Το ποσόν που θα λάβει ο Lando Norris μετά την κατάκτηση του πρώτου του τίτλου στη Formula 1 είναι πραγματικά εντυπωσιακό, επιβεβαιώνοντας όχι μόνο την εκπληκτική του σεζόν αλλά και το οικονομικό μέγεθος του κατορθώματος του.
Στο Grand Prix του Αμπού Ντάμπι ο Βρετανός κατάφερε να σφραγίσει το πρωτάθλημα, παρά την πίεση που δέχθηκε τόσο από τον Oscar Piastri όσο και από τον Max Verstappen, ο οποίος μάλιστα πήρε τη νίκη στον τελευταίο αγώνα της σεζόν, στην πίστα της Yas Marina.
Παρά την αυξανομένη πίεση του Ολλανδού όσο οδεύαμε προς το Κατάρ,ο Norris κατάφερε να υπερασπιστεί με συνέπεια τη διαφορά που είχε αποκτήσει στην αρχή της σεζόν και έφερε πίσω στο Woking έναν τίτλο που η McLaren είχε να δει σχεδόν δύο δεκαετίες, από την εποχή του Lewis Hamilton.
Η επιτυχία αυτή δεν αποτελεί μόνο δικαίωση για τη McLaren, που επέστρεψε στην κορυφή έπειτα από χρόνια προσπαθειών και τεχνολογικών αναβαθμίσεων, αλλά και έναν προσωπικό θρίαμβο για τον ίδιο τον Norris.
Με την κατάκτηση του τίτλου, ο Βρετανός «έκλεισε» οριστικά τα στόματα όσων αμφισβητούσαν τη νοοτροπία του και απόδειξε ότι μπορεί να σταθεί στο ύψος των κορυφαίων, κατακτώντας τον πρώτο του τίτλο στην κορυφαία κατηγορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Μαζί με το κύρος ενός πρωταθλητή, ήρθε φυσικά και μια τεράστια οικονομική αναβάθμιση, αφού ο οδηγός της McLaren είδε τις ετήσιες απολαβές του να εκτοξεύονται.
Πιο συγκεκριμένα, ο Norris έφτασε σχεδόν τα 30 εκατομμύρια ευρώ σε συνολικές απολαβές. Το βασικό του συμβόλαιο με την McLaren βρίσκεται στα 19 εκατομμύρια ευρώ, ωστόσο στο τελικό χρηματικό ποσό που θα λάβει προστίθεται ένα μπόνους 4,5 εκατομμυρίων ευρώ για την κατάκτηση του τίτλου, καθώς και τα μπόνους νικών για τις επτά φορές που ανέβηκε στο πρώτο σκαλί του βάθρου.
Σημειώνεται δε πως οι περισσότερες ομάδες έχουν αντίστοιχα μπόνους στο συμβόλαιό τους, με κοινή πρακτική να αποτελεί η αποπληρωμή μπόνους στα 4,5 με 5 εκατομμύρια ευρώ για τον πρωταθλητή, 3 περίπου εκατομμύρια ευρώ για τον δεύτερο και 1 εκατομμύριο ευρώ για τον τρίτο.
Έτσι, και ο Oscar Piastri, που τερμάτισε τρίτος φέτος, θα λάβει περίπου 1 εκατομμύριο ευρώ επιπλέον, ανεβάζοντας το σύνολο των απολαβών του κοντά στα 6,5 εκατομμύρια ευρώ, με δεδομένο ότι ο σταθερός μισθός του συμβολαίου του βρίσκεται στα 5,5 περίπου εκατομμύρια ευρώ.
Σε κάθε περίπτωση, στην κορυφή της οικονομικής πυραμίδας των οδηγών εξακολουθεί να βρίσκεται ο Max Verstappen, οι συνολικές απολαβές του οποίου φτάνουν περίπου τα 60 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.
Στην σχετική λίστα, ακολουθεί ο Lewis Hamilton, ο οποίος μετά τη μεταγραφή του στη Ferrari και το νέο συμβόλαιο που υπέγραψε, λαμβάνει περίπου 55 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο, ενώ την τρίτη θέση καταλαμβάνει ο Charles Leclerc με 32 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο.
Στην ουρά της λίστας βρίσκονται παραδοσιακά οι rookie οδηγοί, με τους Kimi Antonelli, Oliver Bearman, Liam Lawson και Isack Hadjar να καταλαμβάνουν τις τελευταίες θέσεις. Αυτό, βέβαια, αναμένεται να αλλάξει σύντομα, καθώς πλέον θα έχουν συμπληρώσει έναν χρόνο στο grid.
Μάλιστα ο Hadjar από το 2026 θα είναι ο νέος teammate του Verstappen στη Red Bull, κάτι που πρακτικά εγγυάται και σημαντική αύξηση στις απολαβές του.
Πηγή: carandmotor.gr


