Κυριακή, 23 Φεβρουαρίου, 2020 | Επικοινωνία
trans gif

Ο νέος επικεφαλής της Premier League είναι έτοιμος να πουλήσει αγώνες στο Netflix!

Μάνος Σταραμόπουλος   10/02/2020 11:42
Ο νέος επικεφαλής της Premier League είναι έτοιμος να πουλήσει αγώνες στο Netflix!

Ο νέος επικεφαλής της Premier League είναι έτοιμος να πουλήσει αγώνες στο Netflix!

Μάνος Σταραμόπουλος   10/02/2020 11:42

Ο νεός διευθύνων σύμβουλος της Premier League, Ρίτσαρντ Μάστερς  θεωρεί ότι η μεγάλη επιτυχία του NBA και η ενδυνάμωση του, οφείλεται κατά ένα σημαντικό ποσοστό και στον ψηφιακό κόσμο που έχει εισέλθει.

Έτσι λοιπόν η  Premier League που  είναι μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες στο χώρο του ποδοσφαίρου, ετοιμάζεται με την σειρά της να πουλήσει αγώνες της  σε κανάλι τύπου Netflix. Παράλληλα ο κ. Μάστερς επιβεβαίως πως και η ίδια η  Premier League είχε εξετάσει το ενδεχόμενο να ξεκινήσει τη δική της ψηφιακή υπηρεσία - τη ροή ζωντανών παιχνιδιών και άλλου περιεχομένου άμεσα - σε ορισμένες χώρες κατά τη διάρκεια της διαδικασίας υποβολής προσφορών για τηλεοπτικές εκπομπές για τις σαιζόν  2019-22.

Μάλιστα αυτή η επιλογή - η οποία θα επιτρέψει στην Premier League να χρεώσει απευθείας για ένα κανάλι "Premflix",  αντί να πουλήσει τα δικαιώματα σε τηλεοπτικές εταιρείες - ήταν στο τραπέζι για τις σαιζόν  2022-25.

Αφού προηγήθηκαν διάφορες και εμπεριστατωμένες έρευνες που πήραν αρκετό χρόνο , τελικά αποφασίσθηκε να μην προχωρήσει  προς το παρόν το δικό της «τηλεοπτικό σχέδιο» αλλά να να δώσουν την ευκαρία να δοκιμασθούν μερικές αγορές του εξωτερικού. Ωστόσο αυτό δεν σημαίνει πως θα  σταματήσουν την  φάση σχεδιασμού. Απλά θα κάνουν λίγη υπομονή και πιθανότατα στην επόμενη εμπορική περίοδο να μπορέσουν να αναπτύξουν καλύτερα τις δυνατότές τους.

Η Premier League πραγματοποιεί ετησίως εισπράξεις  £ 3,1 δισ. Λίρες  από τηλεοπτικά δικαιώματα, εκ των οποίων το  £ 1,4 δισ. Προέρχεται  από ξένους αγοραστές. Βεβαίως η  δρομολόγηση της δικής της υπηρεσίας συνεχούς ροής σε ορισμένες περιοχές θα μπορούσε να οδηγήσει σε σημαντικές αυξήσεις εσόδων. Στη Σιγκαπούρη, η Singtel καταβάλλει 70 εκατομμύρια λίρες σε μια σεζόν στην Premier League. Όμως εισπράτει ετησίως από συνδρομές  175 εκατ.  λίρες στερλίνες, καθώς οι  συνδρομητές της πληρώνουν περίπου 35 λίρες το μήνα για ζωντανά  παιχνίδια. Αν η Premier League κρατήσει  αυτά τα τηλεοπτικά δικαιώματα για τον εαυτό της, θα μπορούσε ενδεχομένως να προσθέσει  άλλα £ 100 εκατομμύρια μόνο από την  Σιγκαπούρη.

Οι πιθανότητες ενός καναλιού "Premflix" που συμβαίνει στην Αγγλία, όπου η Sky Sports έχει περίπου 6 εκατομμύρια συνδρομητές και η BT Sport κοντά σε 2  εκατομμύρια, είναι περιορισμένες.

Αλλά ο Μάστερς  πρότεινε ένα σύστημα δύο επιπέδων: Με  κάποιες χώρες που παρακολουθούν παιχνίδια που έδειχναν οι υπάρχοντες τηλεοπτικοί σταθμοί και άλλοι που να έχουν απευθείας ροή από την Premier League .
Κάτι τέτοιο ίσως να είναι πλέον αναπόφευκτο και ίσως να συμβεί  στον επόμενο κύκλο , αλλά τελικά η Premier League θα μετακινηθεί σε ένα συνδυασμό άμεσων πωλήσεων καταναλωτών και μέσων ενημέρωσης. Δίχως όμως να μπορεί κάποιος αυτή τη στιγμήνα προσδιορίσει και το πότε ακριβώς.

Ο «ισχυρός άνδρας της Premier League τόνισε επίσης πόσο επίπονες ήταν οι διαπραγματεύσεις ,  όσον αφορά τη διατήρηση της παγκόσμιας δημοτικότητάς της  Premier League,  παρά την πρόσφατη πτώση της αξίας των εγχώριων τηλεοπτικών δικαιωμάτων. Την Πέμπτη (6/2) , για παράδειγμα  η Premier League ανακοίνωσε μια τεράστια συμφωνία ύψους £ 2 δις με την NENT για να παραχωρήσει τα  δικαιώματα σε Νορβηγία, Δανία,  Σουηδία και Φινλανδία για την 6ετία  2022-28 . Η αύξηση των εσόδων της ετησίως θα είναι πάνω από 20% ! Κι αυτό δείχνει πόσο υγεία έχει η  Premier League.

"Έχουμε κάθε λόγο να είμαστε αισιόδοξοι για το μέλλον των αθλητικών δικαιωμάτων. Δεν νομίζω ότι η φούσκα έχει σκάσει γιατί η επιχείρησή μας αντισταθμίζεται αποτελεσματικά μεταξύ των εγχώριων επιδόσεων και των διεθνών επιδόσεων » τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Μάστερς.
Γεγονός είναι ότι όλοι θέλουν να παρακολουθούν τα παιχνίδια του συναρπαστικότερου πρωταθλήματος του κόσμου και σίγουρα πέραν των κλασσικών τηλεοπτικών δικτύων θα εισέλθει σύντομα και στον κόσμο των νέων ψηφιακών μέσων.
 
Μάνος Σταραμόπουλος
Δημοσιογράφος – Αναλυτής διεθνούς ποδοσφαίρου και υποθέσεων
Μέλος επιτροπής ποδοσφαίρου AIPS και Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Στατιστικής IFFHS
Ανταποκριτής: France Football, A Bola, Discoveryfootball. com , Mundo Deportivo
 
 

Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
 
Πίσω στην αρχή της σελίδας