο Χάμιλτον θέλει να φέρει τη Ferrari στα δικά του μέτρα
20:57 - 22 Ιουλίου 2025

Καθώς το πρωτάθλημα της Formula 1 2025 έχει περάσει πλέον στο δεύτερο μισό της σεζόν, η προσοχή στρέφεται αναπόφευκτα στο 2026 και στη μεγάλη αλλαγή κανονισμών, με τον Λιούις Χάμιλτον να δηλώνει ότι θέλει να μεταδώσει το δικό του “DNA” στο επόμενο μονοθέσιο της Ferrari. Τι ακριβώς όμως αναζητά ο επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής;
Το παρόν και το μέλλον δείχνουν διαφορετικά, αλλά είναι άρρηκτα συνδεδεμένα μέσω της εξέλιξης, της εμπειρίας και της συνεχούς ανάπτυξης που γίνεται στο εργοστάσιο.
Για τη Ferrari, η σύνδεση αυτή εκφράζεται στην προσπάθεια ανατροπής μιας σεζόν που δεν έχει ανταποκριθεί στις προσδοκίες. Το έργο που γίνεται σήμερα –και στους μήνες που ακολουθούν– θα αποτελέσει το θεμέλιο για το μονοθέσιο του 2026. Η φάση της εξέλιξης δεν είναι ακόμα προχωρημένη, αλλά βρίσκονται ήδη υπό διαμόρφωση οι βασικές σχεδιαστικές επιλογές.
Doesn't matter who you are, you never get tired of this 😮💨 pic.twitter.com/hv33aHv7ZC
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) July 18, 2025
Το αποτύπωμα του Χάμιλτον στο μονοθέσιο της Ferrari
Στο πλαίσιο της προετοιμασίας για τη νέα εποχή της Formula 1, ο Χάμιλτον προσπαθεί να επηρεάσει θεμελιωδώς την εξέλιξη της Ferrari του 2026, εστιάζοντας όχι μόνο σε τεχνικά ζητήματα αλλά και σε μεθόδους εργασίας.
Ο ίδιος έχει ήδη βιώσει μια δύσκολη μετάβαση από τη Mercedes στη δύστροπη SF-25, με την απόδοσή του να μην είναι η αναμενόμενη. Από τα πρώτα του κιόλας GP, ο 7 φορές παγκόσμιο πρωταθλητής ανέδειξε προβλήματα που σχετίζονται τόσο με τη συμπεριφορά του μονοθεσίου όσο και με την αίσθηση πίσω από το τιμόνι.
«Προσπαθώ να δώσω το DNA μου στο επόμενο μονοθέσιο της Ferrari», δήλωσε ανοιχτά ο Βρετανός.
Nothing beats some family support 💕 pic.twitter.com/bgWXQE4olS
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) July 19, 2025
Μία ομάδα που είναι ακόμη «ξένη» στον Χάμιλτον
Ένα από τα πρώτα σημεία που επισήμανε ήταν η υποβοήθηση του τιμονιού. Από τη Σίλβερστον, φάνηκε ότι ίσως χρειαστούν επανασχεδιασμοί εξαιτίας αλλαγών στην ανάρτηση. Όμως ο Χάμιλτον ζήτησε συγκεκριμένες ρυθμίσεις που να ανταποκρίνονται στο προσωπικό του στιλ οδήγησης.
Η διαφορά μεταξύ δομικών αδυναμιών και υποκειμενικών απαιτήσεων είναι καθοριστική. Το στήσιμο στην υποβοήθηση του τιμονιού είναι εξαιρετικά προσωπικό, και τέτοια ζητήματα εμφανίζονται συχνά όταν ένας οδηγός αλλάζει ομάδα.
Η SF-25 είναι ένα μονοθέσιο στο οποίο η εύρεση κατάλληλης ισορροπίας είναι πολύ δύσκολη. Ο Σαρλ Λεκλέρ αναγκάζεται να στηριχθεί σε ακραίες ρυθμίσεις για να εκμεταλλευτεί το εμπρός μέρος και να αντισταθμίσει το πίσω. Ο Χάμιλτον έχει δοκιμάσει διαφορετικές κατευθύνσεις προσαρμογής με άλλες να αποδίδουν καλύτερα και άλλες όχι αλλά πλέον αρχίζει να ευθυγραμμίζεται περισσότερο με τον Μονεγάσκο.
Seeing Double 👥 pic.twitter.com/EmmrF6dhBp
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) July 14, 2025
«Ο Σαρλ και η ομάδα βρήκαν έναν τρόπο να κάνουν το μονοθέσιο να λειτουργεί. Εγώ δοκίμασα όλες τις άλλες κατευθύνσεις που θεωρητικά θα έπρεπε να δουλέψουν, αλλά για κάποιο λόγο δεν λειτούργησαν. Σταδιακά πλησιάζω όλο και περισσότερο το στήσιμο του Σαρλ. Την προηγούμενη εβδομάδα (στην Αυστρία) έφτασα πιο κοντά από ποτέ, και ο ρυθμός μας στον αγώνα ήταν και ο πιο παρόμοιος. Αλλά παραμένει δύσκολο. Είναι μια εύθραυστη ισορροπία, και η οδήγηση δεν είναι άνετη», είπε ο Βρετανός.
Ένα μονοθέσιο που εμπνέει εμπιστοσύνη
Ορισμένα ζητήματα μπορούν να βελτιωθούν βραχυπρόθεσμα, αλλά πολλά απαιτούν χρόνο και σχετίζονται με το 2026. Ο Χάμιλτον έχει ζητήσει πιο ήπια συμπεριφορά στα φρένα και στη λειτουργία του κινητήρα, καθώς θεωρεί την επιβράδυνση της Ferrari υπερβολικά απότομη και αντίθεση με την ομαλότητα που είχε συνηθίσει στη Mercedes. Η αλλαγή δεν είναι εύκολη και δεν ρυθμίζεται απλά από το τιμόνι, ειδικά για έναν οδηγό που χρησιμοποιεί φρενάρισμα εντός της στροφής.
Κατά την ανάπτυξη νέου μονοθεσίου, οι μηχανικοί σχεδιάζουν με στόχο τη μέγιστη απόδοση, χωρίς να βασίζονται σε έναν συγκεκριμένο οδηγό. Όμως οι παρατηρήσεις των οδηγών είναι κρίσιμες για την εύρεση περισσότερης ευελιξίας και ο Βρετανός θέλει να προσθέσει ακριβώς αυτό:
«Θέλω να δώσω το DNA μου στο μονοθέσιο. Όχι μόνο τεχνικά, αλλά και στον τρόπο λειτουργίας του», ανέφερε.
Σε περιόδους σημαντικών αλλαγών κανονισμών, οι οδηγοί εμπλέκονται νωρίτερα στη διαδικασία σχεδιασμού κυρίως σε εννοιολογικό επίπεδο.
Πηγή: gazzetta.gr